Toon posts:

[XP]Irritante en nutteloze balk op bureaublad will niet weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik weet dat dit al een paar keer voorbij is geweest (ik heb al gezocht) maar geen van de mogelijke oplossingen die gegeven worden werkt (op formateren na)

Het probleem:
Na het wijzigen van mn refreshrate heb ik opeens een balk links op mn bureaublad met maptaken, andere locaties en details. Ik weet niet hoe hij daar komt en wil hem graag weer weg hebben.

Refreshrate weer terug zetten werkt ook niet. Formateren heb k net gedaan, week geleden of zo, dus dat is het laatste redmiddel. In gpedit.msc kon ik ook niets vinden.

Miss dat iemand nú wel een oplossing heeft.

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:59

pistole

Frutter

screenshot please?

Ik frut, dus ik epibreer

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:20

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Heb je een screenshot ter verduidelijking?
Met rechtermuisknop erop klikken kun je niks?

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:46
maptaken, andere locaties en details
Klinkt als de shellstyle, maar ja die zit niet op het bureaublad maar in de explorer.

Verwijderd

Topicstarter
een screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0QgCvBFYT43zlAUUO52OPIbkOWjDhqfAGJrQbEyEGBxk7WebOOmV1WP1jNQy22bzSDLx1QAHzm0M!3j8YK2JRr8N4TL3FE!ekIoSE0F67vb0/balk0.JPG?dc=4675422682339336085

Het is niet zo'n beste, om het duidelijker te maken heb ik de resolutie ff op 800*600 gezet ipv 1240*960, vandaar dat dat eigenschappen vor beeldscherm daar nu staat.

Nee, rechtermuisklik werkt ook niet

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2003 15:25 ]

Verwijderd

rechtermuis op taakbalk, dan werkbalken, heb je er daar ook niet 1 perongeluk te veel aangevinkt???

Verwijderd

Topicstarter
@ FireFly84: nee ook niet

Verwijderd

Is dat niet zo'n ingebouwd geintje van de Detonator-drivers icm NView options?? Heb je die al eens helemaal doorgespit?

Verwijderd

Topicstarter
@MaxDevil: daar zeg je me wat, k zal metteen ff kijken.

Verwijderd

Heej.. noemen ze dat geen Active Desktop :) pffrr

Verwijderd

Bij de folder-options 'show common tasks in folders' uitzetten?

• Han
  • Niet online

Han

Optie 1:

Er is een registersleutel die 'm uitschakeld:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Keyboard Layout]
"Scancode map" = hex:00,00,00,00,00,00,00,00,03,00,00,00,00,00,5b,e0,00,00,5c,e0,00,00,00,00

Als die sleutel Scancode map bestaat, kan je als het goed is die sleutel gewoon weggooien.

Na een backup van je register gemaakt te hebben natuurlijk ;)

Optie 2:

Als administrator ingelogen en via beheren (rechtermuisknop op deze computer) je account verwijderen. Daarna een nieuwe account aanmaken en ingeloggen onder die naam. Je bent dan die balk kwijt en het voordeel is dat je alle bestanden die je in 'mijn documenten' had staan niet zijn weggegooid.

Het enige nadeel is wel dat alle internetinstellingen (passwords, cookies e.d.) opnieuw geconfigureerd moeten worden, maar ja, je ben iig die balk kwijt.

:)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
@Xceed: Als ik het goed begrijp moet ik dus een nieuwe registersleutel aanmaken? Hij bestaat namelijk niet.

En daarmee is ook het probleem opgelost dat ik mijn icoontjes op mn bureaublad niet kan verplaatsen? (had ik beter ook ff in de openingspost kunnen zetten)

• Schmoove
  • Laatst online: 13:46
Ik denk dat je gewoon Active Desktop uit moet zetten.... volgens mij is dat het probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, het had niets te maken met Active Desktop.

Die balk is nu iig weg, k heb mn profiel gewist en een nieuwe gemaakt, ik hoopte dat er een makkelijker oplossing was die wat minder werk koste.
Pagina: 1