Toon posts:

[Maxtor] 2 x 30 GB + Compaq Systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Compaq Deskpro 933 mhz + Windows XP. Hierin zitten 2 Maxtor 30 GB harde schijven. Als mijn PC aanstaat en ik gebruik hem een tijdje niet, dan gaan de schijven uit en hebben ze veel moeite om weer aan te gaan. Soms gaan ze ook helemaal niet meer aan (hoor ik een dubbel pieptoontje) en moet ik de PC uitzetten. Ik heb alle powersave tools uitgeschakeld (zowel in BIOS als Windows) maar het probleem blijft zich voortdoen. Iemand een idee?

Misschien een maniertje om de schijf elke 5 minuten een klein bewerkingetje uit te laten voeren, zodat de schijf actief blijft.?!!?

BVD

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Gewoon bij je energiebeheer instellen dat de vasteschijven niet moeten worden uitgeschakeld :?

lijkt me simpel maar doeltreffend, of is dit niet wat je bedoed :?

suc6 iig :)

• Tukkie_3
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-03 19:05
Energiebeheer instellen op "Harde schijven nooit uitschakelen" maar waar die pieptoontjes vandaan komen zou ik niet weten.. Misschien staat het in de onderstaande link..

http://www.thecomputersoc...umn/biosbeepcodeslist.htm

Verstopte wc's zijn moeilijk te vinden

Verwijderd

Klinkt het als het piepen van een elektromotor, die niet op gang wil komen? Heb je al eens gemeten, hoeveel spanning er op de molexen staat als de pc al even draait?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle "powersave" tools in BIOS en Windows uitgeschakeld....dus dat is ook het energiebeheer...dat snap ik natuurlijk ook wel....maar dat is het dus niet!!