[word 2000]plaatjes gespikkeld

Pagina: 1
Acties:

• Pnhers
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-08 22:05
Nou even een heel basic vraagje, maar als ik een plaatje in word invoeg is ie helemaal gespikkeld. Als ik dat plaatje dan weer in een ander programma open dan zie je het wel gewoon.
Lijkt mij dat dit wel meer voor moet komen maar ik kon niks vinden in de search. Iemand enig idee wat hier de reden van kan zijn?

(windows 2000 op een dell compleet dicht getimmert over de resolutie e.d. kan ik niks zeggen)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Over de resolutie kan je best wat zeggen: open een plaatje van bijv. 800*600 pixels en kijk hoe groot het op je scherm is ;)

Zijn de 'spikkels' ook zichtbaar op een printje of enkel op het scherm?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Pnhers
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-08 22:05
Enkel op het scherm is het plaatje gespikkeld. Maar het is toch irritant, ik wil gewoon scherpe plaatjes in mijn document.
Ik werk wel vanaf een citrix server zou dat iets kunnen zijn dat daar de kleuren niet goed staan ingesteld o.i.d. (ik weet echt helemaal niks over Citrix).

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:05
:) Hahahaha, dan is het antwoord simpel. Je sessie werkt waarschijnlijk onder 256 kleuren. Als het goed wordt uitgeprint dan is dit 100% zeker het geval. Ik heb het zelf ook als ik onder Citrix in Word bezig ben. Allemaal puntjes in screendumps.

Je kunt aan de systeembeheerder vragen of je met 16bits kleuren mag/kan werken maar denk niet dat dat lukt. Kost namelijk veel meer bandbreedte.

[ Voor 24% gewijzigd door jongetje op 20-05-2003 21:10 . Reden: Iets bijvoegen ]