[CSS] klikken op links onderliggende layer

Pagina: 1
Acties:

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik wil de bovenste layer deels transparant hebben zodat je de onderliggende layer kan zien, maar je moet ook op links kunnen klikken die in de onderliggende layer zitten. En ik wil via hover de achtergrondkleur van de llink kunnen veranderen.
bijvoorbeeld: Afbeeldingslocatie: http://www.klopt.nl/various/transparant_layer_met_links.gif

Helaas ziet de layer er op het scherm wel transparant uit, maar niet voor de mouse-events.
Iemand enig idee hoe ik dit zou kunnen verwezenlijken?

Ik heb geprobeerd om de layer 0*0 pixels groot te maken en overflow:visible te zetten, maar de overflow blokkeerd dan toch de onderliggende layer voor de muis.

Mijn beste gok tot nu toe is via een imagemap, maar ik wil geen coordinaten gaan specificeren omdat ik het geheel flexibel wil houden.

Kun je op een of andere manier een soort van ghos layer maken? een layer dat je wel kunt zien, maar verder geen invloed op de pagina heeft?

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:30

André

Analytics dude

Dit is gewoon niet mogelijk, simpel.
Als je klikt word gewoon de bovenste layer getriggerd.

Verwijderd

Bovendien wanneer je gebruik gaat maken van <embed> objecten of <object> objecten (java-applets, flash) zullen deze automatisch boven de layer geplaatst worden...

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Zo simpel laat ik mij niet uit het veld slaan. Heb je enig idee over hoe ik het dan wel zou kunnen realiseren?
Als het echt niet anders kan dan kan ik altijd nog elke beeldlijn in een aparte layer zetten, dan zit er geen layer in de weg. maar misschein heeft iemand een ander idee?

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

Verwijderd

RolandWitvoet schreef op 20 mei 2003 @ 15:26:
Zo simpel laat ik mij niet uit het veld slaan. Heb je enig idee over hoe ik het dan wel zou kunnen realiseren?
Als het echt niet anders kan dan kan ik altijd nog elke beeldlijn in een aparte layer zetten, dan zit er geen layer in de weg. maar misschein heeft iemand een ander idee?
Met Flash :)

Edit:
Of een alternatief misschien: Probeer de OnClick van de gif te beinvloeden zodat deze de muis-event van de onderliggende layer overschrijft (denk bijvoorbeeld aan een default-cursor).

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2003 15:32 ]

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op 20 May 2003 @ 15:26:
[...]

Met Flash :)

Edit:
Of een alternatief misschien: Probeer de OnClick van de gif te beinvloeden zodat deze de muis-event van de onderliggende layer overschrijft (denk bijvoorbeeld aan een default-cursor).
Maar dan kun je nog steeds niet op de links klikken...

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 20:54
je kan over de bovenste layer weer een layer maken en daarin met coordinaten gaan werken

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

of je geeft het transparante plaatje een imagemap. is niet geweldig mooi maar werkt wel :)

overigens wil ik er ook nog even op wijzen dat opera geen transperantheid ondersteund :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Pagina: 1