Xbox of Kiss DP-500

Pagina: 1
Acties:
  • 718 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoodlum77
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-07 10:18
Ik wil me bestaande set ( Panasonic sa xr10 + Panasonic DVD XV10 ) uit breiden met een DIVX/XVID machine.

Kiss dp-500 zal binnenkort ook divx 3.11 gaan ondersteunen.

Voordeel van de DP-500 progresive scan
Nadeel heb ik weer een extra dvd speler.

Voordeel van Xbox ( gemod ) kan ik ook nog een seen game spelen.

Wie heeft er ervaring met een van beide of wellicht beide en heeft wat tips of suggesties.

Ik wil bijv weten of de beeldkwaliteit tussen die 2 veel scheelt verder hebben ze allebei optical digital uit ( toch??)

Werken subs ( in srt formaat)

Ik hoop dat iemand wat tips heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smooky
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
voordeel DP-500:
* Netwerk kaartje dusje kan films/muziek via je netwerk streamen
* Webradio mogelijkheden

De DP-500 heeft inderdaad een digitale uitgang:
Audio-uitgangen
Digitaal:
- optisch S/PDIF (Sony/Philips Digital Interface)
- coaxiaal S/PDIF
zie hier

[ Voor 28% gewijzigd door smooky op 20-05-2003 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 16:36

Blamm

Niet meer Smart

Smooky schreef op 20 mei 2003 @ 14:52:
voordeel DP-500:
* Webradio mogelijkheden

zie hier
kan volgens mij beide ook met de xbox.
Daar zit ook een netwerkpoor op en je kunt via Samba muziek streamen (en ik geloof ook film)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smooky schreef op 20 May 2003 @ 14:52:
voordeel DP-500:
* Webradio mogelijkheden

zie hier
Xbox --> ook 10/100 Mbit NIC en kan ook streams spelen (mits gemod).
Xbox --> kan Linux draaien (mits gemod) waardoor je hem als internet-PC'tje kunt gebruiken. Ook webradio dus.
Xbox --> Kan tot 120 GB HardDisk hebben (mits gemod)
Xbox --> Bevat een FTP-server, zodat je de HD vanaf je netwerk kan benaderen (mits gemod)

Digitale (optische) uitgang zit standaard niet op de Xbox, daarvoor heb je een Advanced Scart-cable (RGB + Dolby Digital) nodig. Kost iets van 30 tot 40 Euro geloof ik.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2003 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voordeel xbox:
* zit ook een netwerk kaartje in, en ik gebruik em nu zelfs meer omvideos af te spelen dan spelletjes spelen. en dat ding kan ook echt bijna alles afspelen met xboxmediaplayer inclusief shoutcast ( http://www.xboxmediaplayer.de/newweb/info_project.htm )
* je had er een grotere hd inbouwen als je hem toch gaat modden, heeft niet zoveel zin als je toch media gaat streamen, maar mischien voor games ofzo.
* je kan er idd spelletjes op spelen
* beeld kwaliteit is erg goed te noemen beter dan veel goedkope dvd spelers.

xbox heeft geen digital uit standaard die optical moet je erbij kopen met een advanced av kabel. subs werken ook zie xboxmediaplayer link.
ver der heb ik geeen ervaring met dp-500 dus kan ik het niet echt vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met de xbox kan je ook progressive scan eruitgooien, simpelweg omzetten naar ntsc met de enigmah switchdisk en de benodigde kabels erbijkopen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:30
Progressive scan moet ook wel door je tv ondersteund worden, andes heb je der niks aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nadeel XBox, je moet alles op je harddisk zetten of op CD-RW / DVD want je gewone cdtjes met Divx filmpjes worden waarschijnlijk niet gelezen.

Xbox leest alleen gewone CD-R's als je er toevallig 1 met een Samsung (?) DVD speler hebt, maar ze gebruiken ook nog 2 andere merken die GEEN CD-R's afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 May 2003 @ 15:07:
Nadeel XBox, je moet alles op je harddisk zetten of op CD-RW / DVD want je gewone cdtjes met Divx filmpjes worden waarschijnlijk niet gelezen.

Xbox leest alleen gewone CD-R's als je er toevallig 1 met een Samsung (?) DVD speler hebt, maar ze gebruiken ook nog 2 andere merken die GEEN CD-R's afspelen.
Klopt, maar naast de harde schijf, kun je de DVD-speler ook vervangen door een andere. (Het schijnt zelfs, dat je via een potmetertje de gevoeligheid van de originele drive kunt aanpassen zodat CD-R ook kan.) En via FTP kun je ook files op je xbox zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hullepim
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 08:26
Je kan ook ff op www.xbox-scene.com kijken wat er allemaal mogelijk is met de xbox. Uiteraard wel met een gechipte versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoodlum77
Iedereen bedankt voor de reacties tot nu toe.

Vriend van me heeft de DP-500 aangeschaft dus daar ga ik dit weekend maar ff loeren hoe de DIVX/XVID werkt.

Nu nog even een XBOX zien te scoren voor test doeleinden en dan ga ik mijn beslissing nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-09 11:37

Nitai

Live the life you love.

xbox is je oplossing.....heb er zelf geen moment spijt van gehad. Qua codec ondersteuning echt top, speelt vrijwel alle versies van divx af. En streaming werkt errug lekker, pctje in je kamer, en xboxje bij de tv...lekker alle divxjes kijken met ondertiteling etc. ;)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoodlum77
Nitai, Je kan dus, net als op de KISS, streaming dilmpies kijken? Als dat zo is denk ik dat de keuze snel gemaakt is. Wat heb ik allemaal nog aan kabels nodig om streaming, met dolby digital, een filmpie te kunnen loeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 17:46

Atmoz

Techno!!

Hoodlum77 schreef op 22 May 2003 @ 14:03:
Nitai, Je kan dus, net als op de KISS, streaming dilmpies kijken? Als dat zo is denk ik dat de keuze snel gemaakt is. Wat heb ik allemaal nog aan kabels nodig om streaming, met dolby digital, een filmpie te kunnen loeren?
Alleen de videokabel tussen TV en xbox, en een geluidskabel tussen xbox en geluidsset. (coax, mits gemod) of optisch. Verder nog een FTP kabel voor de netwerkdinges...

Je kunt zo DivX, (s)VCD, mp3 etc... streamen vanaf je pc of direct via de HD/DVD drive in je xbox. En je kunt idd srt files erop gooien voor de ondertiteling. Ik gebruik het zelf ook en werkt uitstekend. Als je audio OF je ondertitels te snel OF te langzaam lopen ten opzichte van de video, dan kun je deze door middel van de controller heel simpel een aantal milliseconden verschuiven.. Echt super relax die xbox ;)

[edit]
En met wat modificaties kun je ook nog alles draadloos bedienen. Zelfs het aan/uit zetten van de xbox (wat normaal niet kan). Zo creeer je in 1 klap een spectaculair media-center 8) Waarmee je kan gamen, filmpjes kijken en muziek draaien...

Ik heb zelfs ergens gelezen dat er met een kleine hardware add-on binnenkort TV (of andere videobronnen) beelden kunnen worden opgenomen op de HD (als Divx). Dus wordt het ook nog een video-recorder. _/-\o_

[ Voor 21% gewijzigd door Atmoz op 22-05-2003 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 23:59
Wat ik niet snap dat niemand het uiterlijk meeneemt t.o.v. de KISS.

Ik vind de X-box nog net niet lelijk maar mooi tussen je andere audio zooi is toch anders.

Verder heb ik dus een gemodde xbox versie 1.0 Daar zitten twee ventilatoren in die best wel veel herrie maken :| (moet ik nog veranderen, maar toch).

Dus een x-box in een KISS behuizing (en dan superstil) heeft mijn aandacht.

Verder is dus DivX spelen etc. met xbox super en veel goedkoper als de KISS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-09 17:41
RedHead schreef op 22 May 2003 @ 16:09:

Ik vind de X-box nog net niet lelijk maar mooi tussen je andere audio zooi is toch anders.

Verder heb ik dus een gemodde xbox versie 1.0 Daar zitten twee ventilatoren in die best wel veel herrie maken :| (moet ik nog veranderen, maar toch).

De nieuwe versies hebben maar een fan en geen twee meer. Dus scheelt ook in geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellFish
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 16:36

HellFish

Hang The DJ

Verwijderd schreef op 20 May 2003 @ 15:07:

Ik dacht dat je met de DVD spelers van na versie 1.0 wel alles kon afspelen.

Dit vond ik op een site hierover:
De eerste versies van xbox (v1.0) hebben Thomson dvd spelers. Dit zijn "slechte" dvd lezers: originele dvd's en muziek cd's kunnen hiermee afgespeelt worden, en een BEPERKT aantal high quality cdrw (GEEN cdr) en dvd-rw (GEEN of zeer beperkt dvd-r)

De tweede versie van xbox (v1.1) hebben een Philips of Samsung dvd speler. Deze zijn minder gevoelig dan de Thomson dvd spelers en lezen WEL cd-r en dvd-r (vooral de Samsung leest alles wat een "normale" pc-dvd lezer leest). Maw: uw divx cdr's en mp3 cdr's kunnen zonder problemen in de xbox afgespeelt worden (indien deze uitgerust is met x-ecuter2 modchip en nodige software)!

Asus A7V333 | AMD XP 2000+ | 512 MB RAM PC2700 | Aopen GF 4 Ti4200 128MB (310/500) | DVD 16/40 | WinTV Go | ADSL 3.3 Mbit | Logitech Cordless Desktop Optical

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:52
kan die dp-500 trouwens subtitles aan? lijkt me niet onbelangrijk aangezien de meeste mensen klagen over ondetiteling

nog een voordeel van de xbox: kan toekomstige codecs ook aan. ook wat betreft audio codecs waar er al een berg van zijn.
tja, en doa3 is gewoon da bomb :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellFish
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 16:36

HellFish

Hang The DJ

sharkzor schreef op 28 mei 2003 @ 22:05:
kan die dp-500 trouwens subtitles aan? lijkt me niet onbelangrijk aangezien de meeste mensen klagen over ondetiteling

nog een voordeel van de xbox: kan toekomstige codecs ook aan. ook wat betreft audio codecs waar er al een berg van zijn.
tja, en doa3 is gewoon da bomb :D
Ik geloof dat hij subs aankan, maar alleen als je sub dzelfde naam heeft als de film die je wilt afspelen(zonder extentie dan).
Dat is mijn al een probleem aangezien ik hier ongeveer 50 films heb met divx op cd waar dat niet het geval is.
Ik denk dat ik mij in de vakantie een gemodde xbox ga kopen voor divx! :9~

Edit:
22-05-2003
Eindelijk is de nieuwe firmware met DivX 3.11 ondersteuning officieel uitgebracht. U kunt deze downloaden via de download pagina.

Van de Kiss FAQ:
V: Hoe gebruik ik ondertiteling in DivX?
A: De bestandsnaam dient voor de extensie dezelfde te zijn als de naam van de film. Voorbeeld; filmbestand :”MOVIE.avi” en ondertiteling : “MOVIE.sub”

[ Voor 23% gewijzigd door HellFish op 28-05-2003 22:14 ]

Asus A7V333 | AMD XP 2000+ | 512 MB RAM PC2700 | Aopen GF 4 Ti4200 128MB (310/500) | DVD 16/40 | WinTV Go | ADSL 3.3 Mbit | Logitech Cordless Desktop Optical

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smooky
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
tja, en doa3 is gewoon da bomb
De dp-500 kan ook de toekomstige codecs aan.. De mannen van Kiss moeten deze dan wel in een nieuwe firmware prutsen... Ze hebben net DivX 3.11 ondersteuning toegevoegd....

[ Voor 0% gewijzigd door smooky op 28-05-2003 22:15 . Reden: Hmmm ben je me net voor.... smsen en berichtje intikken gaat ook niet samen :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 20:22
ik vind de xbox er laawaaiig, erg groot nadeel

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-01 18:46
xbox is echt ideaal... en lawaai kan ik het echt niet noemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RedHead schreef op 22 May 2003 @ 16:09:

Nee die KISS ziet er lekker uit! Die is echt superlelijk. Net of je geen geld genoeg had om alles van je set van hetzelfde merk te kopen. Neem dan een X-box. Dat is duidelijk iets anders dus minder goedkopen uitstraling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seeKo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-02 13:49
Kan iemand me vertellen WAT er dan allemaal precies nodig is om zo'n xbox te modden tot divx speler?

Welke chips etc, en ongeveer gemiddelde prijzen .. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Je kan trouwens ook divx spelen op een Playstation 2 mbv. programmaatje, weet echter niet wat ondersteund wordt....gewoon even zoeken op mediaplayer ps2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:52
oud topic... maar om een xbox te modden heb je dus een modchip nodig die al voor 10-15 dollar te krijgen zijn (niet in nl)
in nl vragen ze minimaal iets van 100,- incl modchip.
verder ga ik je niet helpen, want dat mag hier niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels is er concurrentie voor de Kiss: Gebruikerservaring van de LiteOn LVD2001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-09 17:41
Je kunt ook een zalman fan controller in je xbox duwen ( heb ik gedaan). Gewoon de fan trager laten draaien. Verder geen problemen ermee. En hij is rete stil. Als je in de buurt van Nijmegen woont, kun je best eens komen kijken...
Verder hangt ie aan het netwerk, zit er een 80 gb hdd in, speelt ie alle cd-r's af (ook die gebrand zijn op 24x op cheap ass media. Zit aan een ht set met een advanced optical scart kabel. Tevens speelt ie gewoon via netwerk divx af die op de hdd van de pc staan. How ez is that..!?
Dus als je eens wilt komen kijken, mail me dan maar even. Ook als je vragen hebt over modchips en waar je ze moet halen, je xbox zou kunnen laten ombouwen en wat dat ongeveer kost... Weet niet of dat dat hiero op prijs wordt gesteld namelijk.

Maare om even antwoord op je vraag te geven; koop een xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Waarom ik de KISS DP-500 verkies:

--> kant-en-klaar ready to use out of the box --> HOEFT NIKS TE MODDEN DUS
--> perfect GERUISLOOS
--> multi-formaat media compatibel
--> regio-vrij dankzij recente firmware
--> smaakvol design dat bij de rest van je A/V apparatuur past
--> praktische digitale en optische S/PDIF uitgangen
--> standaard AC3, Dolby Digital 5.1 en DTS --> HOEFT NIKS TE SOLDEREN
--> alle benodigde kabels meegeleverd --> GEEN EXTRA KOSTEN
--> multifunctionele afstandsbediening
--> streamen via netwerk 10/100 Mbit
--> webradio mogelijkheden
--> geen interne, luide HD nodig
--> regelmatige firmware updates
--> alternatieve software en tweaks beschikbaar
--> progressive scan
--> 14-talig systeemmenu
--> vergulde aansluitingen
--> garantie op het toestel (heb je niet bij gemodde X-brokken)
--> het is niet van Microsoft :) (da's persoonlijk natuurlijk)
--> enz...

[ Voor 41% gewijzigd door Neobahamuth op 31-07-2003 16:59 ]

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hoeft niet eens een extra kabel te kopen voor DD 5.1 en DTS uit je Xbox.... met een beetje soldeerkunsten kun je er gewoon sp-dif Al dan niet optisch in modden... staat een tutorial op http://www.xbox-scene.com/tutorials.php

Ik ben ernstig tevreden met mijn Xbox.. de Kiss kan hem wat mij betreft NO WAY vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRitz
  • Laatst online: 12-02-2024
Je kan uitdrukkelijk wel divx/xvid etc vanaf cd of dvd draaien maar alleen niet met de Thomson drive, wel met de Samsung of Philips drive (hou me ff te goede over de merken maar de clue is dat je behalve met 1 drive niet)

Xbox vind ik persoonlijk ideaal, en je kan er nog mee gamen ook. Wat wil je nou nog meer? :)

| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Voor mij wordt het sowieso een Kiss en geen gemodde X-box. Ten eerste omdat de Kiss er gewoon stukken gelikter uit ziet, zeker bij m'n Hifi set, ten tweede vanwege de garantie, als student ben ik helaas niet rijk genoeg om een nieuwe X-box te kopen als er iets fout gaat en geloof me: 't gaat nogal 's fout, maar dat hoor je dan weer niet omdat men zich dan schaamt.

Ik haat soldeerwerk aan dure apparatuur, ik haat lawaaiige DVD spelers (en de Kiss is stil) en waarom zou ik een apparaat dat daar helemaal niet voor gemaakt is, proberen om te bouwen zodat het een apparaat wat _juist_ voor divX/Xvid/DVD afspelen bedoeld is, te imiteren? De uitgangen van de Kiss zijn overigens ook nog 's beter dan van de X-box.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:30
Ik heb momenteel 2 boxen gemod, daar komt absoluut geen soldeer-apparaat aan te pas, dus kan je het ook bijna niet verkloten. ;)
XBox-dvd is ook helemaal niet lawaaierig, tja, de fan en de hd hoor je wel, maar om dat lawaai te noemen...
Voor de prijs moet je het ook niet laten, voor de 50€ of wat is de prijs van een kiss tegenwoordig extra, krijg je wel serieus wat extra mogelijkheden. Plus dat een kiss waarschijnlijk niet krachtig genoeg is om toekomstige codecs te gebruiken....
En er zijn kabels genoeg te koop voor de uitgangen van de xbox, hij heeft misschien geen progressive scan, maar als arme student heb je waarschijnlijk ook geen tv of beamer die dat ondersteund ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guardian-spirit
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-03-2023
Sorry, ik heb geen xbox maar wel de volgende vraag...

Ik neem aan het afspelen van een Divx / Xvid / etc... ook met de toekomstige xbox 360 zal gaan?
Want dan wacht ik wel even met de aanschaf van een xbox nu...

(sorry voor de kick)
Pagina: 1