[k7s5a] extra usb bracket

Pagina: 1
Acties:

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik wou net extra usb bracketje voor mijn k7s5a gaan kopen... Maar wil niet zo lukken, verkoper zeurt dat het niet universeel is enzo... wou het erop klikken en dan 2 extra usb poorten achterop krijgen... Maar ja, kostte daar maar 6 euro..

Iemand beter adviezen?

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Volgens mij moet dat wel kunnen,

je kan het beste even kijken in je boekje dat bij je MOBO zat, of de aansluiting wel klopt, en anders kan je het wel proberen, 6 E is nou weer niet heel veel geld ;)

suc6 :)

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
De aansluiting klopt idd vaak niet.
maar je kunt meestal de pinnen wel makkelijk verplaatsen in de connector van de adapter. Enige dat je nodig hebt is de pinout van de USB stekker en de USB connector op het mobo.

Overigens wil ik hier wel aan toevogen dat dit niet altijd fatsoendelijk werkt. (Niet de methode maar die extra poorten in het algemeen) Bij mijn ASUS A7V heb ik extra USB poorten aangesloten, deze doen het echter zeer vaak niet, of alleen met bepaalde apparaten. de extra USB poorten zijn overigens gewoon van ASUS, dus dat kan het niet zijn.

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Er is een wildgroei aan USB connector pinouts, maar daar hebben een paar fabrikanten van generieke USB brackets een oplossing voor gevonden: brackets met gewoon 8 of 9 losse draadjes met enkelpolige stekkertjes die op willekeurig welke pinout geprikt kunnen worden. Het is een flinke gepriegel, maar als ze allemaal goed zitten werkt het net zo goed als een 'kant en klare' blok, en dat op ieder denkbaar mobo :)

Oslik blyat! Oslik!

• smvs
  • Niet online
dion_b schreef op 20 mei 2003 @ 14:26:
Er is een wildgroei aan USB connector pinouts, maar daar hebben een paar fabrikanten van generieke USB brackets een oplossing voor gevonden: brackets met gewoon 8 of 9 losse draadjes met enkelpolige stekkertjes die op willekeurig welke pinout geprikt kunnen worden. Het is een flinke gepriegel, maar als ze allemaal goed zitten werkt het net zo goed als een 'kant en klare' blok, en dat op ieder denkbaar mobo :)
met superlijm er één blok van maken voor je ze op het bord prikt helpt best wel vind ik.

tegenwoordig is het wel aardig standaard volgens mij. het is allemaal:
power
data -
data +
ground

[ Voor 10% gewijzigd door smvs op 20-05-2003 15:18 ]

• dion_b
  • Laatst online: 01:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

smvs schreef op 20 mei 2003 @ 15:16:
[...]

met superlijm er één blok van maken voor je ze op het bord prikt helpt best wel vind ik.

tegenwoordig is het wel aardig standaard volgens mij. het is allemaal:
power
data -
data +
ground
Dat kan zeker, maar dan is het weer raak als je een ander mobo tegenkomt met een andere pinout.

* dion_b laat ze daarom lekker los :)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1