Toon posts:

tempo sample verhogen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb gezocht op dit onderwerp, maar kwam niet echt een goed antwoord tegen, vandaar dat ik het zelf maar even vraag.

Ik heb dus een sample van een beat, die is nu 127 bpm, maar ik wil deze eigenlijk op 134 bpm hebben.
Ik heb wel cool edit pro, maar daar wordt het geluid niet echt mooier van.
Is er nog een betere manier om dit op te lossen? zonder geluidskwaliteitsverlies?
Heb ook wel bpm studio, maar dan kan ik het dus weer niet opslaan...

iemand een idee?

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
Verwijderd schreef op 20 mei 2003 @ 14:00:
heb gezocht op dit onderwerp, maar kwam niet echt een goed antwoord tegen, vandaar dat ik het zelf maar even vraag.

Ik heb dus een sample van een beat, die is nu 127 bpm, maar ik wil deze eigenlijk op 134 bpm hebben.
Ik heb wel cool edit pro, maar daar wordt het geluid niet echt mooier van.
Is er nog een betere manier om dit op te lossen? zonder geluidskwaliteitsverlies?
Heb ook wel bpm studio, maar dan kan ik het dus weer niet opslaan...

iemand een idee?
je kan ook in winamp een plugin invoeger met een tempo versneller en dan die goed zetten....

en dan als hij goed staat --> preference --> output --> disk writer en dan zet hij hem, weer om maar dan versneld

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

Verwijderd

Allereerst zou je even kunnen Googelen met zoektermen als 'beat', 'bpm', 'change', 'resample' en 'software'. Wellicht vind je een tooltje. Voeg Cooledit bij de keywords en je vindt een hoop tutorials die uitleggen dat het best redelijk kan met Cooledit.

Op de Shareware Music Machine vind je wellicht wat van je gading. Je kunt per categorie software bekijken of de site doorzoeken met keywords. Deze search op SMM lijkt me bijvoorbeeld waardevol (5 pagina's).

Over het algemeen gaat het pas fijn met software die goede algoritmes gebruikt om de snelheid aan de passen zonder dat de pitch al te zeer beïnvloed wordt. Ik heb zelf nog geen freeware (of goed te gebruiken shareware) gevonden die het echt goed doet - zo goed als bv. een time-stretch plugin van Sonic Foundry in SoundForge 6.0. Dus dat zou ik je aanbevelen als je het echt goed wilt doen.

Overigens vind ik een tempoverandering van 126 naar 134 nog wel meevallen; dat verhoogt de pitch toch niet zo heel erg?