Toon posts:

Linksys 54G wireless met WEP werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben aan het testen met een Linksys wireless setje van een WAP54G (accesspoint) en een WMP54G (pci kaartje).

Nu wil ik de verbinding redelijk veilig maken en daarom lijkt me het gebruik van (o.a.) WEP-encryptie zinnig. Als ik geen WEP gebruik, krijg ik prima verbinding tussen het het kaartje en het accesspoint. Ik gebruik overigens een infrastructure mode en heb op het accesspoint broadcasting uitgezet (het accesspoint hoeft van mij niet rond te schreeuwen dattie accesspoint is, dat weet ik allang).

Bij het gebruik van WEP (64bit of 128bit) krijgt het kaartje echter geen enkel contact met het accesspoint. Ik gebruik dezelfde passphrase en heb de WEP-key goed gecontroleerd. Hier zit geen verschil. Ik gebruik de nieuwste drivers. De FAQ van linksys (en zoeken op andere plekken) helpt me helaas niet verder. Wat doe ik fout?

Wat ik ook raar vind is dat wanneer ik WEP-encryptie niet gebruik, de WLAN monitor van linksys gewoon mijn accesspoint vindt als ik ga scannen op accesspoints. Bij het maken van een profiel met WEP-encryptie, wordt ineens geen accesspoint meer gevonden, terwijl het accesspoint an sich, encryptie of geen encryptie, toch gewoon altijd gevonden moet kunnen worden, of werkt dit niet zo?

• mvdooren
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-01 09:16
Ik heb ook een test gedaan met linksys alleen dan de 11 Mbps versie. Heb ook al 4 installatie's gedaan bij klanten. Heb wel problemen ondervonden als je broadcasting uitzet dat het dan niet werkt. Ik zie het nut toch niet zo in van aan- of uitzetten van broadcasting als je de WEP-key gebruikt kan iemand anders er toch niet op komen.

Met de WEP key heb ik ook problemen gehad maar dan i.c.m. Win98. Als je het kaartje eerst installeert en vervolgens WEP-key instelt is er wel verbinding met de router/access point maar je krijgt 169.nogwat ip-adres en vernieuwen werkt niet. Als je dan TCP/IP van de linksys adapter weg gooit en opnieuw start en weer installeert werkt het wel met WEP-key.

Accesspoint moet inderdaad altijd gevonden worden. Heb thuis ook getest met Win2000(Met WLAN Monitor) en WinXP(Zonder WLAN Monitor) met wep-key kreeg mijn eigen accesspoint en die van de overbuurjongen denk. Bij mij stond er slotje bij vanwege WEP-key bij hem niet kon er dus ook op komen.

Succes ermee!
Als je nog vragen hebt hoor ik het wel.

Verwijderd

Topicstarter
Ondertussen krijgt ik mijn win98 bakkie helemaal niet meer aan de praat met de kaart.

Met Windows 2000 heb ik hetzelfde probleem, dat mijn accesspoint een slotje vertoond. En eigenlijk is dat gek, want als ik op connect klik, krijg ik keurig een 'Need encryption key for connection'. Het invoeren van de correct gegevens geeft helaas geen verbinding met het accesspoint. De vlieger over het verwijderen en weer toevoegen van tcp/ip gaat helaas niet op.

Het lijkt erop dat de enige mogelijkheid om nog een beetje veilige wlan te maken is, om WEP uit te schakelen, broadcasting uit te schakelen en MAC filtering in te schakelen en alleen de bekende WMP54G-tjes toe te voegen. Maar ja; hoe veilig is dat?

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-05 22:16
ik heb toevallig vandaag ook dat accespoint met router en switch gekocht

bij mij werkt alles perfect. ook wireless. Je moet alleen in het setup-scherm van die linksys ingeven of hij WEP moet gebruiken en je moet de key's instellen. Let op: per wirelesskaartje heb je 1 key nodig....

zit je wireless kaart wel op het goede kanaal?
welk OS gebruik je, kan die het wireless netwerk niet vinden?

de quick-start-guide die erbij zit lijkt mij anders duidelijk genoeg...
geef even wat meer info en wie weet kunnen we je helpen.
suc6

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
ZEt je Essid Broadcast voor de gein is ff aan en test het dan nog eens.

Heb het wel gehad dat m`n Linksys WAP11 met dlink firmware nog wel eens zo`n webkey niet helemaal wou snappen.

Maar of dat nou al voor de linksys firmware was dat weet ik ook niet meer.

Heb ik eigenlijk nog een vraag hoe bereken je een 256 webkey ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik test op dit moment met 1 ap en 1 kaartje. Ik heb win98 geprobeerd, dat kreeg ik niet werkend (verder bokte win98 een beetje als mijn kaartje een ip kreeg, waardoor ik moest rebooteten etc...) en dus test ik nu verder op een windows 2000 machine.

Ik heb op het AP een 128bit wepkey ingesteld mbv een PassPhrase. Ook heb ik hier een kanaal ingesteld.
Het kaartje staat voor het zoeken van het kanaal op 'Auto' (handmatig instellen kan volgens mij alleen als je in Ad-Hoc mode werkt, maar ik werk via Interactive, aangezien ik wil dat alle communicatie via het ap gaat). Als er een verbinding wordt opgebouwd, heeft het kaartje gewoon netjes hetzelfde adres als ingesteld op het ap.

Ik gebruik de nieuwste drivers en het ap is voorzien van de nieuwste firmware (v1.06, van 18-2'03)

Het broadcasten van het ssid heeft tot gevolg dat de ap in het lijstje 'site survey' komt te staan, zodat ik ook zonder het instellen van een profiel contact kan maken. Er wordt danook netjes gevraagd om een WEP-key (als dat in geschakeld is op het ap). Als de key wordt ingevuld (passphrase ingevuld, key zelf gecontroleerd op ap) krijg ik geen verbinding.
Zonder broadcasten van ssid kom ik met het maken van een profiel even ver; ik krijg geen verbinding.

Op het ap heb ik 'Authentication Mode' op 'Shared key' staan.
Deze optie kan ik overigens nergens terugvinden bij het instellen van mijn kaartje.
Zit hier de fout, dat auth. mode op 'open' (ieder kaartje heeft eigen key, heeft ieder kaartje dus een andere wep-key dan het ap?) moet staan of auto?

• Mr. Right 1
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-08-2023

Mr. Right 1

Do I need to say more?

Ik heb hetzelfde setje staan en heb het volgende probleem:

Het kaartje kan wel connecten met het AP, maar heeft geen contact met de buitenwereld / rest van het bekabelde netwerk.

Heeft iemand een idee waar dat aan ligt?

• CronoS76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-05 12:28
Kan je XP voor je wireless :-) Vind ook die software van Linksys niet echt prettig werken, daarom heb ik deze maar niet meer gebruikt. Ik had dus in eerste instantie hetzelfde probleem en ik had nog een extra probleem dat mijn laptop erg laat verbinding met de WAP ging zoeken. Daar wou ik dus ook vanaf. Gebruik nu alleen maar de software om die Encryptie code even uit te rekenen en ik heb verder het programma uit mijn start up gehaald.

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-05 19:44

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Verwijderd schreef op 21 May 2003 @ 10:38:
Als de key wordt ingevuld (passphrase ingevuld, key zelf gecontroleerd op ap) krijg ik geen verbinding.
Bij de wepkey in XP moet je je key helemaal overtikken en NIET de passphrase!!!!
Achteraf gezien ook logisch, XP kan hem niet genereren omdat je ook nergens om een coderingsniveau wordt gevraagd! (64 of 128 bit)

hahah, zelfde fout maakte ik ook! ;)

Als je de linksys cool hebt geinstalleerd, dan kan je ALLEEN via de linksys tool wel de passphrase gebruiken! (dit heb ik zelf nooit getest)

INSTELLINGEN:

IN XP:
(owja haal wel ff de updates van MS op voor Wireless)
Network authentication: Open
Data encryption: web
Tabblad: Authentication: alles uit

LINKSYS:
beide op AUTO

[ Voor 46% gewijzigd door I_stealth_I op 28-06-2003 17:14 ]

/dev/null

Verwijderd

Ik heb exact hetzelfde probleem met een sitecom WL-110b. Ook van alles geprobeerd. Open System & Shared mode geprobeerd, eigenlijk alle opties die ik hier gehoord heb.
Ik heb nog een 54Mbps van Asus en daarmee gaat alles goed...ook mijn andere wlan kaartjes krijgen, met alle verschillende instellingen die ik geprobeerd heb, direct verbinding....

8)7 ik word er gek van.....wat doe ik nou verkeerd :?

Verwijderd

Bij mij was de oplossing de key niet copy pasten maar daadwerkelijk intikken

Verwijderd

Dat is een beetje laat :z
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.