[TNT2] Komt door post, daarna problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 179 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:18

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Topicstarter
Lieden,

Heb van een vriend een Aopen PA3000plus (zie: http://www.aopen.com/products/vga/pa3000plus.htm) gekregen. Leuk dingetje, AGP, TNT2, TV-out en 32 MB er op. In principe een prima opvolger van de AGP i740 met 4 mb die ik tot nu toe had.
Echter: na het inbouwen boot ik, ik zie het Aopen merk voorbij flitsen (kaart is OK dus zou je zeggen), POST gaat ook prima, maar als ie dan verder moet (specs vanuit het bios, je weet wel, die rechthoekige tabel met je CPU, geheugen en HDD's enzo) laat ie die volgens mij nog net even zien en zo te horen gaat de boot ook verder, alleen wordt het scherm helemaal onleesbaar. Alles zwart wit, totaal niet te lezen, diagonale strepen over het scherm.
Al met al lijkt het wel of de verversingsfrequentie te hoog is voor de monitor (da's een oude 15" Tulip, of eigenlijk een ADI met een ander merkplaatje ;) ) Alleen is die dus met geen mogelijkheid in te stellen op die kaart. En drivers zijn ook al niet van de site van Aopen te halen; logisch btw want de nVidia-drivers zouden prima moeten werken, ware het niet dat ik niet eens een fatsoenlijk scherm voor mijn neus krijg).
Het ding is 4x / 2x AGP, zover lees ik in de specs. Ik heb een 440BX mobo; die zou AGP2x moeten ondersteunen. Het is wel niet optimaal voor de kaart maar het zou moeten werken zou je zeggen.
Maar dat doet het dus niet. Hoe krijg ik dat ding aan de praat?

Edit:
De enige jumper die ik op de kaart zie is er een om voor de TV-out te kiezen voor NTSC of PAL. Verder gebruik ik w2k prof

[ Voor 6% gewijzigd door The Eagle op 20-05-2003 13:44 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Misschien even een nieuwere bios flashen? Misschien gaat het dan wel goed :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
XceeD schreef op 20 mei 2003 @ 13:44:
Misschien even een nieuwere bios flashen? Misschien gaat het dan wel goed :)
Heb ik ook al aan zitten denken...alleen tot nu toe nog geen enkele kunnen vinden (tis een award, alleen op een PC-partner mobo) Op de site van die fabrikant hadden ze geen update, en ik vraag mezelf nog steeds af of ik ook zonder problemen een standaard BIOS kan flashen oid

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:07

Pubbert

random gestoord

Probeer eens in een andere pc of met een andere monitor.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
Dond3r schreef op 20 May 2003 @ 13:59:
Probeer eens in een andere pc of met een andere monitor.
Beide zijn helaas niet voor handen...was het maar zo :/

Verwijderd

The_Eagle schreef op 20 May 2003 @ 14:02:
[...]

Beide zijn helaas niet voor handen...was het maar zo :/
Is het niet mogelijk om een nieuwe videobios te vinden voor dit kaartje (dit was denk ik waar Xceed op doelde)

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
Nieuw videobios? Wel eens ooit van gehoord, maar er staat bij de specs dat het ding niet voorzien is van een OpenBios functie...ik gok dat dat betekent dat het ding niet van een nieuwe bios te voorzien is.

Pagina: 1