Toon posts:

XP tergend langzaam

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand enig idee waardoor mijn systeem tergend langzaam wordt na verloop van tijd. Ik draai Emule 24/7 met 310 downloads 40.000 connections maar verder draait er niets op de achtergrond. Na een reboot draait alles soepel maar als ik na een dag werken thuis kom is het alsof ik met XP op een 386 aan het werk ben.

Het duurt soms 15 - 30 seconden voordat een programma opstart. Harde schijven hebben allemaal minimaal 30GB vrij. Processorload is ongeveer 20 - 50%. Mijn systeem bestaat uit Intel P4 2,4Ghz, 1024MB PC2700, 4 x seagate 120GB, 1 x seagate 40GB.

Verwijderd

Je buffers van je harddiscen draaien denk ik overuren. Hierdoor duurt het denk ik vrij lang voordat ie programma's kan starten!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-09 11:17
Ik heb gemerkt dat Emule gewoon een ongemerkte resourcevreter is. Dus misschien beter een ander programma gebruiken. Verhaal van hierboven is imho dikke onzin. Je schijfactiviteit bij zulke programma's is echt weinig. Keer defraggen misschien met Diskkeeper?

• wokkie15620
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2023
Edonkey wil bij mij weleens alles vertragen, als een download voltooid word. Edonkey maakt dan van alle tijdelijke bestanden het uiteindelijke bestand. Wellicht is dat bij jou ook zo.

Welke processen zorgen overigens voor die 20-50% processor load? Wellicht zit daar wat vreemds tussen.

Verwijderd

310 downloads is zowie zo erg gezond voor je HD....

Maar eh draai eens MSCONFIG, selectief zonder opstartonderdelen in het geheugen laden...
Tabje services, ALLE MS verbergen en wat overblijft uit...
Toepassen sluiten en ???

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

ga over na bittorrent.. van de bedenker.. (niet die fancy GUI's) .. Vreet helemaal geen resources..

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Mjah, draai eens geen Emule 24/7 met 310 downloads en 40.000 connections... kijk dan of XP dan nog zo traag is. Dan weet je in ieder geval of het wel of niet aan Emule ligt :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Andere oplossing... Geef eens wat limieten aan met je emule... en herstart de boel eens...kijk dan eens of dat helpt .

• michelc85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-09 18:25
henkleerssen schreef op 20 mei 2003 @ 13:38:
ga over na bittorrent.. van de bedenker.. (niet die fancy GUI's) .. Vreet helemaal geen resources..
waar haal je bittorent vandaan?

(heb al op google gezocht op bittorent)

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Gewoon zorgen dat je upload in Emule niet max. staat...
Max. upload van je verbinding nekt de snelheid van je complete PC, ook al heb je een netwerkkaart die sneller is dan die verbindingsnelheid.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor alle informatie. Ik ga de diverse oplossingen proberen. Upload is gemaximeerd. HDD's worden geregeld gedefragmenteerd. Ga zeker op zoek naar bittorent!

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 13:04

Nulnulnix

BOFH

Verwijderd schreef op 21 May 2003 @ 11:47:
Dank voor alle informatie. Ik ga de diverse oplossingen proberen. Upload is gemaximeerd. HDD's worden geregeld gedefragmenteerd. Ga zeker op zoek naar bittorent!
Wat is de main process priority in eMule? Staat deze hoog dan kun je idd deze problemen verwachten...

We have just one world, but we live in different ones...

Pagina: 1