Toon posts:

dingetje eraf gevallen op R9700 pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb gisteren (eindelijk) een Sapphire Radeon 9700 Pro gekocht bij de mycom.

Toen ik hem uit het zakje haalde, viel er zo'n transistortje (ofzo) vanaf, hij zat direct áchter de voeding aansluiting op de kaart.

Ik heb hem tóch gewoon in me pc gestopt, en hij doet ut GEWELDIG!!!

Maar nou vraag ik me toch af wat dat voor transistorretje is, wat doet het, en is het erg dat het er niet meer op zit?

Verwijderd

weet je zeker dat ie op je printplaatje zat en dat ie niet los in het zakje zat?

lijkt me btw niet goed, kun je zien waar die heeft gezeten en zo ja misschien een pics van maken zodat we zijn functie kunnen achterhalen. :)

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Maar nou vraag ik me toch af wat dat voor transistorretje is, wat doet het, en is het erg dat het er niet meer op zit?
Ik kan me niet voorstellen dat als dat ding geen enkele functie heeft ze hem er wel op plaatsen, ik zou je kaart iig dan ook gewoon retour sturen voor een nieuwe ;)

Zoek anders eens een foto van je kaart op en probeer eens te kijken of daar een soortgelijke transistor op zit.

edit:

Kijk en vergelijk:
IMG: Sapphire Radeon 9700 Pro

[ Voor 13% gewijzigd door DeverauX op 20-05-2003 13:33 ]

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

• BRAINLESS01
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:32
Het maakt niet zoveel uit of hij het doet lijkt me... als je duidelijk kan zien dat hij van die kaart af komt moet je hem gewoon terug sturen met het bericht dat je hem zo uit het zakje haalde. Je hebt hem pas 2 dagen, dus garantie zit er nog wel op ;)

Als het transitortje er gewoon los op lag ofzo, en je nergens een missende transistor kan vinden lijkt het me gewoon goed, maar ik zou het zekere voor het onzekere nemen door hem gewoon terug te sturen.

Als Ati of Saphire had bedacht dat hij niet nodig was hadden ze hem er niet opgezet :)

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

Afbeeldingslocatie: http://www.nvnews.net/reviews/sapphire_radeon_9700/9700.jpg

Als ik net achter die voedingsaansluiting kijk, zie ik er idd een transistor zitten. Ik zou idd teruggaan met die kaart, want hij zal er echt niet voor niets op horen ;)

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Topicstarter
Het transistortje linksbovenin.

hij zat er bij mij niet meer op, maar lag los in het zakje.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2003 13:45 . Reden: plaatje ff weggehaald, was nogal groot. ]

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 15:14

Hu9o

Schokkend

Jij bedoelt de lage met het blauw streepje er boven op?

En meteen terug gaan, of in ieder geval bellen dat je er aan komt.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Verwijderd

Topicstarter
Nou... maar weer d'r uit schroeven dan... ken ik morgen terug.

thnx.

Maar ik ben toch wel benieuwd wat de functie is van dat beestje.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2003 13:44 . Reden: toevoeging. ]

Verwijderd

Meestal zijn ze er om te demagnetiseren of spanning te verlagen, als het zo één is, is het niet erg. Er is een tijd geleden ook nog de fout geweest dat een Ati kaart niet op een bepaald mobo paste omdat er een transistor op de Ati kaart zat en op het moederbord, die botsten gewoon. Ati zei toen ook al dat die transistor er gewoon af kon en je er waarschijnlijk geen problemen mee zou krijgen.

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 22:20
Of je gaat terug met de kaart naar Mycom op het moment dat je er problemen mee krijgt.

• vormstreber
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04-2023

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

Ik snap niet dat je het toch geprobeert hebt om te testen ofdat hij het nog doet. Ik zou er zo snel mogelijk mee teruggaan. Kantje boort hoor! :o

www.gijsbesselink.com

Verwijderd

Topicstarter
Khebbum ff omgeruild, was geen probleem! (goeie jonges daar bij Mycom)

Morgen ff testen of ik prestatie verbetering merk.
Pagina: 1