Toon posts:

Slechte weergave tekst binnen Windows

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben hier een AMD 800 staan met 256 MB geheugen. Het systeem draait onder Win2k PRO. Verder heeft de PC een Diamond Viper II Z200 aan boord. Op hele lage resoluties (640x480, 800x600 en 1024x768) werkt het allemaal goed. Gaan we echter werken op 1280x1024 dan wordt het beeld vreemd. Niet echt vaag, het blijft scherp. Maar er vallen stukjes van letters weg?? De monitor, een 22" LaCie is gewoon nog goed. Als ik een andere monitor aan het systeem koppel blijft het probleem identiek. Ik heb de laatste drivers voor de Viper II Z200 geinstalleerd en heb tevens de Detonator 44.03 drivers van NVidia geprobeerd. Allemaal zonder resultaat. Op de betreffende resolutie blijven gedeelten van karakters wegvallen. We moeten echt in die resolutie werken.

Is er wat mis met de videokaart? Of zit het probleem ergens anders? Alle tips zijn welkom. Ik heb niet echt veel verstand van de BIOS instelligen en misschien zit er wle iets fout in de bekabeling...

Verwijderd

Ik denk dat het wel aan de monitor, want ik heb het zelf ook gehad andere resolutie gewoon goed maar ging ik naar 1024 dan vielen er bij mij ook teksten weg. Maar het blijven en zijn computers dus het kan ook makkelijk wat anders zijn.
En videokaart kan het ook wel eens zijn want heb tnt 2 gehad met die verschijnselen.
Ik denk persoonlijk dat het aan deze twee dingen kan liggen.

Su6 :)

• ksmedts
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-12-2021
Aan detonator drivers heb je niet veel met een viper II, ik had dat probleem ook dit heb ik opgelost door de drivers uit S3 Savage 2000 (Viper II): eindelijk drivers te installeren . En daarna nog ff windows update geloof ik... dan moeten ze het goed doen... suc6

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu de betreffende drivers ook geinstalleerd en Windows update kon daarna niks updaten: alles was up-to-date. Maar bij mij geen verbetering. Heel vreemd. Echt heel irritant dit, maar als er niks anders op zit, dan wordt het gewoon een andere videokaart.

Verwijderd

Topicstarter
Problem solved. Onder Display - Settings - Advanced - Troubleshooting - Hardware acceleration op none zetten. Dat is het enige dat werkt. Heb nogal een aantal drivers getest zonder resultaat. Maar die acceleration setting did it...