[XP] Hoe dubbelklik actie wijzigen voor explorer?

Pagina: 1
Acties:
  • 509 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37570

Topicstarter
Ik heb het volgende gekke probleem onder winxp:

Als ik verkenner open krijg je netjes al je schijven te zien en als je dan op één van die schijven dubbelklikt moet ie die normaal gesproken openen.

Als ik er nu op dubbelklik dan openent ie die schijf niet maar krijg ik een venster met zoeken. Dus met andere woorden de default actie voor dubbelklikken erop staat nu op zoeken, terwijl ik die gewoon weer op openen / verkennen wil hebben!

Dit is niet gebeurt door het instaleren van een programma of dergelijk. Had win net opnieuw geïnstaleerd en na wat herstarten vanwege drivers kreg ik dit ineens.
(de drivers had ik overigens voor de herinstallatie ook al dus daar kan het niet aan liggen)

Weet iemand hoe ik dit weer terug kan zetten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Hmm, heb je al gekeken of je mouseware hebt geinstalleerd? Dat wil nog wel eens voor dat soort rare acties zorgen :)

edit: dus idd je muis software ff checken :)

[ Voor 18% gewijzigd door WhizzCat op 20-05-2003 12:24 ]

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-06 09:21
Waarschijnlijk je muis instellingen (gok ik zo). Kijk effe bij die instellingen (meestal via control panel of via het icon in systray te benaderen)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Toen dit gebeurde had ik die mouseware software nog niet geinstaleerd.
En bij me muisinstelling kun je dit soort dingen niet wijzigen.

Ik vermoed zelf dat het ergens bij je mapopties moet zitten, maar daar kan ik niks vinden omtrent dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-06 09:21
Anoniem: 37570 schreef op 20 May 2003 @ 12:28:
Ik vermoed zelf dat het ergens bij je mapopties moet zitten, maar daar kan ik niks vinden omtrent dit probleem.
Daar kan je volgens mij alleen veranderen of je op files/drives moet dubbelklikken of dat je het als een url wilt hebben.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76854

Als eens de default map opties terug gezet. Tools --> Folder optios--> Restore Defaults

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 76854 schreef op 20 May 2003 @ 21:15:
Als eens de default map opties terug gezet. Tools --> Folder optios--> Restore Defaults
Dit heb ik ook al eens geprobeert, maar ook zonder resultaat!

Weet niemand toevallig die optie te zitten dan, ben het namelijk al wel eens tegengekomen voor een normale map ofzo, maar weet ook niet meer waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84310

ik heb hetzelfde probleem gehad maar dan met gewone mappen nadat ik zelf een regel had toegevoegd bij opties -> mapopties -> bestandstypen -> (extinctie:[geen], bestandstype: bestandsmap)

ik kon nog wel via de rechtermuis knop 'openen' kiezen.. kun jij dit ook..?

en kijk even wat er op standaard staat bij
opties -> mapopties -> bestandstypen -> (extinctie:[geen], bestandstype: map)

ps. restore default is niet van toepassing op de mapopties, alleen op het uiterlijk van je map..

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 84310 op 21-05-2003 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 84310 schreef op 21 mei 2003 @ 10:29:
ik heb hetzelfde probleem gehad maar dan met gewone mappen nadat ik zelf een regel had toegevoegd bij opties -> mapopties -> bestandstypen -> (extinctie:[geen], bestandstype: bestandsmap)

ik kon nog wel via de rechtermuis knop 'openen' kiezen.. kun jij dit ook..?

en kijk even wat er op standaard staat bij
opties -> mapopties -> bestandstypen -> (extinctie:[geen], bestandstype: map)

ps. restore default is niet van toepassing op de mapopties, alleen op het uiterlijk van je map..
Dat via rechtermuisknop kan ik idd nog wel.
en voor die instellingen moet je bij je bestandstypen zijn, maar dan bij het type station!

Nu doet ie het nog niet helemaal zoals ik dat wil, want nu opent ie het in een nieuw venster en ik wil het in het zelfde venster.
heb opties als open, verkennen, explore geprobeert. prograam om te openen lijkt mij alleen "explorer.exe" te kunnen zijn of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verkenner -> Extra -> Mapopties -> Tabblad Algemeen -> Elke map in hetzelfde venster openen?

Dit moet toch de oplossing zijn.

en volgens mij opent windows alles via explorer.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
die optie staat aan, maar werkt hier blijkbaar niet op.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 37570 op 21-05-2003 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oke.. ik weet wel een oplossing maar dan moet je wel even tweaken in je register..

er staat een sleutel in het register met de naam 'station' (denk ik, heb zelf engelse versie, bij mij heet ie dus 'drive', wanneer je hem niet vinden kunt.. even een sleutel toevoegen via mapopties -> bestandstypen -> station ,met een rare naam (bedenk maar iets leuks) zodat je naar die naam kunt zoeken in het register.)

Als het goed is staan dan onder het kopje 'shell' (bij jou vast in het nederlands ;) ) een paar sleutels, o.a. 'view' en (hopelijk) 'open' zoja dan voeg je een sleutel toe onder 'open' (bevat al een sleutel met 'command') de sleutel moet dan heten 'ddeexec' waarbij de 'default' waarde moet zijn:

[ViewFolder("%l", %I, %S)]

Heb je geen sleutel die 'open' heet, dan maak je er eentje. Die moet dan naast de boven genoemde sleutel een sleutel bevatten met de naam 'command' met als 'default' waarde:

C:\Windows\Explorer.exe /idlist,%I,%L

vervolgens kun je die sleutel dan als standaard instellen via mapopties -> bestandstypen -> station!

hopelijk kom je er zo uit.. weet niet goed hoe ik het duidelijker uit kan leggen..

[ Voor 79% gewijzigd door Anoniem: 84310 op 21-05-2003 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ben zoujuist ff in het register aan het spitten geweest en heb de sleutels gevonden die jij bedoelt, maar deze sleutels zijn allemaal aanwezig met een stanaard waarde.

Alleen het volgende verschilt: (maar dat maakt volgens mij niks uit, lijkt mij naar hetzelfde verwijzen)
C:\Windows\Explorer.exe /idlist,%I,%L
%SystemRoot%\Explorer.exe /idlist,%I,%L

In de ddeexec sleutel zit nog wel een "noactivehandler" waarde, maakt dit misschien iets uit??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmm ik heb net een sleutel gemaakt met daarin een command sleutel en een ddeexec sleutel zoals in mijn vorige post aangegeven.. wanneer ik deze vervolgens selecteer via mijn rechter muisknop wordt de schijf geopent in hetzelfde venster.. niet veel voor nodig dus. je kunt misschien nog even kijken wat de 'default' is bij de 'shell' sleutel. dit moet leeg zijn dus ' "" ' of er moet open staan. Hier staat namelijk wordt namelijk de standaard sleutel geselecteerd. misschien een ideetje om een ook even een nieuwe sleutel te maken net als ik en te kijken of dit werkt!

je kunt ook nog even kijken bij de volgende sleutels : bestand en folder

hier staan ook sleutels voor open. misschien dat je hier naar kijken moet...

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 84310 op 21-05-2003 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
(sorry voor terug halen van topic)

Ik had hier ook last van, ik heb dus gedaan wat er hier beschreven staat, maar nu opent hij ze allemaal in een NIEUW venster.

Ik heb wel ingesteld dat de mappen in het zelfde venster geopent moeten worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:52
* Morax gaat leren lezen :X

[ Voor 87% gewijzigd door Morax op 18-04-2005 04:32 ]

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morbid2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-03 19:05
Oke mijn oplossing in simpel nederlands:

1: verkenner -> extra -> mapopties -> bestandstypen

dan zoek je de regel: Bestandsmap (met geen extensie), staat waarschijnlijk bovenaan als je sorteert op extensies (dubbelklik hierop)

vervolgens: geavanceerd
dan nieuw.

Naam: View (of iets dergelijks) (regel 1)
Toepassing: c:\windows\explorer.exe (regel 2)
Vakje bij "DDE gebruiken" aanvinken.
DDE bericht: [ViewFolder("%l", %I, %S)] (inclusief de 2 haken, regel 3)
OK.

Instellen als standaard, en klaar met die hap. Raar hoor XP :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander1981-
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2020
Morbid2002 schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 16:48:
Oke mijn oplossing in simpel nederlands:
[...]
Geweldig bedankt! _/-\o_

Ik had dus een dergelijk probleem na het bekijken van de 'Advanced' eigenschappen van een drive in 'Folder options' - het is wel vreemd trouwens dat 'Open' niet in het rijtje voorkomt... (wel in het rechtermuismenu)

I don't have a solution; but I do admire the problem.

Pagina: 1