Toon posts:

Verschil tussen linux distro's

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik moet voor een project op school een netwerk bouwen gebaseerd op linux. nou maakt het mij niet uit welke distro ik gebruik, was van plan om RH of Mandrake te gebruiken, omdat ik daar al 's mee gewerkt heb, maar de school wil dus een duidelijke keuze verantwording. ik moet dus gan verantwoorden waarom ik een bepaalde distro gebruik. kan iemand me daar me helpen?

is er ergens een site te vinden waarop de verschillen tussen de distro's worden uitgelegd? of kan iemand me dat duidelijk uitleggen.

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-05 08:39
Neus... lang.... enzo ;)

Welk OS (bv. Linux distro) moet ik nemen? Part 2

Verder is dit misschien handig voor je: [rml]Linux op de Desktop? Distro&zoeken reviews [ 13/09][/rml]
Gaat dan misschien wel hoofdzakelijk over Linux op de desktop, maar Debian staat er ook tussen en dat is de beste Linux distro voor servers. ;) :P

[ Voor 59% gewijzigd door Arnout op 20-05-2003 12:20 ]

Verwijderd

offtopic:
Goh, MetHod, je eigen signature niet goed gelezen? ;) :p

• Arnout
  • Laatst online: 06-05 08:39
Verwijderd schreef op 20 May 2003 @ 13:00:
offtopic:
Goh, MetHod, je eigen signature niet goed gelezen? ;) :p
Het is soms niet erg om van je principe's af te wijken. :)

• Wilke
  • Laatst online: 21:59
Lijst met major linux distributions + eigenschappen

De redenatie lijkt me vrij eenvoudig op te zetten.
  • Je wilt een van de "grote" distro's, omdat die door veel mensen worden gebruikt, en problemen dus sneller boven tafel komen, de kans op grote f*ckups kleiner is, en ook de ontwikkeling stabieler doorgaat en je zekerder weet dat de distributie ook over 3 jaar nog zal bestaan.
  • Je wilt een server-distributie, dus ligt het niet voor de hand een Desktop- of experimenteel gerichte distributie te nemen, zoals Mandrake, Lycoris, Xandros, Lindows, Knoppix.
  • Red Hat is een beetje 'de' markt-standaard, en zou om die reden een goede keus kunnen zijn. Ook SuSE richt zich op bedrijven en netwerken, dus als je die distributie goed kent....Maar als dat je persoonlijk beter ligt, zijn Debian, Slackware of evt. zelfs Gentoo ook mogelijk keuzes. Tussen die laatste paar kiezen is wat mij betreft echt op basis van wat je zelf fijn vind werken - ook in onderhoud, snelheid van bugfixes, makkelijk te onderhouden (of juist niet) etc.

Verwijderd

Je moet niet vergeten dat een distributie als debian eigenlijk op te splitsen is in drieen:

stable, unstable en testing. Alle drie zijn ze bruikbaar. (ik gebruik ze alle drie iig)

Gentoo heeft dat ook afaik

Misschien iets om mee te nemen.

Toevoeging: je moet beginnen met eisen en wensen, en verwachte eisen en wensen, en vandaaruit je keuze beargumenteren :)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2003 14:25 ]

• Wilke
  • Laatst online: 21:59
Vergeet ik er nog aan toe te voegen: dit is al vrij vaak aan de orde geweest en met de tips hierboven verder heel goed zelf uit te vinden. Tenslotte is het ook niet de bedoeling dat wij hier jouw huiswerk zitten te maken!

Vandaar dat dit topic op slot gaat.

[ Voor 19% gewijzigd door Wilke op 20-05-2003 14:47 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.