[mysql] user authenticatie & eigen programma

Pagina: 1
Acties:

• Eastern
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-06 22:21
Momenteel ben ik bezig een programma aan het schrijven. Dat doet er verder niet toe. Ik zit echter met een vraag.

Dit programma gebruikt als backend (database / opslag) een MySQL database. Van de database moeten diverse personen in diverse groepen gebruik kunnen maken. Het programma gaat via ODBC met de database praten. Wat is nu de beste manier om de gebruikers te laten authenticeren?

Ik kan dus gewoon de user table van mysql gebruiken en de bijhorende rechten, maar ik kan ook zelf iets in elkaar bakken dat de gebruikers naar de database connecten via een standaard instelling oid. Het moet wel veilig worden want er moeten ook leerlingen van de middelbareschool (VMBO, MAVO of hoe dat het ook heet) mee gaan werken.

Verwijderd

wat heb je als front-end?

• bigtree
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 11:51
Als je veel gebruikers hebt (is vast het geval), wil je liever met groepen werken in plaats van gebruikers. Anders moet je voor elke gebruiker alle rechten instellen. Als je rechten voor een groep definieert, hoef je iemand alleen lid te maken van een bepaalde groep om hem alle rechten van die groep te geven.

Lekker woordenboek, als je niet eens weet dat vandalen met een 'n' is.

• wustenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-08 17:31
Ik zal zelf idd ook met groepen werken. Ik ben momenteel ook bezig met een redelijk uitgebreide applicatie en gebruik er een class voor die ik heb gedownload op http://phpclasses.starsof...wse.html/package/513.html

In deze class zitten allerlei opties voor gebruikers / groepen / rollen, om te gebruiken binnen je eigen project. Misschien heb je er wat aan

• Eastern
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-06 22:21
Ik ben bezig zelf een programma aan het maken, en de connectie moet via ODBC lopen zoals aangegeven.

Die andere tip zal ik even gaan bekijken vanavond.