Toon posts:

Northbridge en Southbridge worden heet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het normaal dat de Nortbridge en de Southbridge van mijn nieuwe Leadtek K7NCR18D Pro moederbord vrij heet worden.

Mijn Northbridge wordt gewoon best warm, daar zit ook een heatsink op, en mijn Southbridge (zonder heatsink) wordt zelfs zo warm dat het bijna pijnlijk is om je vinger erop te houden. Nu heb ik niet de allerbest gekoelde kast, maar dit is toch wel erg vreemd.

Mijn systeem:
AMD TB 800Mhz
512 Mb PC2700
Point of View Geforce Ti4200 64 Mb (AGP4X)

Verder zit er een usb scanner en een printer op

Mijn voeding is 300 W

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

Jah, dit is normaal voor de nForce2 chipset. Bij nieuwere revisies wordt ook al een heatsink op de Southbridge meegeleverd, volgens mij bij de Epox nForce2 borden. Zolang je een beetje airflow in je kast hebt, is het al ok. Maar als je temp sensors aangeven dat je NB en/of SB boven de 60 graden is, dan moet je toch wat aan je airflow/koeling doen.

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de info,

Is het misschien mogelijk om een heatsink op je soutbridge te monteren/plakken

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06 09:56
Verwijderd schreef op 20 mei 2003 @ 12:07:
Bedankt voor de info,

Is het misschien mogelijk om een heatsink op je soutbridge te monteren/plakken
Dat is wel mogelijk. Een tweakshop of grote electronicahandel heeft wel koelblokjes en speciaal dubbelzijdig tape o.i.d.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:38
Die leadtek ken ik niet, maar bij de epox zetten de knutselaars vaak de NB-koeler op de SB en voor de NB nemen ze dan een actieve koeler(tje)

Verwijderd

Alleen maakt de heatsink die er standaard opzit contact met wat andere onderdeeltjes van t mobo als je'm op de SB zet. Ergens zit me dat niet helemaal lekker...

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Bij diverse bedrijven kan je een zalman northbridge-koelblok kopen, die je gewoon kan vastlijmen met de bijgeleverde lijm op je chipset, die kan je dus zo veilig op je southbridge plakken.
Het gaat dus om dit product: pricewatch: Zalman ZM-NB32J

Verwijderd

Je kan ook van die coolermaster memcoolers halen, en die naast elkaar op de southbridge plakken, dan ben je al een stukkie verder ;)

en dan nog een goede fan op je northbridge, en klaaaaaarrrrrrrrrr 8)

bij www.oc-shop.com heb je die ram sinkies, kun je gewoon naast elkaar plakken, ga ze denk ik zelf ook effies halen, zoiezo handig om je mosfest op je bord te koelen.

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
fan = herrie...
vooral die kleine irritante piepfans!

ik ozu je NB zo laten, "best warm" kan gewoon hoor...
en ja, een koelblokje voor je SB... waarom niet? zo duur zijn ze niet, en het maakt geen geluid (zalman kiezen!)
Pagina: 1