[2K]Verplaatsen naar een RAID controller

Pagina: 1
Acties:

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:50
Ik heb een Windows2K server die nu op een gewone ide controller zit en die wil ik straks verplaatsen naar een RAID controller, Adaptec 1200A.
Weet iemand hoe ik dit kan doen zonder het OS opnieuw te moeten installeren?
Ik dacht zelf om eerst de kaart te installeren en daarna pas de schijven op de RAID kaart aansluiten. Zou dat werken??

Ik heb het nu getest met een 2K professional installatie op een HP Brio maar dan krijg ik de error "Error loading OS" terwijl de harde schijven wel herkend worden!

Hail to the king baby!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23:39
Tsja, je moet natuurlijk wel even in bios aangeven dat je OS op de scsi-controller zit

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:46

Beaves

Usque ad Finem

urk_forever schreef op 20 mei 2003 @ 11:38:
Ik heb een Windows2K server die nu op een gewone ide controller zit en die wil ik straks verplaatsen naar een RAID controller, Adaptec 1200A.
Weet iemand hoe ik dit kan doen zonder het OS opnieuw te moeten installeren?
Ik dacht zelf om eerst de kaart te installeren en daarna pas de schijven op de RAID kaart aansluiten. Zou dat werken??

Ik heb het nu getest met een 2K professional installatie op een HP Brio maar dan krijg ik de error "Error loading OS" terwijl de harde schijven wel herkend worden!
En als je de recovery console gebruikt en dan fix-boot gebruikt? Werkt dat niet?

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• urk_forever
Dat heb ik gedaan, en fixboot en fixmbr werken allebei niet :'(

[ Voor 58% gewijzigd door urk_forever op 20-05-2003 11:43 ]

Hail to the king baby!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Volgens mij is er GEEN enkele mogelijkheid dan windows opnieuw te moeten installeren als je van/naar een raid configuratie gaat

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Cryonist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-05 11:04

Cryonist

- Something clever -

Als je een raid array aanmaakt gaat ALTIJD alle data hierop verloren. Enige mogelijkheid die ik kan bedenken is een image maken van je schijf. Dan leegmaken, de image op de raid array zetten en daarna met rapair proberen of je de drivers van raid erbij kan zetten, anders kan je niet opstarten :). Geen id of het werkt

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

• urk_forever
GoUdViS schreef op 20 May 2003 @ 11:59:
Als je een raid array aanmaakt gaat ALTIJD alle data hierop verloren. Enige mogelijkheid die ik kan bedenken is een image maken van je schijf. Dan leegmaken, de image op de raid array zetten en daarna met rapair proberen of je de drivers van raid erbij kan zetten, anders kan je niet opstarten :). Geen id of het werkt
Bij die Adaptec RAID kaart kan je de data van de eerste schijf naar de tweede kopieren als je een RAID1(Mirroring) set aanmaakt!

Hail to the king baby!

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Dan leegmaken, de image op de raid array zetten en daarna met rapair proberen of je de drivers van raid erbij kan zetten,
Dat hoeft niet, als je de kaart in de bestaande configuratie eerst installeerd en daarna pas de image maakt hoeft dat niet.

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

urk_forever schreef op 20 May 2003 @ 12:05:
[...]

Bij die Adaptec RAID kaart kan je de data van de eerste schijf naar de tweede kopieren als je een RAID1(Mirroring) set aanmaakt!
Dat kan bij alle RAID controllers, in ieder geval bij Promise.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23:39
Raidconfiguratie? Daar werd toch niet over gesproken?
Ik zag alleen maar raid-controller staan.

• Cryonist

Cryonist

- Something clever -

urk_forever schreef op 20 mei 2003 @ 12:05:
[...]

Ik dacht eigenlijk automatisch dat het om raid 0 ging, mijn fout :). Met raid 1 is het idd mogelijk. Heb je de goede harde schijf als bootable gezet? Heb je hem ook eerst de raid laten aanmaken (oftewel de inhoud van de schijf te laten kopieren naar de andere zodat het een werkende setup is) Moet in de raid-kaart bios kunnen.

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

zetje01 schreef op 20 May 2003 @ 12:07:
Raidconfiguratie? Daar werd toch niet over gesproken?
Ik zag alleen maar raid-controller staan.
Volgens mij maakt het niet uit of je wel of niet een RAID config gaat gebruiken.
Het gaat erom dat je de schijven op een andere controller aansluit en dat vindt windows niet zo fijn

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Cryonist

Cryonist

- Something clever -

Gunner schreef op 20 mei 2003 @ 12:13:
[...]

Volgens mij maakt het niet uit of je wel of niet een RAID config gaat gebruiken.
Het gaat erom dat je de schijven op een andere controller aansluit en dat vindt windows niet zo fijn
Vandaar dat je de nieuwe controller drivers moet installeren. Iedere controller heeft eigen drivers (op standaart IDE controller na) en wordt anders aangesproken. Zonder die drivers kan hij de harde schijf niet lezen. Als je dus de controller eerst installeerd bij win2k en daarna eropzet gebruikt hij nog steeds de oude drivers om zichzelf op te starten. Anders zou die niet meer kunnen opstarten vanaf de normale ide controller als je een raid setup ernaast wil hebben :)

D3

• Arnaud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-08 18:07
RAID-Drivers installeren,
Sysprep draaien,
Image maken,
RAID-Array maken,
RAID-Array als boot-device instellen,
Image terugzetten,
Mini-setup doorlopen,
KLAAR

• Cryonist

Cryonist

- Something clever -

Arnaud schreef op 20 mei 2003 @ 12:19:
Sysprep draaien,
Image maken,
RAID-Array maken,
Image terugzetten,
Mini-setup doorlopen,
KLAAR
Amen :), ik zei het ietsje minder duidelijk.

D3

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Arnaud schreef op 20 May 2003 @ 12:19:
Sysprep draaien,
Image maken,
RAID-Array maken,
Image terugzetten,
Mini-setup doorlopen,
KLAAR
Waarom Sysprep? Is helemaal nergens voor nodig IMO.

• urk_forever
Arnaud schreef op 20 May 2003 @ 12:19:
Sysprep draaien,
Image maken,
RAID-Array maken,
Image terugzetten,
Mini-setup doorlopen,
KLAAR
Hmm, ga ik ff proberen, senks ;)

Hail to the king baby!

Verwijderd

Heb je al naar het ARC naming in boot.ini gekeken. Je wilt w2k namelijk vanaf een andere controller opstarten. Je zal dit in het ARC pad moeten aangeven anders gaat je OS vanaf de originele (IDE) controler trachten op te starten.

• urk_forever
Verwijderd schreef op 20 May 2003 @ 12:32:
Heb je al naar het ARC naming in boot.ini gekeken. Je wilt w2k namelijk vanaf een andere controller opstarten. Je zal dit in het ARC pad moeten aangeven anders gaat je OS vanaf de originele (IDE) controler trachten op te starten.
Uhhh, nog niet, heb je misschien een voorbeeld van hoe ik dit veranderen moet?

Hail to the king baby!

Verwijderd

hier: http://www.plr-services.c...anamingaconvention123.htm
staat de naming uitgelegd. Het volgende microsoft artikel is wellicht ook handig:
http://support.microsoft.com/?kbid=102873
ARC namings gelden voor alle op NT gebaseerde OS-en, dus ook voor w2k, XP en 2003.

• urk_forever
urk_forever schreef op 20 May 2003 @ 12:30:
[...]

Hmm, ga ik ff proberen, senks ;)
Hmmm, het is zelfs nog makkelijker. Als ik 1 schijf aan de raid controller hang, vervolgens ghost ik alles naar die schijf dan start ik op vanaf de raid controller moet ik een keertje rebooten en dan hang ik die 2e schijf eraan gaat ie alles clonen en het werkt, simpel!

Hail to the king baby!

Pagina: 1