[flash] laten doorzoeken door google?

Pagina: 1
Acties:

• Rolandow
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-07 09:31
Als een website volledig in flash is gemaakt, wordt hij volgens mij niet geindexeerd door google. Althans, niet op de content die *in* de flash zit.

Hoe kun je ervoor zorgen dat de content toch wordt opgenomen door de spiderbots?

Ik dacht er aan om alle content in de index te zetten, zodat hij daar misschien wat op vindt. Maar ik vraag me af of dat wel werkt, het geheel zou dan al tussen comment tags moeten staan.

Nouja, goed, iemand suggesties? :)

Koffie met thee is minder lekker.

• mocean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 04:26
Als je flash een html file laat maken zet ie standaard alle tekst in je HTML dacht ik, wellicht bedoeld voor zoekmachines.
Je kan inderdaad alles in je <Head> zetten als comment / meta-tag, of in een hidden layer/frame of zo..

Wellicht gaat google nog een keer door flash zoeken :) PDF en zo lukt ze ook al!

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

• Rolandow
mocean schreef op 20 mei 2003 @ 11:42:
Als je flash een html file laat maken zet ie standaard alle tekst in je HTML dacht ik, wellicht bedoeld voor zoekmachines.
Volgens mij zet ie alleen dat object ding erin toch? Niet alle tekst die je gebruikt in het filmpje. Dan zouden het ook wel grote html's worden.

Of is het soms een extra optie ofzo?

Ik ben meer de PHP-er hier, niet de Flash-man :)

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
volgens mij zet ie alleen dat object ding van flash erin dus ik denk dat je dan toch een paar meta tags moet gebruiken met keywords etc..

• Rolandow
Maar ik wil niet alleen de keywords: ik wil alle tekst die in de website staat, dat die gevonden kan worden. Dus ook bijvoorbeeld nieuwsberichten of evenementen, noem het maar op allemaal.

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Flash plaatst alleen de code voor je .swf file en zeker niet de tekst van je movie. |:(
Een flash-only site is dan ook lastig te indexeren voor zoekmachines
Maar ik wil niet alleen de keywords: ik wil alle tekst die in de website staat, dat die gevonden kan worden. Dus ook bijvoorbeeld nieuwsberichten of evenementen, noem het maar op allemaal.
Als deze content echt in Flash zit is het afaik (weet het eigenlijk wel zeker) onmogelijk deze te laten indexeren. Met andere woorden: keywords is all you got...

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 22:08
Je Flash movie staat in een doodnormale HTML file. Gezien je die nog steeds kunt voorzien van headers, en daarbij dus metatags, lijkt het me geen probleem. Enige "obstakel" is inderdaad dat Google geen teksten van content kan indexeren, dus je zult het echt van je description en keywords moeten hebben :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Alleen description dan, want er is bijna geen zoekmachine meer die nog met keywords werkt:

http://www.searchenginewa...eport/article.php/2165061

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:48

Puck

EINDBAAS.org

Deze gasten schijnen een oplossing te hebben gevonden. Kwam ik een tijdje terug tegen, nog niet naar gekeken maar wel even gebookmarkt:

http://www.search-flash.com/

Laat u bevindingen horen :)

Arrived anxious, left bored

Verwijderd

Als je gewoon ook non-flash pages maakt, dan sla je 2 vliegen in 1 klap.
1 - Search engines kunnen je hele website indexen, en mensen kunnen je dus vinden
2 - Je pagina's zijn ook te bekijken voor mensen zonder flash (of met flash uit) en op andere internet-capable apparaten (gsm's, palms, etc) en voor blinden :)

Ook vaak wat prettiger voor de modemers... die flash blijft toch meestal flink groter.
Zelf browse ik vaak met images/java/javascript/flash uit... terwijl ik gewoon mozilla onder linux gebruik, en dus wel beschik over al deze features. Surfen is vaak veel prettiger zonder

(Geen popups, banners, irritante java(script) geintjes/ellende)

• Rolandow
Verwijderd schreef op 20 May 2003 @ 12:28:
Alleen description dan, want er is bijna geen zoekmachine meer die nog met keywords werkt:

http://www.searchenginewa...eport/article.php/2165061
Bij nieuwssites en weblogs worden ook artikelen geindexeerd. Dat willen we dus ook met de flash website. Gewoon het geheel indexeren :)

Maar ik begrijp dus dat dat feest niet door gaat.

• Rolandow
Na onderzoek blijkt dat ze inderdaad gewoon doorverwijzen naar een html versie op het moment dat je geen flash hebt. Ze vangen dit af door te kijken wat er bij de user agent staat.

Volgens mij meldt Google zich echter niet meer met Googlebot in de useragent. Volgens de google site kan dat wel kloppen:

When deciding which pages to crawl on a particular host, Googlebot will obey the first record in the robots.txt file with a User-Agent starting with "googlebot". If no such entry exists, it will obey the first entry with a User-Agent of "*".

Aangezien die website, search-flash.com, uit december 2002 komt, kan het volgens mij wel kloppen dat dit niet gaat werken.

Een HTML versie ernaast is opzich wel een optie, maar mensen die wel flash hebben, maar de pagina via een search engine vinden, moeten eigenlijk gewoon op de flash site terecht komen.

Is opzich wel af te vangen door een flash check natuurlijk.

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

Wordt de content aangeleverd door een database?
zo ja, dan zou je nog kunnen kiezen om een apart document te maken waarin alle content geschreven wordt dmv php/asp/whatever.
In je index zet je dan een a href naar die php in een div met display:none.
je meta zet je op index,follow en je page wordt dmv de href gevonden.

Nog beter is het om een apart document direct bij de zoekmachine aan te melden.
En dan bij voorkeur een document wat een treffende naam heeft:
www.vettelowriders.nl/lowrider.php

Op die manier heb je alweer een extra keyword in de doc-naam :)
Eventueel zet je in dat document een redirect naar de index; als de page dan in een zoekmachine verschijnt wordt de bezoeker automagisch naar de voordeur gebracht ;)

www.jurgroessen.nl

• vormstreber
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04-2023

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

mocean schreef op 20 May 2003 @ 11:42:
Je kan inderdaad alles in je <Head> zetten als comment / meta-tag, of in een hidden layer/frame of zo..

Wellicht gaat google nog een keer door flash zoeken :) PDF en zo lukt ze ook al!
Neeeeh! Laat ze niet de content uit mijn flashbestanden lezen... dan staan ineens al mijn verborgen links en variabelen in google.

Je kunt het t beste doen met inderdaad een verborgen frame of als wit op wit (of welke kleur dan ook) zoals hieronder op GoT gedaan is:

Total: 0.067 | Incl: 0.03, Init: 0.037, Action: 0.037 | DB: 0.022/19, Tpl: 0.006 | SV: argus

www.gijsbesselink.com

• mocean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 04:26
vormstreber schreef op 20 May 2003 @ 17:42:
[...]
Neeeeh! Laat ze niet de content uit mijn flashbestanden lezen... dan staan ineens al mijn verborgen links en variabelen in google.
>:)

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:11

Creesch

bla bla!

ik weet het niet hoor maar je kan toch gewoon je flash gedeelte in een html pagina zetten en dan ook teksten tussen comment tags ? of indexeerd google dat ook niet ?

nog een vieze methode is om een heleboel witruimte onder je flashanimatie te maken en daar je tekst in te zetten metdezelfde kleur als de achtergrond :P

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-07 11:19
Het spijt me dat ik even offtopic moet gaan, maar ik wilde even het volgende melden:
Ik snap de link tussen veel content en flash niet. Als je site zoveel content heeft dat het onmogelijk is de content ook op een fatsoenlijke manier in het HTML-bestand te verwerken, kun je toch veel beter met een Flash/HTML-hybride af? Animaties in flash, content in platte tekst met HTML eromheen. Op die manier is het ook veel makkelijker een non-flash versie (mooi) te maken.

[ Voor 11% gewijzigd door David op 20-05-2003 21:33 . Reden: uitlegje ]

Dato DUO synth voor twee

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

DiMension schreef op 20 mei 2003 @ 21:19:
Het spijt me dat ik even offtopic moet gaan, maar ik wilde even het volgende melden:
Ik snap de link tussen veel content en flash niet. Als je site zoveel content heeft dat het onmogelijk is de content ook op een fatsoenlijke manier in het HTML-bestand te verwerken, kun je toch veel beter met een Flash/HTML-hybride af? Animaties in flash, content in platte tekst met HTML eromheen. Op die manier is het ook veel makkelijker een non-flash versie (mooi) te maken.
so true Afbeeldingslocatie: http://forum.fok.nl/i/s/yes_new.gif

www.jurgroessen.nl

• Rolandow
Hm... als je een flash site wilt maken met text animanties, zodat alles er gewoon gelikt uitziet, dan is dat niet true. En toch wil je dat de text geindexeerd wordt.

(voorbeeld)

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

dan loop je dus tegen de disadvantages van Flash aan ;)
En als ik een site bezoek met veel text dan is dat meestal een informatieve site, dan wil ik informatie straight to tht point en dan hoef ik geen gelikte flashanimaties.
Waarom denk je dat alle krantensites e.d. nog steeds in HTML zijn ;)

Maar probeer eens iets met de genoemde tips te doen..

www.jurgroessen.nl

Pagina: 1