Webbased MSN Messenger via PHP

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neowam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-04 18:37

Neowam

[Booting...]

Topicstarter
Ik zou graag thuis op mijn webserver aan willen loggen en dan webbased kunnen msnnen via php. Je hebt al sites zoals o.a. www.mister-i.com maar dat is niet wat ik zoek. Het moet gewoon simpel zijn b.v. twee frames en dan links een smalle frame met daarin de contact personen en rechts de chats.

Weet iemand of zoiets al bestaat dat je dus je eigen Webbased MSN kan hosten thuis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of het al bestaat. Je kunt het natuurlijk ook zelf (laten) maken :Y) Er van uitgaande dat je thuis een webserver hebt draaien (met php, etc ondersteuning) moet het hosten van een webbased msn wel kunnen. Het maken van de connectie zal volgens mij niet verschillen van een normale connectie. Dit gaat aan de hand van een msn protocol. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06 12:38
offtopic:
dit is een ordinair script request!...

Hier komt wel wat mee bij kijken om dat in goede banen te gaan leiden...
misschien is het handiger om een site te zoeken waar het al kan of is even
zelf opzoek gaan natuurlijk...

[ Voor 89% gewijzigd door avon op 20-05-2003 12:43 ]

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 16:46
AvOn schreef op 20 May 2003 @ 12:05:
dit is een ordinair script request!...

Hier komt wel wat mee bij kijken om dat in goede banen te gaan leiden...
misschien is het handiger om een site te zoeken waar het al kan of is even
zelf opzoek gaan natuurlijk...
Waar maak je je druk om :P

Theroetisch gezien is het mogelijk lijkt me (als je ziet wat je allemaal met php kan, ziek gewoon :/ ). Ik zelf heb een soort hotmail voor mijn eigen mailserver geschreven in php (mailtjes lezen, adresboek, verwijderen enzo)... nadeel is wel dat die php beastanden zo groot worden dat de paginas zo langzaam laden...

Ik ben bang dat je dat ook snel krijgt voor msn.

Maarjah, bespaar je de 3 weken tikken, zoek een oplossing, http tunnelen als je op school zit, of gebruik geen msn :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avon
offtopic:
Policy's zijn policy's en die zijn er niet voor niks
Icey schreef op 20 May 2003 @ 12:09:
[...]

Ik ben bang dat je dat ook snel krijgt voor msn.

Maarjah, bespaar je de 3 weken tikken, zoek een oplossing, http tunnelen als je op school zit, of gebruik geen msn :/
Webbased citrix is ook een id natuurlijk ;)

[ Voor 64% gewijzigd door avon op 20-05-2003 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AvOn schreef op 20 May 2003 @ 12:13:
[...]
Policy's zijn policy's en die zijn er niet voor niks
Hallo dit is SA en niet PW, waar je zelf dingen in elkaar moet proggen. Zullen we nu maar ontopic gaan dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avon
Heeft iemand ervaring met Webbased Citrix in combinaitie met MSN ?

[ Voor 85% gewijzigd door avon op 20-05-2003 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BRAINLESS01
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 09:30
Er komt denk ik meer bij kijken dan gewoon 'ff proggen'...

als je in PHP een verbinding maakt met het MSN netwerk, dan wat zooi op het scherm zet, en de PHP pagina is klaar met laden, dan zou je theoretisch gezien de verbinding kunnen laten bestaan door het PHP scriptje niet af te sluiten. Dan stuur je iedere tekst die een gebruiker naar je toe stuurt via dat PHP scriptje weer naar de browser, en dan wil je antwoorden...

als je antwoord word het PHP script onderbroken, verbreek je de verbinding met MSN (waarschijnlijk merkt MSN dat pas na 5 minuten, dus als iemand tegen je aan het kletsen was komt ineens zijn/haar bericht niet meer aan) en dan kom je weer online en stuur je dat bericht... dan weer wachten tot je antwoord krijgt, weer een antwoord terug sturen... WEER offline zonder dat MSN het door heeft, en zo maar door :)

Het is vast wel mogelijk, maar steeds opnieuw verbinding maken met het netwerk lijkt me niet echt een pretje. Je kunt beter een C++/perl/(vul in) programma schrijven dat op bijvoorbeeld poort 90 een soort webservertje draait. Als je dan met je browser naar poort 90 gaat kan je zien wat mensen naar je toe sturen, maar zelfs dan is het nog lastig denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Laten we een de trend van _BRAINLESS voortzetten en gewoon weer ontopic reageren...

AvOn, mocht je iets tegenkomen wat volgens jou in strijd is met een policy dan kun je dat melden via een topicreport of een een topic in Schop een Modje. Wij beslissen dan wel wat er mee gaat gebeuren, laat dergelijke opmerkingen achterwege, ze horen niet in het topic zelf thuis

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09-2019
ik dacht zelf dat dit niet meer kon, dat microsoft msn hiertegen hep beveiligd ... hier gaat toch al een topic over ?

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 11:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tarzan24 schreef op 20 May 2003 @ 11:35:
Ik zou graag thuis op mijn webserver aan willen loggen en dan webbased kunnen msnnen via php. Je hebt al sites zoals o.a. www.mister-i.com maar dat is niet wat ik zoek. Het moet gewoon simpel zijn b.v. twee frames en dan links een smalle frame met daarin de contact personen en rechts de chats.

Weet iemand of zoiets al bestaat dat je dus je eigen Webbased MSN kan hosten thuis?
Zoiets wat jij zoekt bestaat wel, het heet WebMSN. Het maakt gebruik van Jabber (www.jabber.org) servers, die je ook eventueel zelf kunt draaien. Kijk maar eens op http://sourceforge.net/projects/webmsn/

Kheb m al!! --> :D http://webmessenger.sourceforge.net

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2003 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet precies of het iets is waar je wat aan hebt, maar ik kan op school ook niet op msn en dus ga ik erop via: www.odigo.org dit is een webbased versie van msn van java.

Weet dus niet of je er wat aan hebt, maar veel sccs verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huijaa
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-05-2024
Misschien heb je iets aan:
Browser-Based Messenger - Jared

since 21aug'04: Asus K8VSE Deluxe, AMD Athlon 64 3400+, Twimos 1 GB PC3200, Maxtor U133/7200 160GB+120GB, Asus V9999GE and SunBeam Aryclic Case

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice, maar dat wil ik natuurlijk op mijn eigen server draaien en download wordt niet aangeboden.
Ik zag btw ook dat het .asp is ... maar dat moet te "verbouwen" zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 23:12

flexje

got-father

leuk idee, maar:
- traag
- laat bij mij alleen lijst zien, kan geen messages verzenden want pagina is black van message venster.

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• narotic
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-11-2021
Heel toevallig heb ik me hier ook al een keer in verdiept. Ik ben toen aan het coden en uitzoeken geslagen, maar stuitte op 1 groot probleem: je script eindigt toch een keer en dan ben je je socket kwijt. Ook pfsockopen() gaf geen uitkomst, je kan nml de resource identifier niet doorgeven aan een ander script (ik wilde gewoon 2 nul frames op de pagina zetten die als het ware ping-pongden met de socket ...dat kon helaas niet).

Dit betekent echter ook niet dat het niet mogelijk is. Het enige wat je moet doen is zorgen dat je zelf een prog/server schrijft die controle houdt over de sockets. Dit kan je ook in php doen mocht je dat willen, maar dan moet je het script wel vanaf de command line starten ipv. opvragen met de browser. Bovendien moet je dan een protocolletje gaan verzinnen etc. Op zich is het allemaal niet extreem moeilijk, maar toen ik ermee bezig was had ik in deze dingen niet veel zin meer.

- = Step Into The Pit | Industrial Strength = -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:39

samo

yo/wassup

ik geloof dat dit ook wordt aangeboden in de CMS xoops (www.xoops.org), en dat je daarvoor een aparte module moet halen...
danheb je wel mysql server nodig, en meteen de hele CMS site

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huijaa
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-05-2024
Ik zal nog een keer tip geven, zie:

Er is echter benodigheden om webbased MSN aan de praat te krijgen, namelijk Jabber-account met MSN-transport en een PHP-webruimte met fsock-toegang. Bij mij werkt het ideaal, maar na kort brak het zomaar af.

since 21aug'04: Asus K8VSE Deluxe, AMD Athlon 64 3400+, Twimos 1 GB PC3200, Maxtor U133/7200 160GB+120GB, Asus V9999GE and SunBeam Aryclic Case

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

Zo te horen draaien een *nix variant thuis, waarom niet gewoon een console based messenger dia je via ssh benadert, werkt veel practischer denk ik
Pagina: 1