Toon posts:

Tekstbox automatisch wissen

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje. Ik heb een tekst veldje gemaakt van een soort formuliertje dat klanten kunnen verzenden. In het veldje staat de tekst "Uw naam". Als je je cursor daar op zet, blijft "Uw naam" gewoon staan. Veel klanten typen dan gewoon door en dus krijg je zoiets als: "Uw naamJeroen Speerstra". Niet best dus.

Zo is het nu:
-------------------------
<form method="POST" action="anmelden.asp"><table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" style="border-collapse: collapse" bordercolor="#111111" width="21%" id="AutoNumber1">
<tr>
<td width="100%">
<p align="center">
<input name="naam" size="20" style="font-family: Tahoma; color: #FFFFFF; background-color: #666699; border: 1px solid #FF0000" value="Ihr Name"></td>
</tr>
---------------------------

Nu heb ik op Javascript.com een veldje gezien, als je erop klikt om een zoekopdracht in te vullen dan verdwijnt de tekst die in de box staat! Da's er mooi. Maar ik denk dat ze dat met een javascriptje doen.

Kan dat ook anders? Met een html code ofzo?

Alvast Bedankt

Jeroen Speerstra

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2003 11:25 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

1. Waarom niet met JavaScript afvangen? (kijk dan eens in de source hoe het gedaan is).
2. Groeten (+ email adres onderin je post) hoeft niet meer: Lees hier meer over!

[ Voor 5% gewijzigd door BtM909 op 20-05-2003 11:20 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 22:08
3. Goed zoeken (onclick=.../ .value="" etc.) :)

JavaScript is je vriend, en dit kan niet in "HTML".
Misschien is het niet geheel onverstandig om even de FAQ door te lezen :)
Webdesign & Graphics - FAQ en Policy

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Dit topic is gesloten.