[ADSL] Speedtouch 510 + ftp connectie van buitenaf

Pagina: 1
Acties:

• dude123
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05-2022

dude123

Linux addict

Topicstarter
ik hoop dat ik in het goede forum zit....
allereerst wat uitleg:
ik werk hier in een bedrijf waar het in de toekomst de bedoeling is dat gebruikers op afstand (van buitenaf dus) een ftp verbinding naar de server hier kunnen maken. We hebben een adsl abbonement met een alcatel speedtoch 510 modem in multiuser configuratie. Dit modem bevat ook een firewall die inkomende connecties blokkeerd, waaronder dus ook de ftp connectie.
Hoe kan ik deze blokade op de ftp uitzetten?
Ik zal natuurlijk ook een forward moeten maken, dat als er een ftp connectie binnenkomt dat dit word geforward naar het juiste ip (in dit geval de ftp server).
Ik heb al verschillende tutorials gevonden over de speedtouch 510. Hierbij ging het in de meeste gevallen om de configuratie van het modem van binnenuit naar buiten. Hier ben ik dus niet echt mee opgeschoten.
Begin aub ook niet gelijk met de faq om mijn oren te meppen van hier heb ik ook al gezocht
Zou iemand hier een oplossing voor weten ?

Meneer 1000 has spoken......

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Beaves

Usque ad Finem

De oplossing staat op diverse site's, het enige wat je moet doen is een rule aanmaken dat poort 21 openzet en verwijst naar de interne FTP server. Meer is het niet.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-05 20:21

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Deze FAQ lezen helpt je wel verder!
Het Grote Poortmappingsverhaal

• dude123

dude123

Linux addict

Topicstarter
heb je enige links ? ik heb een aantal tutorials bekeken maar ben daar niet echt wijzer van geworden

Verwijderd

Als je poorten 21 en 20 doorrouteert naar de ftp-server werkt alles al. Je kunt dit doen door in je browser het adres van de router te typen (bij Alcatel standaard http://10.0.0.138) en dan bij advanced kun je NAT-rules opstellen.

Kies bij de buitenkant voor adres 0.0.0.0 en voor de binnenkant het (interne) ip-adres van je ftp-server. Doe dit met poort 21 en 20 en het werkt!

suk6!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

dude123 schreef op 20 mei 2003 @ 11:17:

Begin aub ook niet gelijk met de faq om mijn oren te meppen van hier heb ik ook al gezocht
Zou iemand hier een oplossing voor weten ?
[search=ftp server 510]

Dat is precies jouw vraag, alleen dan al gesteld door een hele hoop anderen, wat valt daar niet aan te begrijpen?
Hoe kan ik deze blokade op de ftp uitzetten?
heb je uberhaupt al geprobeerd eens poort 21 en 20 te forwarden naar de pc waar de ftp server op staat? Dan kan je namelijk gewoon connecten hoor. Het is de bedoeling dat je eerst eens wat zoekt, wat probeert en duidelijk uitlegt wat het is. Wat je nu vraagt is echt standaard opzoekwerk, wat zonder problemen op te lossen is. Als je na wat proberen tegen problemen aanloopt, is het natuurlijk niet erg dat je iets vraagt, maar geef dan wel aan wat er niet goed gaat...

[ Voor 42% gewijzigd door JvS op 20-05-2003 11:49 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-05 11:34

Millennium

Bug free !!!

Verwijderd schreef op 20 mei 2003 @ 11:29:
Als je poorten 21 en 20 doorrouteert naar de ftp-server werkt alles al. Je kunt dit doen door in je browser het adres van de router te typen (bij Alcatel standaard http://10.0.0.138) en dan bij advanced kun je NAT-rules opstellen.

Kies bij de buitenkant voor adres 0.0.0.0 en voor de binnenkant het (interne) ip-adres van je ftp-server. Doe dit met poort 21 en 20 en het werkt!

suk6!
Waarom komt iedereen weer gelijk met poort 20 (data-poort) dit is totaal niet standaard en heel erg afhankelijk van de gebruikte FTPDeamon. Sterker nog voor een gewone Active FTP sessie, hoef je helemaal geen Data-poort te forwarden.

Behalve als je dus Passive FTP wilt ondersteunen, dan zou je dus enkele poorten moeten forwarden (diegene die aangegeven zijn als Passive IP range.)

Let er ook op: Dat als je Passive FTP ondersteund je ook zorgt dat dat je je FTPDeamon je externe IP adres mee stuurt,, ipv je interne IP.

Rampen bak 2004

• dude123

dude123

Linux addict

Topicstarter
JvS schreef op 20 May 2003 @ 11:47:
[...]

[search=ftp server 510]

Dat is precies jouw vraag, alleen dan al gesteld door een hele hoop anderen, wat valt daar niet aan te begrijpen?

[...]
heb je uberhaupt al geprobeerd eens poort 21 en 20 te forwarden naar de pc waar de ftp server op staat? Dan kan je namelijk gewoon connecten hoor. Het is de bedoeling dat je eerst eens wat zoekt, wat probeert en duidelijk uitlegt wat het is. Wat je nu vraagt is echt standaard opzoekwerk, wat zonder problemen op te lossen is. Als je na wat proberen tegen problemen aanloopt, is het natuurlijk niet erg dat je iets vraagt, maar geef dan wel aan wat er niet goed gaat...
ik heb nog niet echt een poging durven ondernemen dit omdat ik bang ben dat mocht het niet functioneren ik het modem niet goed meer krijg

• dude123

dude123

Linux addict

Topicstarter
goed, ik heb het modem nu zover dat de forward gecreerd is, alleen de firewall blokeerd de poort nog.
iemand enig idee hoe dit in zijn werk gaat?

Pagina: 1