Toon posts:

2de domeincontroller w2kserver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil in het netwerk een 2de server bijplaatsen en deze ook voorzien van AD, maar om de een of andere reden treed er een fout op.

Als dcpromo wordt gestart kan ik alles invullen zonder problemen, maar zodra de 2de server probeerd AD te configureren krijg ik de melding;

de bewerking is mislukt vanwege de volgende fout:

Zoeken van geschikte domeincontroller voor het domein kennisnet.nl is mislukt
Het opgegeven domein bestaat niet of kan geen contact maken met dit domein.

De AD, DHCP en DNS werken probleemloos op de 1ste server alle DNS-queries worden geaccepteerd.

Hoe kan ik dit oplossen ?

Verwijderd

Hmmm ik zou het domein geen kennisnet.nl noemen, tenzei je deze zelf beheerd. (lijkt me stug :) )

Wat bedoel je met alle dns queries worden geaccepteerd?? Ik neem aan dat je de primaire dns van de te promoveren machine laat verwijzen naar de 1e DC?

• Casejunkie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:29
weet je heel zeker dat je de dns van je tweede server laat verwijzen naar de eerste server?

19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K

• ZeroKay
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-08 15:20
Als het goed is, is er binnen een w2k-domein, maar 1 domain-controller, dus het lijkt mij niet mogelijk om een tweede domain-controller binnen één en hetzelfde domein te installeren.

Verwijderd

ZeroKay schreef op 20 May 2003 @ 12:15:
Als het goed is, is er binnen een w2k-domein, maar 1 domain-controller, dus het lijkt mij niet mogelijk om een tweede domain-controller binnen één en hetzelfde domein te installeren.
wij hebben er hier, ff tellen. 5 :D

onzin dus.

hij kan de andere dc dus niet vinden, alle info wordt opgeslagen in de dns. dus even de dns instellingen na kijken

Verwijderd

ZeroKay schreef op 20 May 2003 @ 12:15:
uhm leef jij nog steeds in het winNT tijdperk ?.

maar ik zou eerst eens in je dns het probleem zoeken

Verwijderd

Lijkt mij idd een DNS probleempje. Misschien moet je het 2e AD Servertje nog Authenticaten? Zou ook nog even kijken bij je sites en services bij je Primairy DC.

Verwijderd

Dns dat is het belangrijkste wat er is bij AD als je dat niet goed hebt ingestelt werkt het niet. Ik zou alle instellingen nog eens goed na lopen. Bij forward lookup zones, het is voor mij ook al ff geleden weet het ook niet meer zo goed

• kell.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-09-2023

kell.nl

Fizzgig's evil twin

Als je een nslookup doet, en dan:
dc.kennisnet.nl
ingeeft, krijg je dan het juiste adres terug?

dc.kennisnet.nl waar dc de naam is van jouw (al bestaande) domaincontroller.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:52

mutsje

Certified Prutser

Je DNS zones zowel Forward als Reverse moeten op jou DNS server in orde zijn. Als je geen PTR records hebt zul je deze moeten aanmaken.. handmatig of automatisch.

Probeer vanaf de te promoten Machine middels nslookup verschillende queuries uit te voeren. de Fully Qualified Domain Name te kunnen resolven is wel een van de dingen die noodzakelijk is. Kun je pingen op netbiosnaam / dns naame etc. Pas op het moment dat jij alles goed kan resolven dus zoals boven ook al vermeld is server.kennisnet.nl (krijg je ip adres terug) kun je een 2e domain controller erin hangen.

en ZeroKay ik raad jou aan windows2000 server boek te gaan lezen.

Verwijderd

Topicstarter
als ik nslookup doe dan krijg ik de naam van de domaincontroller. En als ik ping op netbiosnaam kan ik het ip adres terghalen uit de ping. En ja ik heb het IP adres van de primaire dns server goed ingevuld.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

PNS -> NT

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik moet een voor de dns een naam nemen zoals steen.local ?

Verwijderd

aangezien je al een dns naamt hebt kan je die niet zomaar meer wijzigen.
maar aangezien op inet dit domain bestaat was het niet echt handig gekozen...
wil je het wijzigen dan mag je heel je domain opnieuw bouwen (of upgraden naar 2003 :))

• -TAZZ-
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:31

-TAZZ-

X

Wat is de FQDN van je 1e DC. Ik neem aan dat dit niet <DC01>.kennisnet.nl is omdat dit, zoals al eerder vermeld, een geregistreerde domeinnaam is van een eductatief netwerk tbv scholen.
Stel op je 2e DC de 1e DC in als primaire DNS server (ik neem even aan dat de 1e DC tevens DNS server is). En voeg de 2e DC toe als additionele DC in een bestaand domein. Je bestaande domein is de FQDN van je 1e DC - hostname!!!

Als je geen eigenaar bent van de domeinnaam kennisnet.nl zou ik deze veranderen.
Dit betekent een complete herinstallatie van je domein

Verwijderd

Ik heb een dergelijk probleem ooit opgelost door tijdelijk (tijdens de dcpromo) IP nummers van servers toe te voegen aan de hosts file.

Na de dcpromo vervolgens de hosts file weer leeggemaakt. Domein bleef werken :)

Verwijderd

Soms helpt het om even zelf via de explorer een verbinding op te zetten met een share van de andere DC.

Dus:

\\<DC-naam>\c$ in je browser intypen.

en:

\\<IP-adres>\c$

Daarna vind ie 'm ineens wel..

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2003 16:50 ]

• -TAZZ-
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:31

-TAZZ-

X

Verwijderd schreef op 21 May 2003 @ 16:50:
Soms helpt het om even zelf via de explorer een verbinding op te zetten met een share van de andere DC.

Dus:

\\<DC-naam>\c$ in je browser intypen.

en:

\\<IP-adres>\c$

Daarna vind ie 'm ineens wel..
Lekkere stabiele omgeving krijg je dan, als je naam resolutie zo brak :'( is dat je dit soort trucs moet uithalen.
Het probleem zit hem waarschijnlijk in het simpele feit dat TS geen eigenaar is van kennisnet.nl, toch een W2k domein gestart is met deze naam en dat bij het toevoegen van een 2e DC verbinding gemaakt wordt met kennisnet.nl op internet.
8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik moet me active dir opnieuw opzetten aangezien en de fqdn naar steenvoorde.local omzetten of iets dergelijks.

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-08 12:53

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Voor je je 1e DC om zeep helpt, moet je maar eens kijken op de schijf waar je A D bestanden staan of die andere machine (second DC) daar mag schrijven.
Trouwens die machine die je wil promoten tot DC kan je die uberhaupt in het domein hangen? :O

Verwijderd

Hoewel het wel netter zou zijn (immers die domeinnaam is niet van jou), hoeft het niet. Je kunt ook gewoon zorgen dat hij niet bij 'de echte' kennisnet kan komen.

Overigens betwijfel ik of daar je probleem wel zit; immers hij resolved wel goed. Hij zou dus sowieso je eigen server moeten vinden..

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik moet een domeinnaam registreren en deze laten forwarden naar de dc in het netwerk. waar kan het probleem dan zitten als me dc wel goed resolved.. ?

Verwijderd

tik van commandprompt:

nslookup
set type=all
_ldap._tcp.dc._msdcs.domainname (kennisnet.nl neem ik aan)

als je dat kan resolven (moet je als goed is je dc terugkrijgen) dan werkt je dns goed(waarschijnlijk hehe).

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 May 2003 @ 10:17:
Dus ik moet een domeinnaam registreren en deze laten forwarden naar de dc in het netwerk. waar kan het probleem dan zitten als me dc wel goed resolved.. ?
Nee hoor je hoeft niets te laten registreren. Als je DNS goed werkt (dus vanaf de 2e krijg je netjes je 1e DC terug als IP en als reverse hostnaam), dan zit het probleem domweg ergens anders.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben maar aan de slag gegaan met het verwijderen van de AD en de DNS instellingen. Vervolgens de AD opnieuw opgezet met een andere domeinnaam. Ik ben in totaal ongeveer 3 uur bezig geweest met het opnieuw aanmaken van de gebruikers en de share's. De 2de domein controller toegevoegd zonder problemen. Alleen het volgende; De accounts op windows 2000 en windows XP pro worden ook opnieuw gemaakt. Dat houdt dus in dat de e-mail instellingen e.d. opnieuw ingesteld moeten worden. ;( Soms wordt je van windows gewoon een beetje ziek. Heeft iemand hier een oplossing voor ?
Pagina: 1