Toon posts:

[ASP.NET] Linkbutton in datagrid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede .NET'ers,

ik zit met een klein probleempje.
Ik wil dat boven aan mijn kolommen linkbuttons komen staan.
De knoppen komen er we automatisch bij de autogenerated columns, maar niet bij template en bound columns.

Nu kan ik wel een een linkbutton in de header template zetten, maar ik ben er nog niet achter hoe ik aan de "onclick" event van die linkbutton code kan koppelen in de code behind.

ASP.NET kent de knop niet in de code (dat is logisch) dus kan hiet achter een functie handles mylinkbutton.click zetten

De ItemCommand command van de datagrid wordt ook niet getriggerd.

Ik heb ook nog in de ASPX pagina in de tag van de linkbutton OnCommand en CommandName gezet.
Die geven wel netjes een foutmelding als ik niet de juiste argumenten bij de procedure zet, maar de event wordt daarna niet getriggerd.

Kan iemand mij hier misschien mee helpen?

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Je kan toch gewoon in je apsx template bij je button tag een onclick event invullen?

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Verwijderd

Topicstarter
Werkt ook niet, er wordt wel netjes gevraagd om de sub met bepaalde argumenten. Maar als er op wordt gedrukt..... gebeurt er niks.

code:
1
2
3
<HeaderTemplate>
    <asp:LinkButton id="LinkButton1" runat="server" OnClick="Test">LinkButton</asp:LinkButton>
</HeaderTemplate>

en

code:
1
2
3
Protected Sub test(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs)
    Response.Write("mijn sub")
End Sub

• elmer25
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-12-2021

elmer25

ooit was ik 25

staat de linkbutton wel bovenin je code-behind gedefinieerd?
code:
1
Protected WithEvents LinkButton1 As System.Web.UI.LinkButton
anders worden de events niet doorgegeven...

Verwijderd

Topicstarter
Dat had ik er niet instaan.
Maar ook al zet ik dit in mijn code behind

code:
1
    Protected WithEvents LinkButton1 As System.Web.UI.WebControls.LinkButton

Dan werkt het nog niet en ook niet als ik dan direct een event er aan koppel met handles LinkButton1.Click.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

* gorgi_19 heeft een vaag vermoeden dat het wel eens te maken kan hebben dat je in een parentobject een event wil afvangen, welke eigenlijk door het childobject afgevangen moet worden.

Ergo: Best kans dat de datagrid de events niet handled, omdat ze ook niet voor hem bedoeld zijn.

Ik heb http://aspalliance.com/hmcheung/Articles/030331/Default.aspx nog niet goed doorgenomen, maar dit zou wel eens een oplossing kunnen zijn.

[ Voor 45% gewijzigd door gorgi_19 op 20-05-2003 12:58 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Pagina: 1