Toon posts:

PoV ti4680

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net deze kaart gekocht. Ik heb een aantal round ups van Tom gezien en besloten om deze kaart te kopen. Maar nu ik mijn pc opstart herkend hij niet de PoV ti4680 128 mb 8x agp die ik dus heb, maar de PoV ti4280 128 mb 8x agp. Is dit nu normaal of heb ik nu de verkeerde kaart gekregen?

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:07

Pubbert

random gestoord

* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *

misschien verstandig dat je dit voortaan ff leest, daarmee doel ik, je onduidelijk topictitel.

Maar als op de website van de fabrikant staat dat je een Ti4600 8x chipset krijgt, dan mag je hem terugsturen. Of ook als het op de website van de leverancier staat.

Want een Ti4800 was tenslotte ook maar een Ti4200 met 8x agp.

Wat heb je er voor betaald als ik vragen mag, en waar gekocht?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Verwijderd

Topicstarter
ok ik had mijn bericht getyped en toen dacht ik shit die topic pakt niet alles, maar ja kan hem niet meer changen. Bedankt voor je tip...

Waar het mij om gaat is dat alles er op wijst dat het een ti4680 is, de doos geeft dat aan, op de kaart zelf zitten allerlei stickers met ti4680. Ik heb enkel nog niet op de chip gekeken, want de rest van mijn bouwpakket liep nog niet helemaal soepel.

Het is enkel dat er in windows de kaart wordt herkend als ti4280 ipv ti4680, dus dacht ik misschien hebben meer mensen hier last van, maar ik kon geen post vinden hierover...

BTW de kaart heb ik gekocht bij salland en koste mij 148,50 € (excl btw).

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

als je op http://www.pointofview-online.com/products/ti/ti4280.php kijkt zie je het verschil tussen de 2.

kijk ff door middel van powerstrip of iets dergelijk wat de snelheden van de kaart zijn.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb powerstrip gedownload en het lijkt erop dat het ddr geheugen ligt op 550 mhz... Volgens mij ligt dat op het niveau dat de kaart moet halen. Vind het alleen raar dat de kaart niet herkend wordt als ti4680, maar dat zal ik dan voor lief moeten nemen...

Zijn er nog meer tools om de snelheid van de videokaart te meten?

Verwijderd

gewoon een driver prob ....... dat ie hem niet goed herkent als een ti4680

Verwijderd

Daar lijkt het wel op, ja...tenminste ik neem aan dat-ie 'm alleen in Windows zo herkent. Misschien kun je tijdens het hard-booten van je PC al de gegevens van het VGA-BIOS zien: het lijkt me dat daar wél de juiste gegevens in moeten staan.

Overigens vind ik sowieso nogal verwarrend nu met de typenummers...een 4280 en 4680 hebben allebei de core van de 4200, de 4800-SE is de 4400 met AGP8X, en de 4800 is de 4600 met AGP8X...waarom doen ze nou niet gewoon 4280, 4480 en 4680 (eventueel met SE erachter)? :(

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Verwijderd schreef op 21 May 2003 @ 08:49:
Ik heb powerstrip gedownload en het lijkt erop dat het ddr geheugen ligt op 550 mhz... Volgens mij ligt dat op het niveau dat de kaart moet halen. Vind het alleen raar dat de kaart niet herkend wordt als ti4680, maar dat zal ik dan voor lief moeten nemen...

Zijn er nog meer tools om de snelheid van de videokaart te meten?
FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen (18/11/02)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-08 22:40

Sebastiaan

....

Als je kijkt op die link van dond3r van PoV staat er duidelijk boven bij allebei: Graphics Engine
NVIDIA GeForce4 TI4280 GPU
Van daaruit heeft PoV twee modellen gemaakt, model 4280 en model 4680 die sneller loopt, maar de gpu is de 4280.

Verwijderd

Topicstarter
seb_ schreef op 21 mei 2003 @ 11:30:
Als je kijkt op die link van dond3r van PoV staat er duidelijk boven bij allebei: Graphics Engine
NVIDIA GeForce4 TI4280 GPU
Van daaruit heeft PoV twee modellen gemaakt, model 4280 en model 4680 die sneller loopt, maar de gpu is de 4280.
houdt dit dan in dat er in windows en in de hard boot van mijn pc laat zien dat ik een PoV ti4280 heb?
Verwijderd schreef op 21 May 2003 @ 11:19:
Daar lijkt het wel op, ja...tenminste ik neem aan dat-ie 'm alleen in Windows zo herkent. Misschien kun je tijdens het hard-booten van je PC al de gegevens van het VGA-BIOS zien: het lijkt me dat daar wél de juiste gegevens in moeten staan.
Het is naar mijn weten geen driver probleem, omdat ik de laatste detonator heb gebruikt die er te vinden was...

Verwijderd

kan je niet ff op de mem-blokjes kijken of er 3.3 of 4 ns geheugen op zit?

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:46

Talon

Booooom !

De POV TI 4680 XP is gewoon een TI 4280 met sneller geheugen. Slechte naamgeving, maar het dekt de lading wel redelijk.
Het verschil is het geheugen : is het 3.3 Ns ? Dan is het een TI 4680 ...
Dan draait het geheugen dus ook op 550 ipv 513.
Leuk overclockertje ... ook door het langere PCB dat ie heeft ... betere warmte afvoer. Dat heeft de standaard TI 4280 niet namelijk .

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-08 22:40

Sebastiaan

....

Verwijderd schreef op 21 May 2003 @ 11:48:
[...]

houdt dit dan in dat er in windows en in de hard boot van mijn pc laat zien dat ik een PoV ti4280 heb?

[...]
windows herkent de GPU en dat is een 4280, dus klopt het dat er 4280 zal staan. Het enige verschil lijkt het gehuegen en de daarbij behorende snelheid te zijn. Als de software aangeeft dat hij op 550mhz draait heb je wel de 4680
Pagina: 1