SMC7004VBR crasht...

Pagina: 1
Acties:

• WieMie
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Topicstarter
Ik heb nu een maand of 6 een SMC Barricade 7004VBR router. Deze werkte altijd prima. Sinds een maand of 2 loopt deze echter regelmatig vast. Internetverkeer valt uit, DHCP gaat plat, en communicatie met de router is niet meer mogelijk.

LEDje "WAN" knippert normaal, rest niet.

Soms werkt alles na een paar uurtjes weer, vaak ook niet. Dan is een harde reset enige mogelijke oplossing. Uiteraard gaan dan de instellingen verloren.

Problemen zijn sinds een firmwareupgrade erger geworden. Waar dit vroeger 1x per week gebeurde gaat 'ie nu elke dag plat.

In de log-files is niks te lezen.

Uit de search kwam iemand met een soortgelijk probleem, ik weet neit of hier een oplossing voor is, anders garantie (5 jaar levenslange garantie :P)

Router hangt overigens aan een CHello-netwerk

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-08 20:13
Mss de firmware weer eens downgraden naar de oorspronkelijke versie? Dan weet je of het probleem soft- of hardwar-matig is.

Was trouwens niet dat dat bestond, 5 jaar levenslange garantie ;)

• Freehumor
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08 11:12

Freehumor

koekwous

Ik heb ook een SMC Barricade router alleen de 4 poorten ABR versie.

Ik heb eens een tijd problemen gehad met mijn printer. Mjin nieuwe printer hp deskjet 920c printte gigantisch traag. Ik had de nieuwst firmware geinstalleerd. Dus toen SMC maar even gemaild. Kreeg redelijk snel een mail terug met een beta firmware. Dat werkte perfect.

Misschien moet jij hun ook eens mailen. Misschien weten ze waar het aan ligt. Bij mij wisten ze dat het aan de HP deskjets lag. En dat probleem hadden ze verholpen door de firmware.

Maar omdat het bij jouw 6 maanden goed heeft gedraaid, denk ik eigenlijk dat het aan iets anders ligt. Heb je een extra apparaat op de stekkerdoos aangesloten waar de router ook op aangesloten is.

Heb je nieuw hardware iets wat conflicten kan geven?