[Advies] Van AMD naar Intel

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-06 16:49

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
Ik draai al jaren op AMD processoren, puur omdat ik Intel altijd veel te duur vond. Binnenkort wil ik een nieuwe CPU kopen, omdat ik die van mij te traag vind woren. Ben al een tijdje aan het vergelijken, maar nu kwam ik er toch achter dan Intel Pentium 4's vele malen beter presteren dan de AMD CPU's van het moment. Ook is Intel bijna niet duurder meer dan AMD. Correct me if I'm wrong

Geheugen heb ik al (512mb PC2700).

Mijn keuze van mobo, CPU en cooler voor Intel P4 zou zijn:

- ASUS P4S8X-X (Intel Pentium 4) (€75, zeker niet duur)
- of ASUS P4PE (€99)
- Intel Pentium 4 2400Mhz (0,13u, 533 FSB, 512kb) (€189)
- Cooler (ben ik nog niet uitgekomen, welke zouden jullie nemen?)

Mijn keuze van mobo, CPU en cooler voor AMD zou zijn:
- ASUS A7V8X (heb ik op het moment in mijn PC zitten, maar verkopen is geen probleem)
- AMD Athlon XP 2500+ (333 FSB, 512kb) (€159)
- Coolermaster Aero7 (€29)

Mijn vraag aan jullie is, welke van de 2 bovenstaande configuraties zouden jullie nemen en als jullie weten welke je zou nemen, zouden jullie er dan nog een verandering aan toevoegen (ander mobo bijvb.)?

[ Voor 13% gewijzigd door Godjira op 20-05-2003 10:38 ]

Profile

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:12
Omdat je het mobo al hebt zou ik simpelweg alleen de cpu upgraden, maar dat is meer een kwestie van luiheid ;)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:37

Outerspace

Admin General Chat
lees dit eens : --- Voor alle "Hoe is dit systeem?" vragen. ---
en dit : Technische PMG FAQ

Ga zelf even zoeken. Iedereen heeft een andere smaak......

Wauw, een sig!

• G33rt
  • Laatst online: 22-06-2022
Godjira schreef op 20 mei 2003 @ 10:33:
Pentium 4's vele malen beter presteren dan de AMD CPU's van het moment. Ook is Intel bijna niet duurder meer dan AMD. Correct me if I'm wrong
volgens mij valt dat eerste reuze mee als ik reviews bekijken, het hangt maar van de toepassing af.

En Intel is wel duurder als je dual cpu wilt (een xeon is een stuk prijziger dan een gelijke p4), terwijl de MP's praktisch even duur zijn als de XP's (20 euro duurder ofzo)

Verwijderd

neem niet die aero, het is wel stil maar koelt niet goed, als je het wel hader laten draaien, dan is het een f16 in je kamer

het maak idd niet echt veel meer uit een p4 systeem of amdxp, maar mijn advies gaat naar de nforce2 dualchannel met een amd thoroughbred erop, dat scheelt toch wel weer heel wat dan een p4 systeem voor een zelfde prestatie.

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
TLRnZ schreef op 20 mei 2003 @ 10:38:
Omdat je het mobo al hebt zou ik simpelweg alleen de cpu upgraden, maar dat is meer een kwestie van luiheid ;)
Kijk, ik wil gewoon graag voor de beste prestatie gaan die ik voor weinig geld kan krijgen, alleen die P4 heb ik verder totaal geen ervaringen mee. Vandaar meer de vraag om advies. De moeite wil ik er graag voor doen.

Profile

• Remy
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

Godjira schreef op 20 May 2003 @ 10:33:
...maar nu kwam ik er toch achter dan Intel Pentium 4's vele malen beter presteren dan de AMD CPU's van het moment.
Onzin. Vele malen beter? Grappig zeg :P Het hangt helemaal van het soort applicatie af welke proc beter presteert, maar over het geheel genomen blijven ze best dicht bij elkaar, OOK in het hogere segment (Pent4 3,06 , XP 3200+)
Ook is Intel bijna niet duurder meer dan AMD. Correct me if I'm wrong
Mwah, als je de 2400+ met de Pent4 2,4 Ghz vergelijkt scheelt het 70 euro? (89 eur voor de AMD, 159 eur voor de Pent4 volgens de Pricewatch). Da's toch wel redelijk verschil. Ook de snelste procs zijn duurder bij Intel: rond de 550 eur voor een 3Ghz Pent4 800mhz, en 360 voor een AMD XP 3200+.

Van dit soort vragen wordt verwacht dat je het zelf kan oplossen. Het heet hier Gathering of Tweakers, en als iedereen gaat vragen 'wat voor systeem/proc... ?' enz. gaat het een mooie boel worden. Er loopt wel een topic genaamd 'wat kan ik hieraan het beste upgraden'. Zoek dat ff op, daar raak je wijzer uit dan met een topic als dit ;) Succes.

edit: zie ook TLRnZ z'n post, hij geeft een goeie tip ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Remy op 20-05-2003 10:46 ]

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Ik zou altijd voor de intel gaan als er geen of haast geen prijs verschil is tussen INTEL-AMD. Alleen al kwa hitteproductie, etc. Daarnaast heb ik zelf een P4 2,4 GHZ fsb 533. en een AMD1800+@2600+. Ik ben over beide te vreden, het ligt er gewoon aan wat je ermee wilt gaan doen. Zelf zou ik wel voor de p4 gaan, fijn om mee te werken.

offtopic:
de 3200+ schijnt mindere performance te hebben dan de P4 3,06

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2003 10:44 ]

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:24

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Voor het geld van die p4 + mobo kan je ook deze halen:
pricewatch: AMD Athlon XP 2800+ (S-A, 2,08GHz, 512KB, 333MHz FSB) (xp2800+ 333mhz 512kb),
Is sneller dan die p4 en zelfs nog iets goedkoper.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 16:22

megaleo

Special member

Ik heb precies ook nog dezelfde P4 configuratie pas als 2e systeem erbij genomen. :P
Draait XP op. En draait als een zonnetje. Nog geen 1 keer rare dingen gehad. Met de standaardkoeler trouwens.
Maar ik zou als ik jou was gewoon je AMD upgraden. Kost minder.
Of speelt geld geen rol? :7

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Bij mijn laatste vergelijking tussen een aan te schaffen Intel systeem en een AMD systeem viel toch weer op hoeveel centjes ik in de pocket hou met een AMD systeem, terwijl ik qua performance niets of weinig inlever. Ik had me voorgenomen ditmaal Intel te gaan, maar de prijsbesparing heeft me toch weer bij AMD gebracht.

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
ReemF schreef op 20 mei 2003 @ 10:43:
[...]

Onzin. Vele malen beter? Grappig zeg :P Het hangt helemaal van het soort applicatie af welke proc beter presteert, maar over het geheel genomen blijven ze best dicht bij elkaar, OOK in het hogere segment (Pent4 3,06 , XP 3200+)

[...]

Mwah, als je de 2400+ met de Pent4 2,4 Ghz vergelijkt scheelt het 70 euro? (89 eur voor de AMD, 159 eur voor de Pent4 volgens de Pricewatch). Da's toch wel redelijk verschil. Ook de snelste procs zijn duurder bij Intel: rond de 550 eur voor een 3Ghz Pent4 800mhz, en 360 voor een AMD XP 3200+.

Van dit soort vragen wordt verwacht dat je het zelf kan oplossen. Het heet hier Gathering of Tweakers, en als iedereen gaat vragen 'wat voor systeem/proc... ?' enz. gaat het een mooie boel worden. Er loopt wel een topic genaamd 'wat kan ik hieraan het beste upgraden'. Zoek dat ff op, daar raak je wijzer uit dan met een topic als dit ;) Succes.

edit: zie ook TLRnZ z'n post, hij geeft een goeie tip ;)
Voor deze post is al heel veel werk vooraf gegaan, hoor. Heb ontzettend veel vergelijkingen gemaakt met reviews en prijzen, mobo's vergelijken, etc. Wilde gewoon graag weten wat uiteindelijk toch de beste keuze zou zijn. Maar goed, ik los het dan wel zelf op... laat er wel een soltje op gooien dan...

Profile

• Bossie
Als je het mobo ed al hebt, wrom zou je dan overgaan naar een intel systeem ?

als je naar de performance kijkt zit er bijna geen verschil tussen de 2cpu's die je noemt als eventuele optie

De Xp2500+ lijkt me iets sneller met games door de 166fsb, wat me toch de redenen lijkt dat je gaat upgrade, voor i-netten/office ed is je huidige cpu immers snel genoeg

Als toch graag een intel wilt zou ik ff wachten totdat de 2,4c/2,6c in nederland te kopen is, maar misschien is een betere videokaart ook een leuke optie

je vertel alleen dat je wilt upgraden en geeft 2 suggesties die binnen je budget zitten en vraagt om een oordeel hierover, ik vind dat je dan ook minimaal ff moet vertellen waarvoor je je pc gebruikt

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
nhimf schreef op 20 May 2003 @ 10:45:
Voor het geld van die p4 + mobo kan je ook deze halen:
pricewatch: AMD Athlon XP 2800+ (S-A, 2,08GHz, 512KB, 333MHz FSB) (xp2800+ 333mhz 512kb),
Is sneller dan die p4 en zelfs nog iets goedkoper.
Wauw, super advies... die had ik dus nog over het hoofd gezien :|. Bedankt!!! _/-\o_

Profile

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
TLRnZ schreef op 20 mei 2003 @ 10:48:
Als je het mobo ed al hebt, wrom zou je dan overgaan naar een intel systeem ?

als je naar de performance kijkt zit er bijna geen verschil tussen de 2cpu's die je noemt als eventuele optie

De Xp2500+ lijkt me iets sneller met games door de 166fsb, wat me toch de redenen lijkt dat je gaat upgrade, voor i-netten/office ed is je huidige cpu immers snel genoeg

Als toch graag een intel wilt zou ik ff wachten totdat de 2,4c/2,6c in nederland te kopen is, maar misschien is een betere videokaart ook een leuke optie

je vertel alleen dat je wilt upgraden en geeft 2 suggesties die binnen je budget zitten en vraagt om een oordeel hierover, ik vind dat je dan ook minimaal ff moet vertellen waarvoor je je pc gebruikt
Sorry, heb je inderdaad gelijk in. Ik gebruik mijn PC voor:
- Gamen (voornaamste)
- Veel tekstverwerken
- Photosoeppen
- Websites bouwen
- En natuurlijk veel inetten (zit veel op msn ;))

Profile

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:40
Voor die prijs van die P4 heb je een 2600+ boxed of een 2700+,
Als je de prijs van het mobo wat je niet meer hoeft te kopen er bijteld kan je voor dezelfde prijs een 2800 boxed halen.

Dus als je voor zo min mogelijk geld een snelle proc wil hebben, zou ik toch AMD kiezen.
Dat het bij een p4 2400 en een 2400 + niet helemaal duidelijk is welke nou sneller is zal allemaal best, maar een 2800+ beats een p4 2400 zeker

\edit
shit stond eral, beter lezen..... |:(

[ Voor 6% gewijzigd door Prulleman op 20-05-2003 10:53 ]

Strava

• Bossie
ik zou dus gewoon voor de xp2500+ gaan en zoeken naar een gf4ti/r9500(pro) voor een leuke prijs

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit graag lezen eer je een topic opent, zie dus de laatste posting B)

Overigens zou ik gewoon voor de snelste Intel systeem gaan, een Dual Xeon 3GHz dus. Maar dat ben ik. Ergo: smaken en meningen verschillen behoorlijk :P

[ Voor 3% gewijzigd door BalusC op 20-05-2003 11:06 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.