Toon posts:

Plaats User shared folders wijzigen

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik wil het volgende doen.

Ik heb een 2 servers in mijn netwerk.

Een Windows 2000 Small Business Server en een Windows 2000 Server (de dataserver)

Nu wil ik de user shared folders van mijn SBS server naar mijn Dataserver kopieren en dat iedereen voortaan hier zijn bestanden in neer zet.

Als ik dit nu doe moet ik het login.bat aanpassen op de SBS server, zodat de network mapping bij de clients automatisch wordt aangemaakt.

Maar nu is mijn vraag: Wat gebeurt er als ik een nieuwe gebruiker aanmaak, zet hij deze shared map dan gelijk in de shared user folders op de dataserver of zet hij hem dat op de oorspronkelijke plek weg op de SBS server. Moet ik hiervoor iets aanpassen in de Active Directory????

Ik heb het nog niet geprobeerd, omdat het bedrijf waar ik in werk door moet werken en ik zeker wil zijn van mijn zaak.

Met vriendelijke groet,

jim

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:20

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Hoe maak je een nieuwe gebruiker aan? Ik doe dit via een Template (user template aan maken en gebruik makend van variabelen) waarin dit aan te passen is.
Dus in de Template zet je bij home directory (als je daar gebruik van maakt) \\servernaam\usermap\%username% bijvoorbeeld.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks dat is em op de properties van de gebruiker kun je de home folder aanpassen :)

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Opgelost... :)

Volgende keer wel even wat je al allemaal zelf hebt geprobeert, zoals waar je hebt gezocht om zelf tot een oplossing te komen. Tevens de volgende keer even het OS in de titel vermelden. Gaarne even het volgende doorlezen:

Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)
Windows Operated Systems - Policy

:)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Dit topic is gesloten.