Ik heb een script dat alle waarden uit een gesubmit formulier leest, en aan de hand hiervan een query voor MySql opbouwt.
De query bestaat uit een id per gebruiker (resp_nr), een pagina waar deze was gebleven (resp_page) en verder alle ingevulde velden. Zie ook het volgende stukkie code:
Alle script worden vanuit een vb-proggel gegenereerd en $db en $table zijn van tevoren reeds bepaald. De makeSafe functie gooit een string door een reeks handelingen heen om de uiteindelijke verwerking (via odbc naar spss) niet in de war te sturen.
Wat is nu het probleem? Zodra ik met Netscape 7 (mijn no.1 browser) het zaakje invul wordt resp_page niet opgeslagen, de overige variabelen wel. Als ik hierna dan de query laat printen op het scherm, krijg ik netjes:
Deze query copy-pasten naar MySql geeft netjes resulaat en plaatst de waarde resp_page wel gewoon.
Wat is het probleem? Ligt dit aan Netscape ofzo
In Internet Explorer 5.5 en 6 werkt alles wel goed namelijk. Daarnaast komt dit probleem tegelijk met het niet meer kunnen posten in diverse fora... kapt NS de eerste waarde af, of moet ik bij mijzelf te raden gaan? Alvast bedankt....
De query bestaat uit een id per gebruiker (resp_nr), een pagina waar deze was gebleven (resp_page) en verder alle ingevulde velden. Zie ook het volgende stukkie code:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| $nextpage = $HTTP_POST_VARS['nextpage']; $query = "update $table set resp_page='".$nextpage."'"; foreach($HTTP_POST_VARS as $var=>$value) { $value = str_replace(",",".",$value); $value = makeSafe($value); if($var != "nextpage" && $var != "Submit" && $var != "resp_nr" && $var != "Reset" && (ereg(".", $value) == 1)) { $query = $query.", $var='$value'"; } } $query = $query." where resp_nr=$resp_nr"; $result = mysql_db_query($db,$query); |
Alle script worden vanuit een vb-proggel gegenereerd en $db en $table zijn van tevoren reeds bepaald. De makeSafe functie gooit een string door een reeks handelingen heen om de uiteindelijke verwerking (via odbc naar spss) niet in de war te sturen.
Wat is nu het probleem? Zodra ik met Netscape 7 (mijn no.1 browser) het zaakje invul wordt resp_page niet opgeslagen, de overige variabelen wel. Als ik hierna dan de query laat printen op het scherm, krijg ik netjes:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| update juniorhigh set
resp_page='result_2.php',
VAR1='1',
VAR2='20',
VAR3='1',
VAR4='1',
VAR5='1',
VAR6='4',
VAR7='4'
where resp_nr=55 |
Deze query copy-pasten naar MySql geeft netjes resulaat en plaatst de waarde resp_page wel gewoon.
Wat is het probleem? Ligt dit aan Netscape ofzo
[ Voor 10% gewijzigd door Speedpete op 20-05-2003 09:55 . Reden: query verneukte layout... ]
Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.