Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EL] Round UV CCFL kapot?

Pagina: 1
Acties:

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-11 12:55
Vorige week een Sharkoon Round UV CCFL voor op een 80mm fan aangeschaft. Leuk ingebouwd aan de zijkant van m'n XaserII Alu kast en daarachter een UV reactive fan. Kabeltjes ook nog even netjes gesleeved met nylon-mesh en genieten maar :9
Ja voor een week dus, nu niet meer :(
De CCFL doet het niet (helemaal) meer. Alleen bij de connectie van de twee draadjes die de CCFL van stroom voorzien licht het een klein beetje op.
Het lijkt net als een kapotte TL buis, die niet 'doorstart' dus alleen bij de uiteinden zwak licht.
De invertor doet het prima, getest met een andere CCFL en die brandt prachtig.
Wat denken jullie nieuwe kopen? Of is er nog wat aan te doen.
Heb hem besteld bij een zaak in Duitsland (11 euro) met een heleboel andere stuff, dus terugzenden zie ik niet echt zitten.

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

• perjan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-11 16:34
Heb gister een 300mm cclf van recom gehaald (http://www.recom.nl/recomglolights_en.htm). Maar deze licht ook alleen aan de rand op. In mijn kast wordt dit al meer maar hooguit de helft licht op. kan ik hier iets aan doen of moet ik terug naar de winkel.

Verwijderd

Ik heb nog wel een ronde UV ccfl liggen voor je. Is nog over van een gesneuvelde fan uit me IA.

Mailen kan op osluis"@"wanadoo.nl

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2003 12:46 ]

Verwijderd

voor beide geldt dat de ccfl stuk zijn. Ze zijn erg gevoelig en kunnen snel lek gaan. Gelukkig kan je bij elke electroboer wel een ccfl kopen.

geloof dat je ze bij electroboer in Delft voor 8 euro kon kopen.

Verwijderd

Hmmm, heb ook nogal wat verhalen gehoord waarbij de bedrading niet helemaal jofel aan de ccfl zelf vastzat. Probeer daar eens wat mee te friemelen. Verder geen draadbreuk oid?

Ik zou sowieso eerst alle andere opties willen elimineren voordat je tot aanschaf van nieuwe meuk overgaat...

Verwijderd

Ik had hetzelfde met mijn ccfl. Probeer ff aan de onderkant waar de twee draatjes in de ccfl gaan te rommelen. Ik heb ze onder een bepaalde hoek vastgezet met een tie-rap en nu doet ie het prima.

• perjan
heb hem gister gekocht in winkel ga er dus niet aan kutten ze leveren maar een nieuwe!

Verwijderd

Als de winkel in de buurt is kan je dat idd beter doen ja.

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-11 12:55
Verwijderd schreef op 20 mei 2003 @ 12:45:
Ik heb nog wel een ronde UV ccfl liggen voor je. Is nog over van een gesneuvelde fan uit me IA.
Mailen kan op osluis"@"wanadoo.nl
Ik ga vanavond even friemelen zoals hier werd geopperd, doet'ie het dan nog niet dan heb ik zeker interesse.
edit:
Nah, draadjes friemelen helpt dus niet

[ Voor 10% gewijzigd door Demon_Eyez op 20-05-2003 17:56 ]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

• perjan
BLond Blond Blond (dingen werken op 12 volt en ik had mooi rood op rood zwart op zwart aangesloten da's vijf volt!!!!!!!!!!!)

Geen wonder dus geeft nu mooi light

• Fire_Bird
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-11 08:01
edit:

never mind, hij was me voor O-)

[ Voor 91% gewijzigd door Fire_Bird op 22-05-2003 17:44 ]

Pagina: 1