Zelf waterkoelblok timmeren

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-08 07:20

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
Mijn vader zit in de metaal bewerking en nu vroeg ik mij een aantal dingen af als ik zelf een koelblok wil maken/door mijn pa :):
1- welk materiaal kan ik het beste nemen?
Koper/aluminium/messing?
2-als ik er aan een zijkant 2 gaten in boor en aan een andere zijkant 1 gat, zodat je een u vorm krijgt is dat dan voldoende of moet ik meer aantal keer zichzaggen in dat ding?
3- is het nodig om op dat koelblok nog een koelichaampje te plakken?
4-wat is een mooie dikte voor zo'n blok?
5-hoe kan ik hem het best vast maken op mijn mobo?
6-hoeveel water moet er ongeveer door dat apparaat stromen om goed te kunnen koelen?

alvast bedankt voor de feedback

Breek je nek voorzichtig

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:36
Kijk eens voor wat meer informatie met betrekking tot het maken van je eigen waterblok op: http://www.overclockers.com/tips206/

Succes!

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

• Triple-D
  • Laatst online: 09-08-2023
hey, ik ga ook een waterkoeling maken.
Maar op die site staat alleen hoe je blokje maakt.

Maar hoe bevestig je dan welke slangen enzo aan dat blokje?

En hoe bevestig je hem op je processor?

En hoe verder? Bak met pomp?

PyroPath: MayB kunnen we samen wat meer uitvogelen, icq anders ff op:
11013352

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 21:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Koper is het beste maar (volgens mijn pa:)) erg moeilijk te bewerken.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 10:57

Erikie

www.erikie.nl

jeeeses! wat een moeite.. ik koop er wel 1!

traktor scratch!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
Naja "Bewerken" je moet er alleen wat gaten in boren om het eens eenvoudig te zeggen, en dat kan denk ik wel bij het bedrijf van waar mijn pa werkt, ze doen daar nix anders dan boren, freesen, slijpen enzzzzzzzzz.

aan het begin laat je een schroefdraad draaien en daarin draai je iets waarvan ik de naam kwijt ben :)daaroverheen de slang en vervolgens een knelbandje met schroef eromheen draaien.

Maar weet iemand wat van afmetingen?

Breek je nek voorzichtig

Verwijderd

Bedoel je schroefdraad tappen.....:?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-08 10:05

mutsje

Certified Prutser

koper lijkt mij het beste, het mooiste zou zijn als je vader 2 platte plaatjes neemt van koper hier de groeven infrezen die dan op elkaar komen te liggen dus in elk stuk plaat de halve boring die samen de hele vormen. met een CNC freesbank mag het geen probleem zijn om dit voor elkaar te krijgen omdat je deze perfect kunt programeren. handmatig wil het ook alleen komt het dan op ervaring aan want het is lastig om dat goed voor elkaar te krijgen. koper is trouwens gemakkelijker te bewerken dan aluminium omdat alu een stroop efect heeft met bewerken.

greatings
mutsje
handmachinaal bankwerker in de werktuigbouwknudde tevens mcse'er

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
dan zal ik mijn pa ff achter zijn geautomatiseerde werkbank schoppen en hem zijn werk laten doen

AFMETINGEN plaatje en gaten????

en ja ik bedoel uiteraard tappen :+

Breek je nek voorzichtig

Verwijderd

ja koper is het beter alum de maat van het koelblok is afhankelijk op wat voor cpu die gaat. mijn koelblok die ik gemaakt heb voor mijn duron 600@997 is 44mm x 44mmm x 15mm. waar je ook naar moet kijken dat de kanalen in je koelblok niet een kleiner diameter hebben als je water slangen om de druk in je spulletje zo laag mogenlijk te houden.

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Neem effe contact op met skiff@xs4all.nl. Heb nu even geen tijd voor uitgebreid verhaal, maar kan diverse tips meegeven.

Herman

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
koop nog een heatsink, en plak dan aan de randen en de bovenkant(niet de onderkant) iets plectieglas (of zoiets) en dan aan de korte kanten 2 gaten.

Een heatsink is gemaakt om goed warmte te gelijden. dus dat zit wel goed.
Ook is het zo dat door de koelvinnen op de heatsink hij de warmte goed aan het water afgeeft.

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Pagina: 1