Toon posts:

Win98 Driver voor Onstream ADR2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik heb hier een ADR2 van onstream, maar ik krijg de tapestreamer niet geinstalleerd, simpelweg omdat ik de driver van dat apparaat niet heb.

Bij de bijgeleverde cd van Tapeware zit wel een driver voor deze streamer alleen deze is alleen voor win2k. op www.onstreamdata.com staan ook alleen maar drivers voor win2k/XP.

Weet iemand hoe ik dit apparaat met de goeie stuurprogramma's kan installeren? Ik zoek me de krampes, maar kan niets vinden :(

Type ADR2.60ide

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:25

Outerspace

Admin General Chat

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
daar was ik dus ook al, maar dat is alleen 2000/XP

Verwijderd

Topicstarter
negative

helaas :)

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Misschien zeg ik wel iets heel stoms (weinig ervaring met tapedrives), maar volgens mijn omgeving wen je daar aan :P

Ik zat ff op de Onstreamsite te koekeloeren (zat nl. te denken aan DVD-brander of tapestreamer), en vond dit in de KB:
Under Windows 98, the OnStream drive will be installed by default as a Tape Drive. Although this is logically correct, there is a disadvantage to being installed as a Tape device in that Win 98 does not support DMA (Direct Memory Access) for tape drives. The reason for this is that a bug in the Intel PIIX chip set can cause hang conditions for some tape devices under certain conditions. These conditions do not apply to OnStream drives; therefore DMA can be used with OnStream drives without encountering this problem.

In order to enable DMA support for an OnStream drive, it must be installed as a Disk Drive, rather than a Tape Drive. To accomplish this, use the following procedure.

Changing the OnStream Drive Entry in Device Manager from a Tape Drive to a Disk Drive.

In Device Manager, under the list of Tape Drives, remove the OnStream X|X device (e.g., the OnStream DI-30).

Locate the following 3 files -- Drvwcdb.vxd, Drvwppqt.vxd, Drvwq117.vxd - and rename them temporarily by changing their filename extensions from "vxd" to "ons". Note that these files can typically be found in the folder C:\Windows\System\Iosubsys; although they may be located elsewhere depending on how your operating system was installed.
Lijkt erop alsof je geen drivers nodig hebt als je win98 gebruikt :?

• CrazyJoe
  • Laatst online: 03-03-2025
Ik heb even contact opgenomen met een vriend van me die bij Onstream als tester gewerkt heeft.

Volgens hem kun je twee dingen doen.

1) Installeer Tapeware (zou bijgeleverd moeten zijn). Daarmee kun je onder win98 de drive als backup device gebruiken

2) Installeer Echo 3.7.0.2. (de nieuwste, kun je vinden op de support page) . Deze zou de drive automatisch moeten zien en de correcte driver installeren. Mocht de driver niet geinstalleerd worden, dan moet je het handmatige pad op door zelf de driver te installeren middels Add New Hardware, Tape Streamer en de keuze voor de One (1?) Vision driver. Hierna zou het moeten werken en kun je zowel backuppen met de drive als de drive middels een drive letter direct benaderen.

Hopelijk werkt het bovenstaande voor je.

• CrazyJoe
  • Laatst online: 03-03-2025
Het zou wel handig zijn als meneer Vreez even liet weten of een van de suggesties die gedaan zijn door ons ook inderdaad het gewenste resultaat geeft.

Bij voorbaat dank

Verwijderd

Volgens mij is meneer vreez in slaap gevallen... (een flinke winterslaap van een jaar...)

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:25

Outerspace

Admin General Chat
Verwijderd schreef op 27 mei 2004 @ 12:15:
Volgens mij is meneer vreez in slaap gevallen... (een flinke winterslaap van een jaar...)
en daarom ga jij zo'n topic omhoog kicken?
mail hem anders :) heeft geen email adres blijkbaar
Het wordt niet op prijs gesteld als topics onnodig omhoog worden getrapt. Als je een vraag post, ga dan niet binnen de kortste tijd in je topic replyen om deze weer bovenaan te krijgen. Ook het reageren in oude topics met nutteloze info wordt niet op prijs gesteld: voor het met een extra vraag 'kicken' van een oud topic gelden dezelfde regels als voor het starten van een nieuw topic.

[ Voor 50% gewijzigd door Outerspace op 27-05-2004 13:37 ]

Wauw, een sig!

Pagina: 1