Toon posts:

OCR/Scan voor professioneel gebruik ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een OCR/Scan systeem voor professioneel gebruik. Ik wil graag alle documenten mbt bijvoorbeeld een project automatisch kunnen inscannen en archiveren.(en indien mogelijk in een sql db gooien) Aangezien ik niet over de naam van dit systeem beschik vraag ik het hier (geen zoeksleutels dus)

Ook ben ik benieuwd naar gebruikerservaringen van mensen die gebruik maken van een soortgelijk systeem.

Thxs !

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2003 09:02 ]

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:59
Op mijn werk gebruiken we een redelijk professionele scanner (een HP geloof ik) maar deze laten we alleen converteren naar PDF. Voor zover ik begrijp is het secretariaat dik tevreden over de snelheid ( je gooit gewoon een pak papier in de scanner, en ff later is het gepdf't).
Maar de conversie met een OCR hebben we nooit overwogen (is toch lastig als je een contract scant en enkele letters zijn anders, dan is ie niet meer rechtsgeldig)
De PDF'jes worden bij ons gewoon in het CRM systeem gegooid. Dus niet in een losse DB.

Iedereen is tevreden over het systeem, en ik geloof dat het niet echt als een gemios wordt ervaren dat je de tekst niet kan bewerken / doorzoeken

Verwijderd

Topicstarter
nee dat is zo, PDF zou ook hier afdoende moeten zijn. Hoe werkt dat pdf systeem waar jij het over hebt precies :? Ik zoek eigenlijk iets zonder tussenkomst van de gebruiken (zonder pc dus) Wat is het type van de HP scanner waar jij gebruik van maakt ?

Verwijderd

Ik gebruik een Document Centre van Xerox en ben bezig met het zelf bouwen van een dergelijk systeem. Op andere plaatsen heb ik een beetje gewerkt met Docushare (ook van Xerox). Het schijnt dat dit kan samenwerken met bv. een Document Centre icm FlowPort, zodat gescande documten 'automatisch' kunnen worden gerouteerd naar de juiste opslagplek.
Ben overigens zelf ook druk op zoek naar een goed systeem om document routering te doen (flowport is mijn enige alternatief).

Wat verder goed werkt is scans opslaan als TIFF (of PDF) en een OCR toepassen, waarvan je het resultaat in een DB opslaat. Dan heb je platte tekst waar je in kan zoeken (OCR-fouten zijn dan niet rampzalig, maar je kunt veel info wel direct terugvinden) en van het originele document heb je direct de digitale variant bij de hand.

Verwijderd

bij ons staat op het secretariaat een Hp met zo'n houder om als batch scanner te laten werken (de snelheid lijkt op die van een laserprinter...). De software is top: ABBYY FineReader Professional, die een batch scan aankan en in pdf kan opslaan. Het is geen goedkoop programma, maar je hebt wel wat..