Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[LCD] Samtron KP-03

Pagina: 1
Acties:
  • 364 views sinds 30-01-2008

• Shockers
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:27
Kheb hier lcd schermpje liggen uit een philips HFC 8 fax hier onder wat screens:
(sorry voor de brakke webcam pics :r )

Afbeeldingslocatie: http://www.holodeck.nl/lcd/lcd1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.holodeck.nl/lcd/lcd2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.holodeck.nl/lcd/lcd3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.holodeck.nl/lcd/lcd4.jpg

Samtron KP-03 0105Z
En op die chip KS0066F99318

Ik heb al beetje rond gesearcht (google en got) maar niet echt een duidelijk schema gevonde hoe ik het beste dit schermpje op me printerpoort kan aansluiten.. het LCD'tje heeft ook backlight extra stroom zal dan wel nodig zijn?

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:04
Ik heb een schermpje model XYZ uit een fax gehaald. Doet ie het?
Geen idee. Kijk eens op het alwetende www.google.com of hij misschien compatible is met een bekende controller. Als het LCD 14 tot 18 aansluitingen heeft dan heb je kans dat hij compatible is. Probeer hem maar eens aan te sluiten en kijk maar wat er gebeurt.
Ik heb een LCD uit een oude GSM/rekenmachine/Palm/i-mode/ander-cool-apparaat-met-grafisch-LCD gehaald. Hoe sluit ik die aan?
Die kun je niet aansluiten. De controller (als die er al op zit) van die dingen is industrieel gemaakt en afgestemd op het doel. Het is custom-built. Je kunt die gewoon niet aansluiten.
Bron: Frequently Asked Questions CME

Dus: sorry dit LCD kan niet worden aangesloten omdat het geen goede controller aanboard heeft :)

• Shockers

Verwijderd

Volgens mij is die wel aansluitbaar (zoek maar eens op GOT naar ks00066u)

• MaNDaRK
Je komt zelf al met het antwoord aandragen...

Check de laaste post:
Ik zou zeggen probeer het eens...

• Shockers
Ja daar werd ik dus niet echt wijzer van he , staat geen aansluitings schema bij :?
staat alleen maar info over die chip

Verwijderd

Je met zelf ook wel wat moeite doen hé...
Voor een schema kijk eens bij de how-to's op http://www.interpol.tk/.

Ik zie dat je maar 14 pinnen hebt + plus twee vlak naast het schermpje
dus die laatste 2 van het schema zullen voor die twee apparte zijn.

• MaNDaRK
Shockers schreef op 20 mei 2003 @ 10:31:
Ja daar werd ik dus niet echt wijzer van he , staat geen aansluitings schema bij :?
staat alleen maar info over die chip
En dat is de info om zelf een schema temaken ;)

Je moet ook zelf een beetje actie ondernemen hoor :P ik ben geen koe die alles voor gaat zitten kauwen :D

• Shockers
jammer :P maar ik zal effe een schema in elkaar klooien.. kzal dit schema aanhouden :
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/perspage/interpol/lcd/lcdimg/LCD-05-BIG.gif

aangezien ik 14 pins heb en dat schema 16 ... nummer 15 en 16 worden aangesloten op potmetertje.. die onbreken duz bij mij.. maarja kzal effe dat pdf filetje doorspitten en kijken of het me lukt..

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:35

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Shockers schreef op 20 May 2003 @ 11:25:
jammer :P maar ik zal effe een schema in elkaar klooien.. kzal dit schema aanhouden :
[afbeelding]

aangezien ik 14 pins heb en dat schema 16 ... nummer 15 en 16 worden aangesloten op potmetertje.. die onbreken duz bij mij.. maarja kzal effe dat pdf filetje doorspitten en kijken of het me lukt..
pin 15 en 16 zijn voor een eventueel backlight op de LCD. Als je geen backlight hebt, heb je dus ook die 2 pinnen niet. Maar aan de zijkant van je LCD zitten ook 2 aansluitingen.. en dt zijn zeer waarschijnlijk dezelfde als pin 15 en 16 ;)

En als je wat verder had gekeken dan je neus lang was :)
[rml]GsJosh in "[ EL - LCD] Potmeter Vereist?"[/rml]

[ Voor 9% gewijzigd door Creepy op 20-05-2003 11:31 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Shockers
Ja daar d8 ik ook al over... hij heeft wel backlight duz ik sluit hem gewoon aan zoals het schema alleen die pin 15 en 16 slaat ik aan om die zijkant van me LCD kijken of het werkt :)

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11 18:34

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

HALLOW!!!

Natuurlijk is dat schempje aan te sluiten, het betreft hier een HD4478 kloon!

En waarom zou 't 14 pinnen hebben, sim-pel, omdat het schempje geen backlight heeft! :O :z

(anderen waren me al voor ;) )

Als je hebt gezocht, heb je niet goed gezocht want het staat in bijna alle topique's dat je pin 15 + pin 16 als backlight gebruikt...

[ Voor 33% gewijzigd door zwahiel op 20-05-2003 12:06 ]

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• Shockers
Hij moet wel backlight hebben hoor wat als je met die fax een nummer intype lichte het scherm op... en waren geen lichtjes ofzo bij de display...

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:35

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Shockers schreef op 20 mei 2003 @ 13:15:
Hij moet wel backlight hebben hoor wat als je met die fax een nummer intype lichte het scherm op... en waren geen lichtjes ofzo bij de display...
Backlicht aansluitingen zijn de aansluitingen aan de zijkant van je LCD, zoals al gezegd was ;)

Zwahiel: traagjes hoor :z ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Dit had je wel kunnen uitzoeken met de search en de FAQ, volgende keer even wat meer moeite graag :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.