[W2K] nog nooit zoveel bleu screens gehad

Pagina: 1
Acties:

• Tyf
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11-2025
Ik krijg de laatste tijd om de zoveel tijd een bleu screen op mijn pc.
Met volgende errors:
stop: 0x00024 (.....) ntfs-file-system adres .... base at ... datestamp ... ntoskrnl.exe
of
IRQL-not -less-or-equal
of
Driver-irql not less or equal

Ik heb dus al vanalles geprobeerd om dit inorde te krijgen. Format, kaarten verstoken.
Test late lapen voor videokaart te testen op stabiliteit, cpu getest, rams getest, hardeschijf oppervlakte controle door windows laten doen, gekijken bij smart of er niks ernstig was. Zelf bios update gedaan van moederbord

Niks heeft geholpen. Vroeger had ik dit totaal niet.
Mijn systeem is nu:
amd1700 xp
radeon 8500
500 mb ddr ram
seagate 80 gig baracuda 4
kt266 msi moederbord
windows 2000 sp3

Tis nie leuk meer op mijn pc te zitten, kzit nu altijd te gokken gaat em crashen of niet.

• Gamb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-08-2025
Een andere OS, of zijn er geen updates voor Win2K die je zouden kunnen helpen?

Verwijderd

500 mb ddr ? zijn alle modules nog goed,. test ze met memtest x68 1 voor 1 ofzo misschien is je geheuge brak

:X ik zie al dat je dat gedaan hebt 8)7 :z

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2003 08:48 ]

• 3xhaas
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09-2024
Probeer je schijf een testen met een testproggie van een HDD-fabrikant zelf. Zelf vind ik Quantum Diskmanager wel prettig en erg goed, maar Maxtor's MaxDiag zal het ook wel ok doen.

Verwijderd

begon dit na de installatie van SP3, daar had ik namelijk toen ook last van, na de install sp3 kon ik zelfs niet meer opstarten door alle bsod, dus michien dat het zonder SP3 beter gaat.

succes

• Tyf
Ik zal een keer mijn HD laten testen door die programa's
En sinds SP3 uit is heb ik er altijd mee gewerkt, het is sinds een goeie week dat ik er zoveel last heb van die bsd.
Heb niks speciaal gedaan.
btw Gamb in Linux draait hij vlot, maar ik zit ook geen bv 2 uur op linux zoals ik op windows doe.

alvast bedankt

[ Voor 4% gewijzigd door Tyf op 20-05-2003 09:18 ]

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Ik weet dat je je geheugen getest hebt. Maar toch wil ik effe met je delen, dat ik dezelfde opvolging van fouten hb gehad afgelopen week. Bleek achteraf 1 DDR bankje van 256Mb brak te zijn. Ben ik helaas niet met een test programma achter gekomen maar door vervanging van geheugen. De fouten zijn nu weg.

Wat evt. ook wel een wil helpen is je pagefile op 0 zetten, een keer rebooten en vervolgens de pagefile weer aanmaken. Als je nl. leesfouten hebt op je HD dan kan je pagefile ook wel eens brak zijn en vreemde fouten geven.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Cobra_Lup schreef op 20 May 2003 @ 09:24:
Ik weet dat je je geheugen getest hebt. Maar toch wil ik effe met je delen, dat ik dezelfde opvolging van fouten hb gehad afgelopen week. Bleek achteraf 1 DDR bankje van 256Mb brak te zijn. Ben ik helaas niet met een test programma achter gekomen maar door vervanging van geheugen. De fouten zijn nu weg.

Wat evt. ook wel een wil helpen is je pagefile op 0 zetten, een keer rebooten en vervolgens de pagefile weer aanmaken. Als je nl. leesfouten hebt op je HD dan kan je pagefile ook wel eens brak zijn en vreemde fouten geven.
DOorgaans vind je het dus met Memtest86 wel.. of er fouten zijn.. dus topicposter Tyfus (?) .. probeer dat nog eens .. (Of was dat je ram test?)...
Daarna nog een keer wat PCI kaartjes eruit halen.. en een voor een er weer in plaatsen... ff lang testen.. totdat je weer eens een BSOD krijgt .. (IRQ_LESS_OR_EQUAL en die andere geven eigenlijk dit aan.. maar ja.. omdat dit een vrij algemene fout is kan het ook weer iets anders zijn .. vaak het geheugen).. dussum..

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:17
Check je hd en mem ff op fouten ;)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Tyf
Ik heb het met memtest gedaan, maar kzal die een keer ganse nacht laten lopen.
Het probleem met het vinden wat die BSOD veroorzaakt is dat het heeel random gebeurd.
Ik kan soms mijn pc 5 uur aan laten en niks aan de hand, soms direct ne BSOD na een boot. Soms na 10 min.
Ik had al wat zitten prutsen en dacht dat het inorde was (gisteren ging alles perfect)
maar vandaag weer opeens BSOD.

Nu ik zal eerst die memtest langer laten lopen en dan HD laten testen.

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Tyfus schreef op 20 May 2003 @ 09:44:
Ik heb het met memtest gedaan, maar kzal die een keer ganse nacht laten lopen.
Het probleem met het vinden wat die BSOD veroorzaakt is dat het heeel random gebeurd.
Ik kan soms mijn pc 5 uur aan laten en niks aan de hand, soms direct ne BSOD na een boot. Soms na 10 min.
Ik had al wat zitten prutsen en dacht dat het inorde was (gisteren ging alles perfect)
maar vandaag weer opeens BSOD.

Nu ik zal eerst die memtest langer laten lopen en dan HD laten testen.
TJa die memtest86.. daar heb je het vaak al snel mee gevonden.. Die zou je de hele nacht kunnen laten runnen... maar daar kom je niet fouten meer tegen...Dus ik denk dat je geen problemen hebt met geheugen dus.
Volgende probeersels zijn er dus nog over (op volgorde van belangrijkheid):
*IRQ conflicten al gecheckt?
*Drivers up to date?
*PCI kaarten een voor een eruit en dan weer er in, een voor een (per dag een PCI kaart .. en testen).
Volgens mij heb je dan wel ongeveer door waar je het probleem hebt..

Mocht bovenstaande toch nog niet baten dan het volgende:
*Check CPU temp... is die niet te hoog? (waarschijnlijk al gecheckt.. lijkt me)
*Windows 2000 SP3 naar SP2 terug .. kan dat nog? Heb je een image?
*Tja.. euh ..als je bovenstaande dingen hebt gecheckt/gedaan.. en je blijft van hetzelfde houden... dan ben ik er vrijwel zeker van dat er iets fysieks met je mobo/CPU/geheugen aan de hand is.. en dat betekent dus terug sturen.

• BRAINLESS01
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-08 20:29
voordat je het terug stuurt lijkt het me wel handig om eerst win 2k opnieuw te installeren (evt op een andere schijf zodat je je data niet kwijt raakt). Als het aan de hardware ligt moet je daarmee ook fouten gaan krijgen, is het opgelost dan was windows gewoon brak (of als je dus een andere HD gebruikt hebt was het misschien de HD wel!)

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Hij heeft het over format.. dus wellicht heeft hij Win2k ook opnieuw geinstalleerd...
Wat bedoel je Tyfus met kaarten verstoken? Gewoon alleen uitgewisseld? Of ook eruit gelaten? Dat laatste is eerder genoemde optie wel ff belangrijk.

• Tyf
Ik heb al 2x windows moeten (kreeg direct BSOD bij opstarten) herinstallen.
Kan misschien aan windows liggen want met linux geen probs, als hij nog een keer vastloop zet ik er windows XP op.

Met kaarten verstoken bedoel ik ze van plaats gewisseld niks weggelaten.
CPU temps zijn niet te hoog en geen IRQ probs.

Wat ik wel ondertussen al een keer verwisseld heb is de aansluiting van mijn HD en cd/dvddrive. Ik stak altijd cd en dvd drive op 1 ide kabel (nog nooit probs mee gehad in heel mijn leven) maar schijnt dat da niet altijd zo goed werkt.

Maar ik denk dat het mijn 3Dkaart zou kunnen zijn. In games doet hij ook soms wat raar
is een keer wat overclocked geweest (niet veel) maar draait nu trager dan dat hij vroeger draaide (dus dat zal het ook wel niet zijn).
Heb ook al verschillende drivers geprobeerd.

Voorlopig draaid hij weer goed. Ik hoop dat het die cd/dvd combi was.

[ Voor 4% gewijzigd door Tyf op 20-05-2003 11:44 ]

Pagina: 1