Moederbord vervangen

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

• Arie26
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:50
Gisteren avond is waarschijnlijk mijn moederbord er mee gestopt. Na een aantal keertje vastlopen stopte ie er helemaal mee. :(
Als ik hem nu aan zet krijg ik totaal geen beeld, de fans en de HDD gaan wel draaien maar daar blijft het dan ook bij. Na een inspectie blijkt dat 1 van de Elco's behoorlijk is opgezwollen en lekt. :'(

Nu moet ik dus het moederbord vervangen, maar werkt windows XP dan nog gewoon of moet ik de boel nu weer formatteren en alles opnieuw installeren.

Ik heb een hoop gevonden in de SEARCH betreffende kappotte moederborden en ELCO's maar niks eigenlijk hoe het zit als je je moederbord vervangt. Zijn er dan dingen waar ik op moet letten als ik een andere neem. (het MB is nog geen jaar oud).

Spec:
- Procerssor AMD 2000+
- MB GigaByte 7VRXP KT333
- 512 MB PC-333 DDr
- Club 3D Geforce 4 Ti4400 128Mb

Teteringen

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 20:14
Als je er een nieuw mobo instopt hoort Windows XP zo alle moederbord bronnen voor je te installeren -> no problems dus!
Je vervangt tenslotte alleen het mobo, en niet de HD (toch? :))

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je het mobo vervangt door precies hetzelfde exemplaar is er niets aan de hand.
Als je hem vervangt met een ander type, maar wel met dezelfde chipset zou er ook niet veel aan de hand moeten zijn.

Maar een herinstall kan natuurlijk nooit kwaad.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

(dit stukje was niet echt nodig ;)). Als je mobo nog geen jaar oud is, dan heb je garantie. Gewoon zorgen dat je een nieuwe van hetzelfde type krijgt. Het zal waarschijnlijk niet nodig zijn XP opnieuw te installeren, maar probeer wel eerst een backup te maken als je dat nog niet gedaan had ;)

[ Voor 59% gewijzigd door Remy op 20-05-2003 08:37 ]

LinkedIn
Instagram

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit is echt wel met de search te vinden ..
[search=werkt windows nog na vervangen moederbord?] B)

/zoekertje
/basic

Dit topic is gesloten.