Abit KT7 RAID met Asus 3800U

Pagina: 1
Acties:

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 17:58
Ik heb problemen met deze bovenstaande hardware, daarop zit een duron 700 met 128 mb.
Als i k win98se install dan gaat alles ok.
Installik mn driver dan loopt de boel onwillekeurig vast , soms na 5 min soms 10 of later.
Ik heb de nieuwste drivers al gedownd en geprobeerd, maar nopes.
Is wel leuk zo een snel bordje maar moek wel mooi beeld houden.
En ik snap het niet meer, wie wel ?

Verwijderd

Asus en Abit? Ah ja, een duidelijk geval van vragen om problemen!
Overigens staat in de handleiding dat je onder Win98se geen drivers nodig hebt als alles goed werkt! If it ain't broke don't fix it....

Check http://go.to/kt7faq

• Vm1heA
Maar als ik mn video driver install dan doet ie gek. anders niet....

En op de kt7faq staat daar net niks over...

Verwijderd

offtopic:
Let maar niet te veel op Whizz, hij heeft duidelijk geen idee waar hij het over heeft. Om te veronderstellen dat Abit in combinatie met Asus per definitie problemen geeft is natuurlijk bullshit!
En Whizz, kom eens met oplossingen, in plaats van iemands hardware af te zeiken!

Ik heb zelf ook een Abit KT7-raid in combinatie met een Asus v7700. Ik moet toegeven dat je een beetje moet hobby'en met drivers en instellingen, maar het moet stabiel te krijgen zijn.

Let op de volgende dingen.
1. Installeer de laatste nieuwe biosupdate voor je moederbord.
2. Installeer de laatst nieuwe Nvidia Detonator drivers.
3. Installeer de laatste Via 4in1 drivers
4. Zorg dat je vid.kaart niet op een IRQ staat wat ook door een andere kaart in je systeem gebruikt wordt.
5. Zet in je BIOS AGP 4X uit. dus zet hem op AGP 2x (Ik heb hem zelf inmiddels wel weer op AGP 4x staan en dit werkt nu goed)
6. Zorg dat in je BIOS de optie 'Assign IRQ to VGA' aan staat

Tevens is er de mogelijkheid om 'side banding' van je vid.kaart uit te schakelen. dit kan ervoor zorgen dat je systeem stabieler loopt. Ik weet alleen niet helemaal zeker of dit ook voor jouw vid.kaart geld. Probeer in een searchengine eens te zoeken naar SIDEBANDING.

Heb je toevallig een Soundblaster Live? dit zou eventueel ook het probleem kunnen zijn.
Er zijn nog wat meer dingen die je zou kunnen instellen maar misschien is dit al voldoende.

Veel suc6, en laat even weten hoever je komt.

• Vm1heA
ik heb de bios van mn videokaart geupdate naar een nieuwe, en sidebanding staat idd aan.
IRQ 9 is dat een probleem op zich of maakt het niks uit, hij shared hem niet met een andere.

Verwijderd

Op zich is het idd geen probleem als hij op irq 9 staat. Zolang hij maar geen IRQ deelt.

Voor wat betreft het updaten van een vid.kaart bios. Hier ben ik zelf wat huiverig voor. Ik neem aan dat je dit gedaan hebt omdat je constant problemen had.

Probeer die Sidebanding eens uit te zetten.
In het BIOS van je mainbord heb je ook nog bepaalde opties. Zo kun je een optie 'chipset performance' op standard en optimal zetten (ik doe dit uit mijn hoofd, het kan iets anders heten) Voor een aantal mensen heeft het geholpen om hem op standard te zetten.

Ook is er een optie waarmee je het signaal dat de AGP kaart aanstuurt kunt aanpassen.
Ik ken mensen die hem hiermee stabiel hebben gekregen. Ik weet niet uit mijn hoofd hoe deze optie heet, kijk even in je bios.

Verwijderd

Excusé voor mijn humor... Had ook eigenlijk [JokeMode] [/JokeMode] in moeten schakelen. KZal trouwens nooit zeiken over Asus en Abit...

Over je bios opties, kijk toch eens in de faq want daar staat toch echt iets over AGP instellingen mn. voor NVidia maar toch.

Verwijderd

OKay Wizz, een geintje kan ik waarderen :)
Ach, met al die flamers van de laatste tijd ben ik gewoon een beetje gestressed.
Zand erover. 8-)

• Vm1heA
Ik heb dus die nodige dingen gedaan die ik kon verzinnen.
sidebanding maakte niks uit, ram settings laag gezet , irq's gewisseld detonator drivers erop gezet, laatste biossen van alles geupdate.....

laatste oplossing was tot nu toe : diamond viper 550 erin (tnt 1 16mb)
en wel stabiel lopen....
Wat is er nu met die kaart aan de hand ?

• Vm1heA
IK BEN NU TENEINDE RAAD !!!!

Wie heeft er wat in de abit kt7 RAID gestopt aan video ?

• Gir
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Gir

I need waffles

ik heb hier idd ook problemen mee en had hier ook een thread voor geopend en toen kwam iemand met de volgende reactie:

----
doe het volgende:
Bios - advanced chip settings - AGP driver mode niet op AUTO - maar van DA naar EA zetten!

Daarna voltage met 0.025 omhoog gooien
fast write disable en naar alle waarschijnlijkheid geen bevroren beeld...

tenminste zo werkt het bij mij en wordt zo als oplossing gegeven door ABIT TD in NL.

suc6
----

Het werk inmiddels nog steeds niet en ik wil graag weten: Welk voltage, dat van de CPU?? want dat is het enige voltage dat ik met 0.025 omhoog kan zetten.

• Gir
  • Niet online

Gir

I need waffles

Wat bedoel je trouwens als je het hebt over:

1024 live geluidskaart? want die heb ik ook dus :(

of wat bedoel je met Via 4 in 1 drivers? kan ik die vinden op www.via.com??

• Vm1heA
die 1024 kaart is een soundblaster live 1024

en de via 4 in1 is een patch voor windows dat ie de moederbord bronnen kent zoals usb io controller agp en zo

• Gir
  • Niet online

Gir

I need waffles

Ja ik weet wel wat het is, ik vraag me voor de kaart af WAT de foutmeldingen zijn / wat er aan te doen in combinatie met de Videokaart. En ook de via 4 in 1 drivers, ik weet wel wat het is maar niet waar ik ze moet downloaden.

Verder ben ik zelf van plan om mijn moederbord om te gaan wisselen in de winkel voor een ASUS A7V omdat dit om te :r vind

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Trek anders je geluidskaart er eens uit? Ik heb ook heel veel gezeik gehad, dagen zitten kutten niks hielp.
Vergeet ik geluidsdriver tijdens 29e windows-installatie en racen als een gek dat ding :). Heb nu dus andere soundcard en dat werkt wel.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• Vm1heA
ik had dus eerst een kale instal met alleen een videokaart, heb er nu dus die flut viper 550 in hangen , maar mn asus 3800 ultra ligt nu op de plank.

Verwijderd

he Niels, had je nou ook je BIOS van je mainbord al geupdate?

Ik zou inderdaad ff proberen om je geluidskaart eruit te halen.

Heb je bij de installatie van de Via4in1 driver gekozen voor de Turbo modus? je kunt ook een niet-Turbo modus kiezen. Probeer dat eens.
Welke driver installeer jij voor je vid.kaart? De Nvidia Reference driver (Detonator) of de originele drivers van asus?

Een mogelijkheid is ook om een complete herinstallatie van windows te doen, om echt alles uit te sluiten.

Ik kan me niet voorstellen dat je Abit KT7 niet zou kunnen samenwerken met je vid.kaart.
Het moet gewoon werkend te krijgen zijn.
Wat heb je nog meer in je pc zitten.

• Vm1heA
hij was helemaal leeg, met alleen een videokaart, kale install.
alles op lage snelheden, agp op 1x mem op 8/10ns alle performance op disable, originele drivers gedaan , oude nieuwe, zo ook de detonator drivers oud en nieuw.
maar helaas werkt de viper 550 wel bij mij, zelfs de bios van de 3800 geupdate, maar hielp dus niet, en mijn bios van het moederbord is al de nieuwste.
|:( krijg er een ... hoofd van
Pagina: 1