offtopic:
Let maar niet te veel op Whizz, hij heeft duidelijk geen idee waar hij het over heeft. Om te veronderstellen dat Abit in combinatie met Asus per definitie problemen geeft is natuurlijk bullshit!
En Whizz, kom eens met oplossingen, in plaats van iemands hardware af te zeiken!
Ik heb zelf ook een Abit KT7-raid in combinatie met een Asus v7700. Ik moet toegeven dat je een beetje moet hobby'en met drivers en instellingen, maar het moet stabiel te krijgen zijn.
Let op de volgende dingen.
1. Installeer de laatste nieuwe biosupdate voor je moederbord.
2. Installeer de laatst nieuwe Nvidia Detonator drivers.
3. Installeer de laatste Via 4in1 drivers
4. Zorg dat je vid.kaart niet op een IRQ staat wat ook door een andere kaart in je systeem gebruikt wordt.
5. Zet in je BIOS AGP 4X uit. dus zet hem op AGP 2x (Ik heb hem zelf inmiddels wel weer op AGP 4x staan en dit werkt nu goed)
6. Zorg dat in je BIOS de optie 'Assign IRQ to VGA' aan staat
Tevens is er de mogelijkheid om 'side banding' van je vid.kaart uit te schakelen. dit kan ervoor zorgen dat je systeem stabieler loopt. Ik weet alleen niet helemaal zeker of dit ook voor jouw vid.kaart geld. Probeer in een searchengine eens te zoeken naar SIDEBANDING.
Heb je toevallig een Soundblaster Live? dit zou eventueel ook het probleem kunnen zijn.
Er zijn nog wat meer dingen die je zou kunnen instellen maar misschien is dit al voldoende.
Veel suc6, en laat even weten hoever je komt.