• scorpio81
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-08-2025
Na behoorlijk wat topics door te spitten ben ik er nog steeds niet uit welke mp3 speler ik nu wil kopen.

Het grote voordeel van de iBead is dat hij gewoon een stuk goedkoper is. Vooral al kijk je bij de iRiver nog baterijen en oplader moet kopen.

Het voordeel van de iRiver is dat de kwaliteit iets beter is (denk ik) en dat hij er wat gelikter uit ziet (naar mijn mening een heel stuk beter).

Wat precies het verschil is tussen de iRiver 390 en 190 weet ik niet precies behalve dit:

De belangrijkste vernieuwingen ten opzichte van de iFP 100 serie zijn het blauw verlichte LCD display dat daardoor ook beter afleesbaar is, een langere speelduur op de enkele AA batterij, en een Direct MP3 encoder

Ik vind hem wel wat minder mooi!

Ik ben nu al een paar dagen aan het kijken voor een mp3-speler en ik word helemaal gek want ik kan absoluut niet kiezen. Ik vind het ook behoorlijk wat geld dus wil achteraf geen spijt van mijn aankoop hebben.
Het is natuurlijk zonde als ik teveel geld uit geef, maar al denk ik achteraf van.... had ik de iRiver of iBeat maar gekocht dan baal ik nog meer.

Hopelijk kan iemand me advies geven. Welke beat het meest waarde voor mijn geld??

• Maximize
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
wat vind je van de MPIO FL100?

>:)

• x-man
  • Laatst online: 08-01 19:54

x-man

Proud newbie!

Eigenlijk is het best simpel:

Als je het geld ervoor over hebt dan zou ik kiezen voor de iRiver 390. Dit omdat het de bewezen iRiver kwaliteit heeft; dus regelmatig firmwareupdates, robuustheid, meeste menuopties, mooi design en de door jou genoemde functies.

De iRiver 190 heeft minder functies dan de iBead voor ongeveer dezelfde prijs.

Als je qua geld minder bedeeld bent, dan zou ik voor de iBead kiezen. Ik heb hem al besteld en bij de mede-GOT'ers is hij al meer dan goed bevonden.

Better a newbie in one hand then ten wannabe-hacker-scriptkiddies on your server.

• NoTimeRemains
  • Laatst online: 28-02 12:39

NoTimeRemains

I know

ik zou de 190 pakken dat dat display beter oplicht is een miniem verschil en om er nou zoveel extra voor te betalen vind ik minder maar je hebt wel de iriver kwaliteit

This is the Way.

• scorpio81
MaXiMizE schreef op 20 May 2003 @ 05:16:
wat vind je van de MPIO FL100?

>:)
Voor dat ik dit topic zat heb gelezen was ik naar deze mp3 speler aan het kijken. Het grote voordeel vind ik dat je hem uit kan breiden.

Ik ga even got doorspitten om te kijken wat de gebruikerservaringen zijn. De iRiver 390T valt al af omdat ik hem gewoon te duur vind.

• scorpio81
MPIO FL100 valt af, als ik de gebruikservaringen lees dan zijn er niet veel mensen tevreden over dit product.

• scorpio81
Ik heb vandaag de Ibead besteld, ik hoop dat ik er geen spijt van ga krijgen want ik twijfel nog steeds een beetje tussen de Ibead en de Iriver 190T.
De prijs heeft bij mij de doorslag gegeven :).

Verwijderd

HIValicious schreef op 20 May 2003 @ 09:43:
ik zou de 190 pakken dat dat display beter oplicht is een miniem verschil en om er nou zoveel extra voor te betalen vind ik minder maar je hebt wel de iriver kwaliteit
Wat vind je van de batterijenklepje ? is dat kwaliteit , als een vlieg erop gaat zitten breekt het af.Dan voelt de 390 of iBead toch heel wat beter aan.

Verwijderd

scorpio81 schreef op 21 mei 2003 @ 11:47:
Ik heb vandaag de Ibead besteld, ik hoop dat ik er geen spijt van ga krijgen want ik twijfel nog steeds een beetje tussen de Ibead en de Iriver 190T.
De prijs heeft bij mij de doorslag gegeven :).
Ibead is een geweldig apparaat, zul je absoluut geen spijt van krijgen ik heb ook een iRiver en gebruik hem nooit meer.

• scorpio81
Ik had begrepen dat de geluidskwaliteit van de Iriver wat beter was en dat hij ook een stuk harder kan. Is dat niet het geval dan?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 May 2003 @ 11:50:
[...]

Wat vind je van de batterijenklepje ? is dat kwaliteit , als een vlieg erop gaat zitten breekt het af.Dan voelt de 390 of iBead toch heel wat beter aan.
Kheb de 190 en het klepje is niet echt toppie maar zo erg is het nu ook weer niet hoor :) Je hebt hem toch alleen maar nodig met het verwisselen van je batterij en ik moet zeggen dat ie daar dan ook HEEEEL erg lang mee doet.

Verwijderd

scorpio81 schreef op 21 May 2003 @ 12:36:
Ik had begrepen dat de geluidskwaliteit van de Iriver wat beter was en dat hij ook een stuk harder kan. Is dat niet het geval dan?
Het mooiste aan de I-river vind ik is de firmware upgrade die je kunt uitvoeren.
Kheb nu firmware versie 2.00 en er zit nu een mooi EQ bij :9~

Met die EQ erbij kun je hem zo hard zetten dat het zeer aan je oren gaat doen dus dat lijkt me hard genoeg.

Alleen de prijs is idd wel aan de hoge kant.

p.s. Ze zijn nu geloof ik met een firmware update bezig dat je er ook word etc. op kunt zetten.
Pagina: 1