Toon posts:

Een eigen verkoopsite voor fotocamera's

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een niet alledaagse vraag.
Ik overweeg om zelf een internetsite met afdeling voor de verkoop van digitale toestellen op te starten.
Ik heb hierbij een aantal vragen:

Werken de meeste sites met stocks?
Bestellen de meeste sites bij hun hoofdleverancier op het moment dat er een bestelling bij hen binnenkomt?
Hoe kan ik verdeler worden van verschillende merken?
Moet ik aan bepaalde voorwaarden voldoen als verdeler?
Welke zijn de gemiddelde winstmarges op digitale toestellen in %?
Zijn er nog andere zaken waar ik rekening moet mee houden en die een obstakel kunnen vormen in de realisatie van mijn project?

Ik zal al geluk moeten hebben dat er hier mensen zitten die daar daadwerkelijk ervaring mee hebben maar ik waag toch mijn kans.

Ik dank jullie alvast voor de reacties.

Nicodemus

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-04 05:55

Sen

<-->

Verwijderd schreef op 20 mei 2003 @ 00:14:
Hallo,

Ik heb een niet alledaagse vraag.
Ik overweeg om zelf een internetsite met afdeling voor de verkoop van digitale toestellen op te starten.
Ik heb hierbij een aantal vragen:

Bestellen de meeste sites bij hun hoofdleverancier op het moment dat er een bestelling bij hen binnenkomt?
Zijn er nog andere zaken waar ik rekening moet mee houden en die een obstakel kunnen vormen in de realisatie van mijn project?

Ik zal al geluk moeten hebben dat er hier mensen zitten die daar daadwerkelijk ervaring mee hebben maar ik waag toch mijn kans.

Ik dank jullie alvast voor de reacties.

Nicodemus
Ik kan je nu al vertellen als je niet eens weet waar je het van daan moet halen je er niet aan moet beginnen.

En ik zou als ik jou was eerst bij de belastingdienst opbezoek gaan dan naar de kvk dan naar je bank.

• KnEuTeR
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-02-2024

KnEuTeR

iedereen heeft een handelsmerk

Probeer het in een ander forum maar eens met een wat beter geformuleerde en uitgebreidere start-post
ehm volgens mij is er nog niet veel veranderd

ten tweede: als je dat hier moet vragen vraag ik me af of je wel in staat bent zo'n zaak helemaal te runnen

heb je al nagedacht over hoe je de website gaat runnen?

ga je die zelf maken? laat je dat doen? is ook niet zooo simpel

Computers ain't that smart, Whatever man built could be taken apart

• Sen

Sen

<-->

KnEuTeR schreef op 20 mei 2003 @ 00:18:
[...]

ten tweede: als je dat hier moet vragen vraag ik me af of je wel in staat bent zo'n zaak helemaal te runnen

Dat is nog makelijk joh een website maken. De boekhouding en de administratie op orde hebben dat is vele malen lastiger..

Verwijderd

zorg eerst maar voor kapitaal, want voorraad heb je altijd nodig

• KnEuTeR
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-02-2024

KnEuTeR

iedereen heeft een handelsmerk

Sen schreef op 20 May 2003 @ 00:19:
[...]

Dat is nog makelijk joh een website maken. De boekhouding en de administratie op orde hebben dat is vele malen lastiger..
mjah ik bedoel dan een website met "digitaal winkelkarretje"

daar moet toch wel een redelijk geavanceerd programma achter geknutselt worden hoor ;)

Computers ain't that smart, Whatever man built could be taken apart

• Sen

Sen

<-->

KnEuTeR schreef op 20 mei 2003 @ 00:20:
[...]

daar moet toch wel een redelijk geavanceerd programma achter geknutselt worden hoor ;)
Dat kun je nog wel copy pasten hoor ;) Maar ehhh ik wens de topic starter sterkte. En misschien is het slim om op google te zoeken naar digitale camera groothandel :? Ik weet het niet hoor misschien werkt het.

Verwijderd

Topicstarter
Alle antwoorden tot nu toe gepost zijn hoogstwaarschijnlijk afkomstig van mensen die het eigenlijk ook niet weten maar die toch iets willen antwoorden.
Bedankt voor de gedane moeite maar ik zoek die ene persoon die mij echt nuttige info kan leveren.
Mijn kunde inzake websites en boekhouding moet niet in twijfel getrokken worden.
Kapitaal is ook geen probleem. Ik ben al jaren succesvol zelfstandig en heb een aantal eigen zaken.
Uiteraard is dit forum niet mijn enige informatiebron, komaan zeg, ik wil gewoon elke mogelijke tip, elke mogelijke leverancier, elk mogelijk systeem in overweging nemen vooraleer ik aan deze zaak start.

Toch wil ik voor de pogingen nogmaals bedanken voor de gedane moeite.

Verwijderd

Topicstarter
Sen schreef op 20 May 2003 @ 00:17:
[...]

Ik kan je nu al vertellen als je niet eens weet waar je het van daan moet halen je er niet aan moet beginnen.

En ik zou als ik jou was eerst bij de belastingdienst opbezoek gaan dan naar de kvk dan naar je bank.
Blijkbaar heb jij toch ervaring in een dergelijke zaak...
Ga er van uit dat het bovenstaande reeds gebeurde, heb je dan antwoord op mijn bovenstaande vragen? Bedankt alvast.

Verwijderd

Topicstarter
KnEuTeR schreef op 20 May 2003 @ 00:20:
[...]

Met websites bouwen heb ik geenenkel probleem, dus ook niet met een digitaal karretje en het beveiligd betalen. Toch bedankt voor de reactie

Verwijderd

Topicstarter
Sen schreef op 20 mei 2003 @ 00:19:
[...]

Mijn opleiding als accountant veegt dit probleem van de baan. Bedankt voor je reactie.

Verwijderd

Topicstarter
KnEuTeR schreef op 20 May 2003 @ 00:18:
[...]

Wat is er precies niet duidelijk in mijn vraagstelling voor jouw?

Laat ons er vanuit gaan dat ik in staat ben dit te doen.

Ik maak die uiteraard zelf.

Heb je hiermee ervaring? Weet je een deel van de antwoorden op bovenstaande vragen? Toch bedankt voor de moeite.

Verwijderd

Je zoekt dus via een messageboard iemand die je uitlegd hoe je zijn directe concurrent kunt worden op internet?

Ik snap je motivatie voor het beginnen van je eigen zaak, maar zonder je eigen idee zélf uit te werken en op te zetten, wordt je alleen maar een kopie van de zovele zaken. Qua prijs redt je het dan nooit ten opzichte van bijvoorbeeld Dixons of Alternate die per 1000 inkopen...

Verder kun je het wel vergeten dus, om hier serieuze reacties op te verwachten, want iemand die ene goed bedrijf runt, zou jou nooit uitleggen hoe je een deel van zijn klanten kunt wegplukken.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 20 May 2003 @ 00:14:
dat kan je onderzoeken he ;)
concurentie analyse etc ;)
investeringen

trouwens gebruik eens de edit knop ;)

• Shift
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-02 15:33

Shift

[] Dual crazy []

- Werken de meeste sites met stocks?

Niet allemaal,

- Bestellen de meeste sites bij hun hoofdleverancier op het moment dat er een bestelling bij hen binnenkomt?

- Kleine webshops doen dat wel, maar niet iedereen doet het op die manier, een paar van meest verkochte artiekelen op voorraad hebben is goed.

- Hoe kan ik verdeler worden van verschillende merken?

Zoek de distributeurs van diverse fabrikanten op of bel de fabrikant op daarover.

- Moet ik aan bepaalde voorwaarden voldoen als verdeler?

Sommige distribiteurs stellen wel eisen, zoals
- Dat je minimale omzet moet halen bij hun
- Dat je jaar cijfer moet tonen over de finaciele stand bedrijf
- Eerste bestellingen altijd contant, en vervolgens kan je krediet aanvragen
- enz

- Welke zijn de gemiddelde winstmarges op digitale toestellen in %?

Dat kan je bepalen pas als je de inkoop prijzen weet, en bekijk je concurent voor welk prijs ze zelf verkopen en dan weet je ongeveer wat de winst percentage is.
Maar je bepaald zelf wat je wilt verdienen

- Zijn er nog andere zaken waar ik rekening moet mee houden en die een obstakel kunnen vormen in de realisatie van mijn project?

Voor de rest maak goede berekeningen over de verkoop prijzen, en zorg voor een zeer goede administratie, success !

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Probeer het nog eens, maar dan met een:
Dutchman! schreef op 19 mei 2003 @ 23:39:
...wat beter geformuleerde en uitgebreidere start-post :)
, zoals Dutchman al zei in de sluitmessage in je vorige topic.

Verder raad ik je aan om de FAQ eens goed te lezen, vijf keer achter elkaar kicken terwijl je een edit-knopje hebt ( Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif ) is echt niet nodig.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.