[winXP Pro] PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

Pagina: 1
Acties:

• Beurlap
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-09 17:54
Als eerste: Ik weet dat dit probleem al vaker voorbij gekomen is, ik heb de search gebruikt, maar daar kwam niets uit wat ik nog niet geprobeert heb...

Ik zie deze error regelmatig op mijn edele scherm verschijnen en dat is niet zo best voor mn humeur. Ik heb m'n geheugen al getest met verschillende progsels en daar kwam bij allemaal uit dat er niets mis is. Ik heb mn schijven gecontroleerd, alles ok. Ik heb alle kaarten eruit getrokken, er een voor een weer in gedaan en in verschillende slots geprobeerd, zonder succes. Ik heb geprobeerd m'n pagefile op een andere partitie te zetten en het zelf in te stellen ipv het door windows te laten beheren, heeft niets geholpen. Ik heb niets overgeclocked, nooit overgeclocked gehad ook. Ik heb tussen de vele herinstallaties door ook een tijdje win2000 erop gehad. Dat liep prima, nooit geen errors en hij si geen 1x gecrashed.

Het volgende is me wel opgevallen:
Ik heb een winXP Pro cdtje en een winXP Pro incl. SP1 cdtje. wanneer ik windows probeer te installeren met het winXP Pro incl. SP1 cdtje dan crasht mn systeem zelfs al tijdens de installatie met deze error. Wanneer ik het installeer met mn 'normale' winXP Pro cdtje dan loopt alles gesmeert. Zolang ik niets upadte loopt het best, maar na verloop van tijd, een paar weken, komt toch deze foutmelding weer boven drijven. Net zoals nu dus... Ik heb de afgelopen maanden echt alles geprobeerd om er achter te komen wat de oorzaak is, het enige wat ik nu nog kan bedenken is dat de fout gewoon in WinXP zit..

Iemand die nog tips heeft om me van deze verschikkelijke foutmelding af te helpen?

Nog ff een kleine aanvulling:
Op het moment crashtie alleen als ik de zoek functie uit het startmenu gebruik of wanneer er iets geinstalleerd of juist geuninstalled wordt. Verder kan ik doen wat ik wil, hij crasht alleen op die punten.

Jeeej groot nieuws, ik heb er een nieuwe bij:

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL, misschien dat dat wat opherdering oplevert, I'll keep you updated!

[ Voor 19% gewijzigd door Beurlap op 20-05-2003 00:46 ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

ik dacht dat dit duide op brak geheugen
Windows XP en 2000 BSOD guide:
0x00000050 PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

Meestal duidt bovenstaande STOP foutmelding op slecht geheugen of een fout in de harde schijf. Of het geheugen goed is kan je testen met Memtest86, de harde schijf kan je testen met een speciaal programma wat geleverd wordt door de fabrikant. Deze programma's zijn in de OM FAQ te vinden.

MS KB artikelen die met 0x00000050 te maken hebben:
243232 - 263215 - 319123 - 271076 -

[ Voor 93% gewijzigd door Glashelder op 19-05-2003 23:46 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 09:19
Dat dacht ik ook, kreeg de melding ook wel eens tijdens het overclocken van m'n geheugen FSB, dus 195MHz ipv. 166MHz

[ Voor 49% gewijzigd door Demon_Eyez op 20-05-2003 10:07 ]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

al getest?

Dus niet gekeken in de faq van dit subforum :? >:)

edit: jij bent de TS helemaal niet :P ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Glashelder op 19-05-2003 23:48 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Beurlap
dual-zip schreef op 19 mei 2003 @ 23:44:
ik dacht dat dit duide op brak geheugen
Windows XP en 2000 BSOD guide:

[...]
heb ik al gedaan, met mn geheugen is echt niets mis

Maar lees aub ff het hele verhaal, tis veel I know, volgens mij kan het niet aan het geheugen liggen, meer aan winxp zelf..

[ Voor 20% gewijzigd door Beurlap op 19-05-2003 23:50 ]

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

De beste manier om je geheugen te testen op fouten is natuurlijk door even ander geheugen te proberen. Het zou zelfs kunnen liggen aan de aansluitingen op het moederbord. Ik neem aan de je zowel Memtest86 als Simmtester hebt geprobeerd.
Verder inderdaad je harde schijven die problemen kunnen geven, ook al IDE-kabels vervangen die naar je HD's toegaan?

Welke artikelen van Microsoft heb je al doorgekeken? In de BSOD-FAQ van blackd staat onder dit kopje een aantal links naar artikelen van Microsoft, wellicht dat daar nog suggesties bijstaan die je kunnen helpen met het vinden van een oplossing :).
Beurlap schreef op 19 May 2003 @ 23:48:
Maar lees aub ff het hele verhaal, tis veel I know, volgens mij kan het niet aan het geheugen liggen, meer aan winxp zelf..
Ik denk dat het aan een combinatie van beiden ligt ;).
XP is volgens mij iets selectiever met betrekking tot hardware dan Windows 2000. En blauwe schermen duiden meestal eerder op hardwareproblemen en drivers enzo dan op een probleem met de kernel van Windows ;).

[ Voor 24% gewijzigd door Compubiter op 19-05-2003 23:52 ]

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Heb je een originele XP cd? Het lijkt er op alsof je een brakke backup hebt ;)

Helemaal gezien je een cd hebt met de SP1 geslipstreamt. Daar heb je mega problemen mee, dat duidt op een brakke cd...

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09 08:53

tweakerbee

dus..?

Wat voor hardware heb je? Welke drivers gebruik je? Kun je wel als je NON-SP1 XP geinstalleerd hebt updaten naar SP1?

You can't have everything. Where would you put it?

• Beurlap
Compubiter schreef op 19 mei 2003 @ 23:49:
De beste manier om je geheugen te testen op fouten is natuurlijk door even ander geheugen te proberen. Het zou zelfs kunnen liggen aan de aansluitingen op het moederbord. Ik neem aan de je zowel Memtest86 als Simmtester hebt geprobeerd.
Verder inderdaad je harde schijven die problemen kunnen geven, ook al IDE-kabels vervangen die naar je HD's toegaan?

Welke artikelen van Microsoft heb je al doorgekeken? In de BSOD-FAQ van blackd staat onder dit kopje een aantal links naar artikelen van Microsoft, wellicht dat daar nog suggesties bijstaan die je kunnen helpen met het vinden van een oplossing :).
Nope, dat is het allemaal niet, ik heb mn geheugen getest op verschillende pc's (win2000 en winXP SP1) en daar loopt het perfect

Die links in het artikel verhelderen ook niets..

En ik heb uiteraard ook al die geheugen test programma's gedraaid.

[ Voor 4% gewijzigd door Beurlap op 20-05-2003 00:10 ]

• Beurlap
tweakerbee schreef op 19 mei 2003 @ 23:53:
Wat voor hardware heb je? Welke drivers gebruik je? Kun je wel als je NON-SP1 XP geinstalleerd hebt updaten naar SP1?
Ik kan updaten, maar wanneer ik dan ge rebooten krijg ik geheid binnen een half uur die poepfoutmelding. ik ga ff een lijstje van mn hardware maken..

• Beurlap
Hardware:
Moederbord: Epox 4pEA+ (Intel 845PE Chipset)
Processor: P 4 2,4 Ghz
Videokaart: MSI Geforce 4 Ti 4200 8x AGP
Geluidskaart: Soundblaster Audigy
merkloos 512 MB RAM wat volgens mij echt goed werkt :P
Highpoint RAID Controller
2x WD 80 GB HDD RAID 0 (exacte type weet ik zo gauw niet)
1x Maxtor 50 GB
1x IBM 28 GB
Enermax 350W voeding

Dat was dacht ik zo wel de meest relevate hardware info

• Beurlap
XceeD schreef op 19 mei 2003 @ 23:52:
Heb je een originele XP cd? Het lijkt er op alsof je een brakke backup hebt ;)

Helemaal gezien je een cd hebt met de SP1 geslipstreamt. Daar heb je mega problemen mee, dat duidt op een brakke cd...
ik heb het probleem ook als ik Windows met de originele cd installeer en dan online Sp1 erop installeer.

Ok, ik zal meer in 1 post gooien :)

Ik blijf met de vraag zitten hoe het kan dat ik die error bijna onmiddelijk krijg wanneer ik SP1 erop heb gezet, maar niet als ik WinXp zonder SP1 draai

[ Voor 20% gewijzigd door Beurlap op 20-05-2003 00:21 ]

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif
Je kunt ook gewoon meerdere quotes in een post plaatsen hoor, dat houdt je topic een stuk overzichtelijker :).

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Doe eens een stresstest met Prime95: http://www.mersenne.org/freesoft.htm
Nope, dat is het allemaal niet, ik heb mn geheugen getest op verschillende pc's (win2000 en winXP SP1) en daar loopt het perfect
Dus je hebt nog steeds geen Memtest86 gedaan?
Dat geheugen het in de ene PC goed doet wil nog niet zeggen dat er geen fouten in zitten namelijk ;)

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 13:04

Nulnulnix

BOFH

Heb je al op de Microsoft website gezocht??? Of op technet?

We have just one world, but we live in different ones...

• Beurlap
ok, ik heb gechecked, gedoublechecked en nog een keer en er is uitgekomen dat 1 van mn WD harde schijven (die in RAID staan..) kapoet is.

05/20/2003, 14:18:45
SELECTED OPTION - "SMART STATUS"
SELECTED DRIVE -
Model : WDC WD800JB-00CRA1
S/N : WD-WCA8E5530287
Firmware : 17.07W17
C H S : 155061 16 63
Capacity : 80.0G
Drive : 0 Port: 0x9000
RESULTS - "SMART ERROR"
ERROR/STATUS CODE = 0159

En op de WD website staat dat bij de 159 code he HDD vervangen moet worden. Flink balen..ben ik gewoon 160 gig kwijt. Ik kan wel zo'n 40 gig ergens anders gooien, maar de rest zal ik dus moeten missen :(
Pagina: 1