Toon posts:

Krakende Creative SB Live!

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn geluidskaart brengt een krakend geluid uit bij alle lage tonen, het klinkt alsof er een contact niet volledig aan sluit. Ik heb al getest met verschillende boxen. Kan het misschien komen doordat ik vaak verschillende boxen in en uit plug, waardoor het contact los komt te zitten? Als iemand dit bekend voorkomt, wat moet ik dan doen/aandrukken/checken?
btw, ik heb al uitgebreid gezocht in oude topics, maar het zijn er zo bizar veel dat iets moeilijk te vinden is..

• Rambo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
welke drivers heb je?
download anders de nieuwste op www.sblive.com

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik zal t ff proberen

Verwijderd

Topicstarter
nee, drivers up2date, het zijn trouwens de 62Hz tonen die ruisen, echt raar. Wanneer ik die uit zet met Media-player is het geluid normaal, maar de lage tonen komen dan dus niet meer door.

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Al andere speakers/ versterker geprobeerd?

Geluidskaart in andere pc geprobeerd?

Divide and conquer.

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:09
Hoe zet je die 62 hz tonen uit dan.

Btw heb je via mobo ?. Anders moet je ff VIA LATENCY PATCH downloaden.

Verwijderd

Is het 'krakende geluid' er alleen als je muziek/geluid afspeelt of aldoor, gewoon als je je pc aan hebt staan? In het laatste geval kan het een kapot/los contact zijn (ik heb dat bv. als ik de plug van m'n gitaar die ik op MicIn aansluit op de grond laat liggen zonder MicIn op mute te zetten). In het eerste geval lijkt het me één van de typische SBLive problemen. En dat is minder makkelijk op te lossen of uit te leggen.

Verwijderd

Topicstarter
ja, ik heb al andere speakers gebruikt, en wat is via mobo?

Ik heb het kraken trouwens niet constant, alleen bij muziek, de 62 Hz tonen kan ik uitzetten met de grafische equalizer van WM9

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2003 23:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het geluid deed het trouwens gewoon altijd, pas een paar dagen geleden toen ik mn computer aanzette deed het geluid ineens raar..

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-07 11:23

DaRoot

Some say...

Probeer eens met koptelefoon direct op je live...
als dat niets uitmaakt, probeer hem dan in een andere pc... als dat ook niet helpt, is je live kapot denk ik... Had namelijk exact hetzelfde... tenminste, kanaal front-right begon continue te kraken...

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Verwijderd

Topicstarter
koptelefoon rechtstreeks heb ik ook al geprobeerd precies tzelfde

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is opgelost, ik heb windows xp opnieuw geïnstalleerd. Ieder die dus hetzelfde probleem als ik heeft, moet vooral geen nieuwe geluidskaart gan kopen! Het is een fout in windows..

Verwijderd

Hoewel ik blij ben dat je probleem verdwenen is, en dat je dat even meldt (voor toekomstige lotgenoten), lijkt het me wat kort door bocht (of wat te generaliserend) om te stellen dat het gewoon 'een fout in Windows' is.

Temeer omdat het geluid het eerder wel gewoon goed deed. Het doet je als het goed is vragen 'wat veranderde er nadien?'. Ofwel: 'wat is het verschil tussen de huidige setup (waarin alles goed gaat) en de setup mét het probleem?'.

Trouwens, 62 Hz, dat is ongeveer de frequentie die je hoort als je een kabel inplugt en het uiteinde laat slingeren of aanraakt. Het is ook de frequentie van een standaard-brom in een slechte jack-ingang of een goedkope Mic. Wellicht stond een input open die je had moeten muten en was dat niet de standaardinstelling waardoor het opgelost was toen je opnieuw installeerde.

Duzzz....

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 19:58
Verwijderd schreef op 24 June 2003 @ 10:39:
Probleem is opgelost, ik heb windows xp opnieuw geïnstalleerd. Ieder die dus hetzelfde probleem als ik heeft, moet vooral geen nieuwe geluidskaart gan kopen! Het is een fout in windows..
Goh.....Dat was nou ook precies de uitkomst van de 250 topics die er al over te vinden zijn. Da's ook de reden dat er een speciaal topic voor krakende SB-live's loopt en er een complete subsectie van de faq aan gewijd is!!!

Volgende keer dus gewoon eerst even zoeken voordat je een topic opent..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.