[SB LIVE] Hanged Geluid bij HDD actieviteit

Pagina: 1
Acties:

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Hoi

Ik heb volgende probleem.

Als ik een bestand naar een hdd kopier dan hangt mijn geluid spontaant even en dit gebeurd op moment dat de file klaar is (dus echt weg geschreve word). Ik heb het alleen op een IDE3 kanaal van me moeder board. Ditis het Raid/ATA133 kanaal op de eerste 2 heb ik nergens last van.

Waar zou dit aan kunnen liggen heb het met 3 verschillende merken hdd's geprobeerd nergens last van. Ik heb het bij het spel PlanetSide ook (beta versie).
Heb nieuwste drivers al geinstalleerd mocht verder niet baten.

Graag hoor ik wat ideen die ik kan proberen. Ik heb eventueel een onboard geluidskaart waar ik het op kan testen (realtek chip 6 kanaals).

• WeAreLegion
  • Niet online
weet echt niemand wat het eventueel kan zijn ?

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Ik heb het zelf nog nooit gehad, maar het kan te maken hebben met de DMA instellingen. Als je DMA aan staat (en in de goede mode) dan gebeurd het achter de rug van de CPU om.
Staat ie uit of in een te lage mode dan gaat de CPU alles doen en heeft ie waarschijnlijk even geen tijd voor het geluid (wat misschien een lage prioriteit heeft).

Je kan het in ieder geval in je BIOS aan zetten maar ik weet niet of je nu ook al weer iets in windows moest aanzetten.

Op GoT zijn wel meer dingen hierover geweest in het 'Opslagmedia&IOControllers' forum.

Als echt niets werkt kan je ook een WindowsUpdate doen, maar misschien had je dat ook al gedaan.

[ Voor 12% gewijzigd door -=bas=- op 21-05-2003 21:04 ]

Senile! Senile Oekaki

• WeAreLegion
  • Niet online
Alles staat op UDMA 5 en schijf waar het overgaat UDMA6 dus daar ligt het niet aan denk ik.
En geen tijd voor geluid op een 3,5ghz :) vraag ik me af of dat het probleem is maar goed ik struin ok wel even Opslag media forum door :)

Vreemde is dat het ik met mijn onboard ding niet heb

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:51

DaRoot

Some say...

WeAreLegion schreef op 19 May 2003 @ 23:28:
Hoi

Ik heb volgende probleem.

Als ik een bestand naar een hdd kopier dan hangt mijn geluid spontaant even en dit gebeurd op moment dat de file klaar is (dus echt weg geschreve word). Ik heb het alleen op een IDE3 kanaal van me moeder board. Ditis het Raid/ATA133 kanaal op de eerste 2 heb ik nergens last van.

Waar zou dit aan kunnen liggen heb het met 3 verschillende merken hdd's geprobeerd nergens last van. Ik heb het bij het spel PlanetSide ook (beta versie).
Heb nieuwste drivers al geinstalleerd mocht verder niet baten.

Graag hoor ik wat ideen die ik kan proberen. Ik heb eventueel een onboard geluidskaart waar ik het op kan testen (realtek chip 6 kanaals).
Test dat dan! Kijken wat ie dan doet... Als hij dan ook zo gek doet, ligt het meer aan je IDE configuratie. Als ie het daar niet doet, zou ik de Live eens nader onderzoeken.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• WeAreLegion
  • Niet online
WeAreLegion schreef op 21 May 2003 @ 23:34:
Alles staat op UDMA 5 en schijf waar het overgaat UDMA6 dus daar ligt het niet aan denk ik.
En geen tijd voor geluid op een 3,5ghz :) vraag ik me af of dat het probleem is maar goed ik struin ok wel even Opslag media forum door :)

Vreemde is dat het ik met mijn onboard ding niet heb
Als je lees hier boven zie je dat ik het getest heb .. dus niet gelijk gaan bleren jah.
Ik weet al wat het is. Ze draaien alle 2 op IRQ 18. maar daar is niet zoveel aan te doen opzich ..

Verwijderd

Heb je al gezocht naar lotgenoten? Het wemelt hier van de topics over de SBLive in combinatie met DMA-/data transfer-/geluids-problemen. Daar kun je denk ik wel wat mee.

Wat voor mobo? Welke chipset? Welk OS? Welke driverversie?

• Tonne
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:49
Ander PCI-slot, dan krijgt ie ook een ander IRQ.

• born2tweak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:07
Ik heb het probleem ook gehad met een hdd op ide3 en een sb live kaartje. Dan hikte ie bij het inkomen van windows (dat geluidje) en bij het kopieren van bestanden bleef winamp hangen. Volgens mij had dat met m'n live te maken, maar sinds ik m'n hdd weer op ide2 heb, heb ik het probleem niet meer. Hmm, je hebt geen via chipset, daar zou het nl. ook aan kunnen liggen. dat hielp bij mij wel een beetje, om daar nieuwe drivers voor te zoeken, maar verder ben ik dus ook niet gekomen. Ik hou dit topic dus ook nog ff in de gaten! :)
Pagina: 1