Gezocht: snelste verbinding PC - Laptop

Pagina: 1
Acties:

• Database freak
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-01 12:56
Ik heb een nieuwe laptop met een USB 2.0 poort, Firewire IEEE1394 en een 10/100 MBit LAN geintegreerde poort.

Wat is het snelst/voordeligst? Als ik een 10/100 kaart koop moet ik een 64-bit 10/100/1000 ethernet 64bit PCI kaart kopen, want 32 bit kaarten werken niet in mijn 2 vrije 64 bit PCI sloten van m'n A7M266-D moederboard. USB 2.0 heeft m'n stand alone al maar is dit snel genoeg? Een USB 2.0 memory sleutel hanger kan maar 7MB/sec aan? Moet je dan een echte USB 2.0 nulmodem kabel kopen of maakt het type/kwaliteit kabel niet uit? Is korter beter (lengte?)?

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:40

dodo79

witte dikke tonnie

als ik jouw was zou ik firewire pakken.
gewoon tussen je lappie en je desktop prikken en gaan.

windows xp ziet et dan als een gewone netwerkverbinding, maar dan wel 1 van 400 mbit

omdat het kan!

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-07 08:01

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

hangt ervanaf wat je wilt. Wil je redelijk groot bereik (tot 100m) en toch redelijke snelheid dan zou ik gewoon voor 100 mbit gaan icm met cat 5(e) utp en een crosscable of 100mbit full duplex switch (zo'n 9 mb effectief).

Wil je echt pure snelheid dan zou ik voor firewire gaan, mits deze directe verbinding op het moederboard heeft van de laptop, anders is de pcmcia bus de bottleneck.

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:41

RammY

Dát!

Database freak schreef op 19 May 2003 @ 23:05:

Wat is het snelst/voordeligst? Als ik een 10/100 kaart koop moet ik een 64-bit 10/100/1000 ethernet 64bit PCI kaart kopen, want 32 bit kaarten werken niet in mijn 2 vrije 64 bit PCI sloten van m'n A7M266-D moederboard.
Das vreemd.. sinds wanneer werken die niet :?
Een 8bit ISA doet toch ook in een 16bit ISA slot :?

Deze advertentieplaats is te huur!

• LopeZ
  • Laatst online: 11:09

LopeZ

Too much is never enough

Moet idd gewoon werken mits je let op de netwerkkaart. Je moet een netwerkkaart hebben met een extra sleufje erin, oa intel 100 pro kaartjes hebben dat.

Afbeeldingslocatie: http://www.hkultraline.com/html/image/device/s_intellan.jpg
Dit bedoel ik dus :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

want 32 bit kaarten werken niet in mijn 2 vrije 64 bit PCI sloten van m'n A7M266-D moederboard
Dat ligt er natuurlijk maar aan wat voor een 32bits kaart je gebruikt:

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/BalusC/PCI32_config.gif

B)

• Database freak
USB 2.0 kabel is de goedkoopste en makelijkste manier, een 400M/Bit verbinding heeft weinig zin met een laptop hardeschijf die slechts 10-20Megabyte/sec aan kan!

Is USB 2.0 nog een optie of haalt deze zelfs 10-20Megabyte/sec niet?

• LopeZ
  • Laatst online: 11:09

LopeZ

Too much is never enough

Ik denk dat je je verkijkt op de prijs van de usb 2.0 netwerkkabel. Zie bijv pricewatch: Sitecom CN-101 USB 1.1 Network Cable (4m) , kost je dus 26 euro terwijl bovenstaande netwerkkaart als voor 15 euro te krijgen is.

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-08 23:38

vehpol

Go Go Gadget!

Database freak schreef op 20 May 2003 @ 10:15:
USB 2.0 kabel is de goedkoopste en makelijkste manier, een 400M/Bit verbinding heeft weinig zin met een laptop hardeschijf die slechts 10-20Megabyte/sec aan kan!

Is USB 2.0 nog een optie of haalt deze zelfs 10-20Megabyte/sec niet?
USB 2 is theoretisch maar iets minder snel dan FireWire, in de praktijk scheelt het wat meer (aangezien je bijna nooit ideale omstandigheden hebt).

En je ziet nog iets heel belangrijks over het hoofd: Byte = geen Bit.. scheelt een factor 8.

Ceci n'est pas une signature!

• Database freak
vehpol schreef op 20 mei 2003 @ 11:36:
[...]
En je ziet nog iets heel belangrijks over het hoofd: Byte = geen Bit.. scheelt een factor 8.
Nee vandaar mijn Megabyte/sec opmerking; USB 2.0 heeft een theoretische doorvoersnelheid van 150MBit/sec lijkt me in de praktijk ongeveer 10-20 MegaByte/sec, ongeveer de maximale snelheid die een laptop hardeschijf kan halen; een snellere firewire verbinding heeft dan geen zin.

Chicon in Delft beweert dat haar "USB A - A Extension Cable GRIJS 3 meter kabel" voor 7 euro voldoende is om op 2.0 snelheid te communiceren. De 26 euro netwerkkabel loopt maar op 1.1 snelheid (12Mbit/sec). Ik denk dat ik Chicon wel even zal vragen dit te demonstreren. :)

• ygma!l
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-05 11:51
Even de theoretische doorvoersnelheden:
-LAN = 10/100/1000 mbit/s
-USB1.1 = 12 mbit/s
-Firewire = 400mbit/s
-USB2.0 = 480 mbit/s

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Bijna elk nieuw netwerkkaartje heeft al 3.3V support, bij de MyCom heb ik b.v. een edimax (gebaseerd op een Realtek chipset) kaartje gezien, die dingen zijn echt niet zo speciaal meer. Ook de goedkope standaard kaartjes hebben dus al 3.3V support.

Ik zou gewoon een LAN kaartje aanschaffen. Qua prijs verschilt het niet enorm (je zal d'r nog een netwerkkabel bij moeten nemen, dan ben je ongeveer 25 euro kwijt totaal) maar ik denk dat je aan LAN in de toekomst ook wat meer gaat hebben dan aan een USB kabeltje. Als je later nog eens een leuk servertje wilt neerzetten kan je ook weer die netwerkkaart gebruiken in je eigen workstation (je zal d'r dan wel wat dingen voor de server bij moeten kopen).

zandpaddo: dat bedoel ik, 't is nog niet eens zo duur zo'n kaartje. :) Bij 't totaal heb ik wel rekening gehouden met verzendkosten. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Laurent op 21-05-2003 17:19 ]

• zandpaddo
  • Laatst online: 24-07 08:01

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Aikeleer schreef op 21 May 2003 @ 17:03:
Bijna elk nieuw netwerkkaartje heeft al 3.3V support, bij de MyCom heb ik b.v. een edimax (gebaseerd op een Realtek chipset) kaartje gezien, die dingen zijn echt niet zo speciaal meer. Ook de goedkope standaard kaartjes hebben dus al 3.3V support.

Ik zou gewoon een LAN kaartje aanschaffen. Qua prijs verschilt het niet enorm (je zal d'r nog een netwerkkabel bij moeten nemen, dan ben je ongeveer 25 euro kwijt totaal) maar ik denk dat je aan LAN in de toekomst ook wat meer gaat hebben dan aan een USB kabeltje. Als je later nog eens een leuk servertje wilt neerzetten kan je ook weer die netwerkkaart gebruiken in je eigen workstation (je zal d'r dan wel wat dingen voor de server bij moeten kopen).
Een realtech van +/- 5 euro bij 1to0.nl is ook 3.3v supported. en wat kabel, kost je hooguit 10 euro.

• Database freak
Heb in ieder geval al een aparte USB-netwerk kabel gekocht, bleek dat een A-to-A USB kabel niet geschikt is om 2 laptops aan elkaar te knopen omdat je dat twee voedingen met elkaar verbindt. De 64-bit PCI kaart bleek door CHicon verkeerd geprijst te zijn; kost nu 169,- euro, mischien toch nog eens de 32-bit oplossing in een 64- bit poort proberen!

Goedkope 64-bit PCI netwerk kaarten zijn nergens te vinden!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:37
Database freak schreef op 20 May 2003 @ 22:40:
[...]

Chicon in Delft beweert dat haar "USB A - A Extension Cable GRIJS 3 meter kabel" voor 7 euro voldoende is om op 2.0 snelheid te communiceren. De 26 euro netwerkkabel loopt maar op 1.1 snelheid (12Mbit/sec). Ik denk dat ik Chicon wel even zal vragen dit te demonstreren. :)
Mijn advies!

Koop daar helemaal niet. Al het later niet naar behoren werkt, of niet naar wens is doen ze zeer moeilijk met geld terug, maar ook zeer moeilijk met omruilen.

Ontopic:P

USB in welke vorm dan ook, heeft een hore CPU belasting dan de 2 andere mogelijkheden. Tis leuk, voor even gebruik (Digicam leeghalen) maar voor data overdracht, welke jij ook nog snel wil hebben zou ik voor Ethernet gaan, en anders Firewire.... (in die volgorde ;))

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Pagina: 1