Silicon Image Sil3112A losse PCI SATA RAID

Pagina: 1
Acties:

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-02 17:18

IvoB

Prutst er rustig op los

Topicstarter
Weet iemand toevallig of er ergens een losse PCI kaart met de Sil3112a SATA-RAID chipset te koop is?
Deze chip zit op veel mobo's ingebakken, en presteert best aardig dacht ik. Zo'n kaart zal nooit duuder zijn dan een Promise of Highpoint. Alvast bedankt voor de reacties.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Qtec heeft zo'n controller, de 350SA. Ze vermelden zelf niet de chipset op hun site maar volgens de foto op de site staat er Sil3112ACTI44 op de chip. Ik weet dat Informatique een boel Qtec apparaten levert, maar deze staat er volgens mij niet bij. Misschien komt dat binnenkort nog.

Volgens de Pricewatch is ie bij Riddermedia te krijgen voor € 45. Lijkt me geen gekke prijs :)

[ Voor 19% gewijzigd door downtime op 19-05-2003 23:25 ]

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-02 17:18

IvoB

Prutst er rustig op los

Topicstarter
Dank je voor de snelle reactie. Ga m maar eens bestellen :)

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Adaptec heeft ook een aardige variant. Is duurder, maar dan wel met bredere OS-support...

pricewatch: Adaptec AAR-1210SA (2x SATA150 RAID, PCI32/66)

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-03 21:59

Millennium

Bug free !!!

Misschien is dit topic ook de juiste plaats voor mijn vraag: Ik heb dus een Asus A7n8X-Deluxe met sil3112 SATA ingebakken. Maar welke dongles gebruiken de SIL bridge chip ???

Rampen bak 2004

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-03 12:55

Shuriken

Life is all about priorities

Ik vraag me af hoeveel verschil er zit in de kaart van Adaptec / LSI / Qtec.

Als ze allemaal op het ref. design van SIL gebaseerd zijn dan zou je zo de bios kunnen uitwisselen.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Millennium schreef op 20 mei 2003 @ 01:10:
Misschien is dit topic ook de juiste plaats voor mijn vraag: Ik heb dus een Asus A7n8X-Deluxe met sil3112 SATA ingebakken. Maar welke dongles gebruiken de SIL bridge chip ???
Wat bedoel je met dongles? Bij dongles denk ik aan hardwarematige kopieerbeveiligingen :?

• Shuriken

Shuriken

Millennium schreef op 20 May 2003 @ 01:10:
Ik denk dat je in de war bent me de Bridge Chip van Silicon Image de: Sil 3611 SATALinkTM SATA-to-Parallel ATA Device Bridge. Die zit in de converters.
Maar ik zie niet in wat dat met dit topic te maken heeft of wat je nu precies bedoeld.

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-03 21:59

Millennium

Bug free !!!

Shuriken schreef op 20 May 2003 @ 19:33:
[...]

Ik denk dat je in de war bent me de Bridge Chip van Silicon Image de: Sil 3611 SATALinkTM SATA-to-Parallel ATA Device Bridge. Die zit in de converters.
Maar ik zie niet in wat dat met dit topic te maken heeft of wat je nu precies bedoeld.
Precies wat jij zegt, welk merk dongle/coverter bevat de Sil 3611 bridge chip ?

Rampen bak 2004

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Millennium schreef op 20 mei 2003 @ 20:43:
Bedoel je zo'n serieel <-> parallel converter? Dus eigenlijk vraag je in welke converter er een Sil 3611 chip zit? :?

• Shuriken

Shuriken

Millennium schreef op 20 May 2003 @ 20:43:
[...]

Dit topic gaat daar toch helemaal niet over 8)7. Misschien kan je daar de volgende keer een eigen topic over openen.

En om je vraag te beantwoorden: geen idee, de fabrikanten van die converter posten geen specs tenminste ik kan ze niet vinden.
Dus leef je uit met Google zou ik zeggen.

Pagina: 1