[Java] Programma in jar uitvoeren via applet

Pagina: 1
Acties:

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 15:45
Ik probeer de volgende constructie te laten werken: ik heb een JAR file met daarin een klasse (Installer.class) en enkele files, waaronder een executable (*.exe). De bedoeling is dat de Installer klasse deze executable uitvoert.

Maar het wil niet echt lukken. De JAR file is gesigned en ik krijg ook netjes de melding of ik de applet wil accepteren. Tijdens het runnen krijg ik van Runtime.exec de volgende foutmelding:

CreateProcess: mijnfile.exe error=2

Nu heb ik gelezen dat error=2 betekend dat hij het bestand niet kan vinden. Dat zou ook best wel eens kunnen, want ik zie verder ook geen enkele activiteit van het programma zelf. Het wordt dus gewoon niet aangeroepen.

Ik heb al aardig was berichten op google gelezen. Er word wel over dit vraagstuk gesproken, maar het houdt meestal op bij het feit dat je applet moet signen.

Volgens mij moet het mogelijk zijn wat ik wil. Maar misschien moet ik nog iets doen zodat Java de executable in zijn eigen JAR file zoekt/aanroept? Heeft iemand hier ervaring mee?

Even ter aanvulling: het uitvoeren van executables die al op de disk staan werkt prima. Het gaat dus puur om het uitvoeren van een executable die ik meestuur in de JAR file.

[ Voor 8% gewijzigd door eborn op 19-05-2003 22:57 ]

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 15:45
Ik heb het inmiddels al enigsinds op kunnen lossen door de files eerst vanuit de JAR naar de harddisk te kopieren. Vervolgens kan ik ze wel gewoon aanroepen op de bestaande manier.