Toon posts:

[HTML] tabelcel 100%

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tabel, met daarin 1 rij, welke 3 cellen heeft.
Nu wordt in die 3 cellen content geplaatst, maar het kan voorkomen dat een van de cellen leeg is.
Ik heb nu een situatie waarin in de linkse cel 2 woorden staan, in de middelste een andere tabel met vrij veel content en in de rechtse niks ( ).
Nu wil ik dat de tabel in de middelste cel zoveel mogelijk ruimte krijgt. Echter wil het niet lukken.
Ik weet dat ik voor de middelste cel width='100%' kan gebruiken, maar soms wil ik de rechtse of linkse cel het grootst worden.

Ik heb wel de tabel in de middelste cel het attribuut width='100%' meegegeven, maar hij maakt de middelste cel niet groter.

Verder heb ik alles wat ik kon bedenken al geprobeerd, zoals het invoeren van *-tjes in het width attribuut enzo :? Maar helpen deed het niet.

Waar kan dit aan liggen?? En belangrijker hoe is dit op te lossen??

De html van de tabel:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
<body>
    <table width='100%' border='0' cellpadding='0' cellspacing='0'>
        <tr>
            <td colspan='3'>
                <table width='100%'>
                    <tr>
                        <td align='center'><a href="main.php">Admin</a></td>
                    </tr>
                </table></td>
        </tr>
        <tr>
            <!-- Links cel -->
            <td valign='top'>Woord1 Woord2 &nbsp;</td>

<!-- Middelste cel -->
            <td valign='top'><table width='100%' border='0' cellpadding='0' cellspacing='0'>
                    <tr>
                        <td><table width='100%' border='0' cellpadding='0' cellspacing='0'>
                                <tr>
                                    <td align='center'><a href='main.php'>Gebruikers</a></td>
                                    <td align='center'><a href='main.php'>Pagina's</a></td>
                                    <td align='center'><a href='main.php'>Rechten</a></td>
                                </tr>
                            </table></td>
                    </tr>
                    <tr>
                        <td class='custom header' align='center'>Rechten</td>
                    </tr>
                    <tr>
                        <td class='custom'>Content</td>
                    </tr>
                </table></td>

<!-- Rechtse Cel -->
            <td valign='top'>&nbsp;</td>
        </tr>
    </table>
</body>

[ Voor 120% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2003 22:41 . Reden: code verduidelijkt ]

• Batsies
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

Batsies

E-Developing

IS het niet zo als je aan de ander geen width mee geeft dat ie dan gewoon meeschaalt? of heb ik het mis?

E-Developing

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook nergens width gezet, dacht namelijk ook dat ie automatisch de max breedte zou pakken, maar doet ie dus niet.

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Toch even mijn sig quoten:
front geen tabellen voor opmaak!
Vooral deze tabel is gruwelijk:
PHP:
1
2
3
4
5
                <table width='100%'>
                    <tr>
                        <td align='center'><a href="main.php">Admin</a></td>
                    </tr>
                </table>
Wat is het nut van een tabel als er maar een cel in staat?

Ik zou zelf in dit geval de alle tabellen weghalen en daar voor in de plaats met CSS de linker- en rechterkolom floating maken aan de zijkanten.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
<body>
    <div style="text-align:center"><a href="main.php">Admin</a></div>

<!-- Links cel -->
    <div style="float:left">Woord1 Woord2</div>

<!-- Rechtse Cel -->
    <div style="float:right">&nbsp;Space</div>

<!-- Middelste cel -->
    <div style="position:absolute;left:200px;right:200px;">
        <div>
            <div style="width:33%; float:left; text-align:center;"><a href='main.php'>Gebruikers</a></div>
            <div style="width:33%; float:right; text-align:center;"><a href='main.php'>Rechten</a></div>
            <div style="text-align:center"><a href='main.php'>Pagina</a></div>
        </div>
        <div style="text-align:center" class='custom header'>Rechten</div>
        <div class='custom'>Content</div>
    </div>
</body>

Als je een kolom weg wilt laten moet je die <div> eruit halen en de "right:200;" weglaten

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reply, maar dat is denk ik ook niet echt een optie, omdat de content in alledrie de cellen dynamisch is, en ik wil een soort van "fair-use" gebruiken. Dus als de middelste cel als enigste gevuld is, mag tie alle width gebruiken. Echter in mijn voorbeeld heeft de linkse cel ook content, dus de middelste cel mag alles gebruiken, minus de breedte van de linkse cel. Zelfde verhaal moet ook gelden voor de rechter. En uiteraard kan het ook zo zijn dat de middelste cel niet gevuld is. (Bij niet gevuld betekend het dat er nog wel   in staat)

Verwijderd

Topicstarter
Tsja, weet de oplossing nog steeds niet, heb het nu maar opgelost met een vaste breedte, wat eigenlijk zonde is als je een cel niet gebruikt, maar ja, zat niets anders op.
Als iemand nog een idee heeft, hou ik me aanbevolen.

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-07 17:11

Eijkb

Zo.

Ver, verder het verst gezocht: zet een if statement voor je <td>´s die checked ofdat er content is voor die kolom. Zoja, kolom weergeven. Zonee, kolom niet weergeven.

.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik ook al aan zitten denken, is misschien ook wel een ideetje, alleen mote ik dan ook mn colspan bovenaan aan gaan passen enzo, oftewel moet ik allemaal weer gaan proggen en ik vind het mooier als het met html kan (Wat dus waarschijnlijk niet kan).

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-07 17:11

Eijkb

Zo.

Wat je wel kan proggen is dat hij de data altijd eerst in kolom 1 zet. Dan pas 2 vult enzovoorts. Of nog wat meer knoeien met table width´s en styles. Of je maakt gebruik van die <div> opmaak zoals eerder voorgesteld. Dat is nog netter ook. In ieder geval suc6.

.

Pagina: 1