Toon posts:

[W2K] Clientpc scholierbestendig dicht timmeren, suggesties?

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn middelbare school heb ik voor het vak informatica als opdracht gekregen om een [W2K]-machine binnen een domein, volledig dicht te timmeren.

Met de kennis en de nodige boeken ben ik al een heel eind gekomen. Het is uiteindelijk de bedoeling dat ik een checklist heb met alle beveiligingen die ingesteld moeten worden als er een nieuwe image gemaakt moet worden.

Ik probeer hier alle mogelijkheden tot inbraak in het systeem te achterhalen en dicht te timmeren. De machine moet scholierbestendig zijn, maar wel werkbaar blijven.

Heeft iemand nog suggesties ? (Registeraanpassingen, of gewoon klik hier--daar instellingen...)

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Wat heb je allemaal al gevonden? Wij kunnen hier wel suggesties gaan doen, maar een adviezen zal je vast zelf wel hebben gevonden. En om alles nou eens dubbel te gaan noemen is wel erg overdreven.

Probeer een te spelen met de verschillende policy's bijvoorbeeld, Windows2000 is bij uitstek geschikt om dicht te timmeren en er is dus ook enorm veel over te vinden. Begin je zoektocht eens bij de GoT-search, kijk of je op support.microsoft.com iets kunt vinden en vergeet ook een zoekmachine als Google niet ;). Zie ook de FAQ Forumgedrag - Topicstart.

En het is natuurlijk niet de bedoeling dat wij hier letterlijk jouw huiswerk gaan voorkauwen ;).

Dit topic is gesloten.