[CRT] Iiyama VMP 455: Max. Hz & films kijken

Pagina: 1
Acties:

• bassGunner
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-12-2024
Ik ben nu al enkele maanden een zeer tevreden gebruiker van de Iiyama Vision Master Pro 455 (MM904U), maar ik had er nog enkele vragen over/probleempjes mee.

Ik zet eigenlijk altijd via het OSD menu het contrast 100%, de brightness 0% en de OPQ (High brightness mode) aan. Dit vind ik het mooiste resultaat geven, maar in spellen is dit vaak te donker en pas ik dan in-game de gamma of de brightness aan.
Nu vind ik bij DVD's, Divx etc. het wel irritant dat als er donkere scenes zijn en er lichte objecten doorheen bewegen (een voorbeeld is de scene uit LOTR 1 waar ze met de cave troll vechten), de lichte objecten zorgen altijd voor wat "trailing" d.w.z. er blijft enkele sec. een lichte vlek achter. Dit is best vermoeiend voor m'n ogen en ik stoor me er altijd aan want ik ga er op letten. :X
Hebben andere VMP455 hier ook last van en kun je er wat aan doen? :?

Ook had ik een vraag m.b.t. de maximale refreshrate, volgens de specificaties, die je op www.iiyama.nl kunt lezen kan de monitor een resolutie van 1280x1024x32 weergeven @ 89 Hz, maar in de praktijk blijkt dit slechts 80 bij 75 hz te zijn (hor. en vert.), zowel in WinXP als in spellen met het Refreshlock proggy aan |:(
De monitor hangt aan een Club3D 9700Pro, ik gebruik de DDC informatie via de ATi tabs en ik heb de nieuwste "driver" ged/led van de Iiyama site.
Klopt dit nu wel of niet... :X of is dit een flauw marketing trucje van iiyama, b.v. zal het niet bij 32bits zijn ofzo...hmmmmmm (8>

iig, VMP455 users laat je horen! :o

EDIT: oh ja, nog een vraagje, wat houdt de bandbreedte van je monitor in? voor deze is dat 200Mhz "dot clock", voor b.v. de duurdere HM903DTA is dit getal 345...weet iemand wat dit inhoud en waarom hoger beter is? :D

[ Voor 11% gewijzigd door bassGunner op 19-05-2003 22:39 . Reden: additie ]

Verwijderd

Lees eens Wim Sturkenboom's reactie op http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=89874
Daar staat prima uitgelegd wat de relaties zijn tussen je horizontale refreshrate, je vertikale refresh rate en de bandbreedte.

Je moet dus inderdaad pak 'm beet 90Hz kunnen halen bij de gegeven resolutie. Bij de gegeven resolutie en vertikale refresh rate heb je dan een bandbreedte nodig van ongeveer 120 MHz. Overigens heeft de kleurdiepte (32 bit) geen effect op de berekeningen.

Conclusie is dat er ergens iets niet deugt in je setup, maar ik weet niet wat. Heb je de drivers voor de iiyama ge-installeerd.

Overigens, wat is die 80 hor? Dat zal wel 80 kHz moeten zijn.

• bassGunner
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-12-2024
eh, ja, KHz idd, niet goed gekeken, bedankt voor de link, zal het ff doorlezen

en...zoals je had kunnen lezen :D heb ik idd de nieuwste driver ged/led v/d iiyama site

thx iig!

Verwijderd

bassGunner schreef op 20 May 2003 @ 14:23:en...zoals je had kunnen lezen :D heb ik idd de nieuwste driver ged/led v/d iiyama site
Shit, dat had ik wel gezien, maar was ik alweer vergeten O+