Toon posts:

Database verbinding zonder ODBC/precompilers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Misschien dat iemand hier de mod voor ut2003 KotS kent.
Dit is een mod waarbij je met een userid speelt, je data wordt dus opgeslagen in een database.
Al een tijdje denk ik er over na maar ik kan er niet echt achter komen hoe ze dit voor elkaar hebben gekregen. Let wel wanneer je een mod wil coden voor ut2003 moet je gebruik maken van de taal U-script. Dit is een eigengemaakte scripttaal van epic. Je kan dus niet zo even de ODBC driver van C pakken.
Tot slot weet ik dat ik beter af ben bij het ontwikkelteam van KotS maar die hebben nog niet terug gemaild :'(

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Zou dat niet gewoon middels een flat file werken?

Who is John Galt?

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

En als het niet met een flat file werkt, zou het dan niet zo kunnen zijn dat de gegevens van elke userid in bijvoorbeeld de registry opgeslagen wordt?
Ikzelf denk inderdaad ook dat er met een flat file gewerkt wordt...

My personal website

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het niet precies maar hij maakt verbinding met port 7514 (mysql?) via tcp/ip link die in ut2003 zit.
Zou het misschien mogelijk zijn dat je rechtstreeks dan commands in de server kan pompen?

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

Misschien hebben ze een webservice draaien die de gegevens accepteert en netjes wegschrijft in een online database?
Da's natuurlijk wel een :9~ oplossing!

My personal website

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-08 22:57

Gerco

Professional Newbie

Ik heb voor UT een mod gemaakt die spelers opslaat in een MySQL db, dit heb ik gedaan door in UScript een HTTP client te maken die een PHP pagina aanroept, die vervolgens de boel in de database gaat stoppen.

Je kan met UScript ook gewoon een socket connectie openen naar elk adres op elke poort, dus het is heel goed mogelijk dat ze gewoon een server applicatie hebben draaien ergens die die connecties accepteerd en op die manier je data opslaat.

Je zou ook nog eens zelf het MySQL protocol kunnen implementeren in UScript, maar dat doe je alleen als je tijd over hebt en jezelf graag kwelt en het wiel opnieuw wilt uitvinden.

Verder kun je nog een native .dll of .so schrijven die de database voor je afhandelt.

Zoals je ziet, mogelijkheden te over, al denk ik toch dat ze voor de eerste of tweede gekozen hebben, die zijn namelijk verreweg het handigst en het minste werk.

offtopic:
Poort 7514 is niet MySQL

[ Voor 3% gewijzigd door Gerco op 20-05-2003 00:01 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

Topicstarter
Kreeg net meer info en Gerco komt goed in de buurt.
Ut opent een tcp/ip link waar deze weer zich aan melt bij een webservice. Deze webservice zou dan weer bij de database zich kunnen melden.
Volgens mij dus het 3 tier model.
Heeft iemand hier misschien nog wat leuke/intersante urls over?
Niet dat ik de next best thing wil gaan maken maar ik vind dit echt reuze interesant.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2003 08:25 ]

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-08 22:57

Gerco

Professional Newbie

Ik weet niet of je al bekend bent met de resource op het gebied van UScript, de unreal wiki, daar haal ik al mijn UScript informatie vandaan.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Pagina: 1