• w.janssen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Ik heb adsl aangesloten.
Middels splitter gaat een lijn naar de telefoon en de andere lijn gaat naar het modem.
Modem is een usb speed.. enz.
Als ik de lijn uit het modem haal en in het telefoontoestel prik kan ik er wel mee telefoneren.
Aangezien ik geen adslverbinding krijg vraag ik mij af of dit telefoneren via de modem wel normaal kan.
wim

Verwijderd

volgens mij moet je niet voor het modem splitten, maar erna... toch? :X

• Pacjack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-02 18:38
De modem zit op een andere frequentie...
Weet je zeker dat de telefoondraadjes goed zijn, en niet verkeerd om zitten?
Is de modem goed ingesteld voor het inbellen?
Misschien is de splitter niet in orde, maar eerst de rest uitsluiten.
Verwijderd schreef op 19 mei 2003 @ 21:52:
Jawel, je moet vóór het modem splitten, anders heeft het toch geen zin! :P

[ Voor 36% gewijzigd door Pacjack op 19-05-2003 21:55 ]

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

• Graaf
  • Laatst online: 20-03-2024

Graaf

blup

@Goblles, InQ: ?! Na het modem splitten ???? na het modem is het geen telefoonlijn meer, maar utp netwerk kabel lijn.. :P

@w.janssen : Maar wat is nou precies het probleem? Wat moet er gebeuren? Wat gebeurt er niet?

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Die splitter schijnt niks anders te zijn dan een kastje die de kabel 'split' is het niet?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:08
Verwijderd schreef op 19 mei 2003 @ 21:52:
volgens mij niet |:( }:O ;)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Verwijderd

had ik het toch verkeerd ... |:(

• Graaf

Graaf

blup

Die splitter schijnt niks anders te zijn dan een kastje die de kabel 'split' is het niet?
Niks anders dan kastje die de inkomende telefoonlijn split ja

• Mr.Nobody
  • Niet online
nee de frequenties split, ja :)

edit: zie ook bv http://www.johan30.easynet.be/faq/#waaromsplitter

[ Voor 78% gewijzigd door Mr.Nobody op 19-05-2003 22:04 ]

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• w.janssen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
1. telefoonlijn komt van buiten.
2. hieraan (in de meterkast) hangt een alcatel splitter met 3 aansluitingen.
3. Een ingang.... een telefoonuitgang...een adsl uitgang.
4. De adsl uigang gaat naar modem.
5. Op de telefoonlijn kan ik normaal bellen
6. adsllijn werkt niet, want ik krijg geen verbinding. Een groen lampje brandt konstant en het andere blijft knipperen.
7. Als ik de telefoonstekker eruit trek en dit aansluit op een telefoon dan kan ik gewoon bellen.
8. Is het kunnen bellen via de adsllijn normaal???.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Volgens mij klopt het inderdaad dat het kan. Want volgens mij wordt alleen de telefoon poort ontdaan van z`n hoge frequenties.

Dus kan je op beide poorten bellen alleen maar op een poort ADSLen

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

het bekende oplever verhaal.
bel de kpn of je lijn al wel opgeleverd is.
ja dat kan een week of 2 duren nadat je je installatie pakket hebt ontvangen.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat is een onzinverhaal, je lijn moet gereed zijn als je je pakket krijgt, hoouit dat je geen dataverkeer hebt, en dan geeft de ISP je een verkeerd IP. Anders is het gewoon een storing.

maareh, bel maar 0900-8085, want daar wordt je netjes uitgevraagd, hier vertel je niet echt duidelijk wat je probleem dan wel is " Ik kan geen verbinding krijgen", dat schiet lekker op :o/

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:40

rally

Deyterra Consultancy

Je kan proberen de splitter er even tussen uit te talen, dus de modem rechtstreeks op de inkomende telefoonlijn aan te sluiten. Als het dan wel werkt, dan weet je dat je splitter defect is.
Werkt dit niet, dan is er vrijwel zeker een probleem met je ADSL lijn. De kans is groot dat je aansluiting nog niet is gerealiseerd. :'(

Wat bedoel je overigens met :
w.janssen schreef op 19 mei 2003 @ 21:51:
Aangezien ik geen adslverbinding krijg vraag ik mij af of dit telefoneren via de modem wel normaal kan.
wim
Je kunt volgens mij helemaal niet telefoneren met je modem :?

http://www.deyterra.com

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik denk dat-ie inloggen bedoelt, maar ik zou niet weten hoe en waarom, daarvoor mis ik nogal wat info (hoe branden de lampjes op het modem, wat is de foutcode die de PC geeft bij het inloggen etc etc), voor dit soort dingen kan je beter de helpdesk bellen, dan ben je met een kwartiertje weer online, of wordt er een nieuw modem gestuurd als het stuk is of wordt de bekabeling even 'live' doorgesproken (9 van de 10 keer zit daar ergens iets fout).

• _DPC_Scorpion
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 10:43

_DPC_Scorpion

A.F.C.A

JvS schreef op 20 mei 2003 @ 08:07:
Dat is een onzinverhaal, je lijn moet gereed zijn als je je pakket krijgt, hoouit dat je geen dataverkeer hebt, en dan geeft de ISP je een verkeerd IP. Anders is het gewoon een storing.

maareh, bel maar 0900-8085, want daar wordt je netjes uitgevraagd, hier vertel je niet echt duidelijk wat je probleem dan wel is " Ik kan geen verbinding krijgen", dat schiet lekker op :o/
ik heb dit ook bij me oom gehad hij weet niks van computers en riep pas na een maand of 2 mij erbij hij had al 2maanden zijn modem in huis maar de lijn was gewoon niet goed

dus bel de helpdesk laat je lijn meten door KPN

en ja idd je kan gewoon over je adsl lijntje bellen omdat die splitter niks anders is dan een splitter en geen omvormer ofzo het omvormen gebeurt in het modem

Een Ajacied ben je niet voor even, een Ajacied ben je heel je leven!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

_DPC_Scorpion schreef op 20 May 2003 @ 14:25:
[...]

ik heb dit ook bij me oom gehad hij weet niks van computers en riep pas na een maand of 2 mij erbij hij had al 2maanden zijn modem in huis maar de lijn was gewoon niet goed
Dan had hij gewoon een storing, dat kan gebeuren. Als het pakket geleverd is, is de lijn al helemaal opgeleverd (dat is nou eenmaal die volgorde van het afhandelen van een order).
dus bel de helpdesk laat je lijn meten door KPN
Leuk advies, maar je weet niet eens wat er aan de hand is dus compleet nutteloos voorstel. Misschien krijgt ie wel een foutcode 691 of wordt het modem niet goed geinstalleerd. Mensen bellen altijd met "ik wil dat je m'n lijn doormeet" terwijl dat in 9 van de 10 gevallen niet eens nodig is. Je moet eerst weten wat er aan de hand is voordat je dingen kan roepen.

Tot nu toe kan ik hier in elk geval niets mee:
Aangezien ik geen adslverbinding krijg
...

[ Voor 6% gewijzigd door JvS op 20-05-2003 14:29 ]

• Killkees
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

Killkees

bloemetjes en bijtjes enzo

JvS schreef op 20 May 2003 @ 10:17:
Ik denk dat-ie inloggen bedoelt, maar ik zou niet weten hoe en waarom, daarvoor mis ik nogal wat info (hoe branden de lampjes op het modem, wat is de foutcode die de PC geeft bij het inloggen etc etc), voor dit soort dingen kan je beter de helpdesk bellen, dan ben je met een kwartiertje weer online, of wordt er een nieuw modem gestuurd als het stuk is of wordt de bekabeling even 'live' doorgesproken (9 van de 10 keer zit daar ergens iets fout).
Toch heb ik dat ook gehad. Had het pakker ontvangen, alles goed ingesteld maar toch geen verbinding. Alles nagelopen met helpdesk. vervolgens KPN gebeld die uiteindelijk (zoals ze het zelf zeiden) "het schakelaartje nog om moesten zetten".

Vervolgens nog een hoop gezeik met ze gehad betreffende de abbo.kosten. Ik hoefde een maand niks te betalen, maar ze sloten me toch af... |:(
Uiteindelijk allemaal goed gekomen :P

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja dat kan, een storing bij het leveren, maar de lijn is officieel gewoon geactiveert op het moment dat jij het pakket hebt, dat kan niet nog een week of twee duren "volgens procedure" zoals het bijna gesteld werd :).

• Graaf

Graaf

blup

Als de linesync knipperd zou ik gewoon kpn bellen.
had ik enige weken geleden ook last van.
Verbinding die inneens weg was.. hele paasweekend zonder internet gezeten.
Bleek er een of andere @#$#@$ iets niet goed te hebben gedaan.
en het was ze nieteens opgevallen dat ze iets uit hadden gezet in de centrale.

na wat belletjes boden ze excuus aan en had ik weer internet.
Pagina: 1