Toon posts:

[OUTLOOK] Error: 0x8004210b *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap er geen bal meer van.
Outlook heeft zich ineens tegen me gekeerd! Het is echt super vaag!

Ik kan via outlook van de ene op de andere dag alleen nog maar plain tekst mailtjes versturen. HTML mailtjes worden niet verstuurd en ook op tekst mailtjes met een attachement blijft outlook hangen.

Als ik mijn account instellingen via outlook controleer krijg ik netjes een hele waslijst vinkjes en daarna netjes een bevestigings berichtje in mijn mailbox.

Ik heb tussen mijn workstation (xp bak) en het internet (wanadoo premium) een server (xp bak) hangen. Op mijn server draaid sinds kort kerio winroute firewall 5.
Ik had tot vanavond kerio winroute pro draaien maar ik dacht dat het aan een winroute kon liggen dus heb winroute firewall gedownload en geinstalleerd.
Na half uurtje werk, nieuwe firewall (ziet er leuk uit maar daar deed ik het niet voor) en geen stap verder.

Paar screenshots:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/~woutero/emailproblem1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/~woutero/emailproblem2.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/~woutero/emailprobleem.JPG

De bovenste screenshot zijn vanuit outlook geschoten (dat viel vast niet op :+) en de onderste komt uit winroute firewall.
In de screenie van winroute staat toch echt 2x een connectie naar 194.134.35.176 (ff telnet gedaan en dat is dus smtp5.wanadoo.nl) op poort 25.

Wie o wie weet waarom outlook ondanks de connectie met een smtp van wanadoo niet kan sturen?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Titeledit: : 0x800blabla -> 0x8004210b. Lijkt me duidelijker :)

Ontopic: Je hebt geen virusscanner die de boel te lang blokkeert? Dit omdat het enkel gebeurt met mailtjes waar makkelijk 'verdachte' inhoud kan zitten.
En natuurlijk: werkt het wel zonder vuurmuur ingeschakeld?

[ Voor 44% gewijzigd door F_J_K op 19-05-2003 22:38 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 21:01

Dommel

Professioneel Software Sloper

Toevallig ook al SP1 geinstalleerd :?
Volgens deze pagina zou dat moeten helpen :)

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Verwijderd

Topicstarter
hahaha thnx voor de titeledit, dacht er zelf ook al aan, maar kon er niet meer bij!

Ik heb op zowel mijn server als workstation kasperski mail protection in outlook disabled.
Ook heb ik winroute alleen nog op nat staan en de firewall uit, gebruik direct de dns van wanadoo ipv via mijn server.... still no fun! :(

Ik heb van het weekend een 100% goed werkende ghost terug gezet uit pure frustratie, maar zelfs dat heeft niet gebaat.

Wel kwam ik zojuist dit tegen op de storingspagina van de wanadoo site:
Afsluiting ingaande SMTP poort 25 naar Wanadoo gebruikers
Geachte Internetgebruiker,

Wegens de toenemende overlast door ongewenst e-mail berichten, ook wel spam genoemd, is het besluit genomen hier maatregelen te nemen.

De voornaamste maatregel die genomen zal worden is het blokkeren van ingaande verbindingen naar de SMTP poort (25) van Wanadoo Cable gebruikers. Het is dus niet langer mogelijk om een eigen mailserver te draaien op poort 25.

Wij willen er op wijzen dat het overgrote deel van onze gebruikers geen overlast zal ondervinden van deze maatregel. Alleen gebruikers die een eigen mailserver draaien kunnen hier gevolgen van ondervinden.

Dit besluit is genomen om het misbruik van verkeerd geconfigureerde mailservers te beperken. Uit een eerder onderzoek is gebleken dat het merendeel van de aanwezige privé mailservers van Wanadoo Cable gebruikers verkeerd geconfigureerd was. Tevens wordt met deze maatregel het misbruik van onjuist geconfiguurde proxy programma’s ondervangen.

Indien u gebruik wenst te maken van een eigen SMTP server, dan kunt u deze voortaan draaien via een andere poort. Poort 26 kunt u bijvoorbeeld hiervoor gebruiken. Tevens raden wij u aan om in ieder geval te controleren of uw mailserver juist geconfigureerd en beveiligd is.

Voor verdere informatie over dit onderwerp verwijzen wij u door naar de volgende website.

http://home.euronet.nl/to....php?lang=ned&textonly=no

Hier is ook vermeld hoe u de beveiliging van uw mailserver kunt controleren

Met vriendelijke groet,

Casema Internet Helpdesk
Ik draai geen mailserver en heb er nooit een gehad, maar zouden die knuppels me per ongeluk "gebanned" hebben ofzo? Ik zie ze daar eigenlijk best toe in staat...

Verwijderd

Topicstarter
Toevallig ook al SP1 geinstalleerd
Soz vergeten te melden! Heb officeXP SP2 en winXP sp1 dus daar kan het ook niet aan liggen.

had die pagina ook gevonden, maar heb sp2 er al een hele tijd opstaan :'(

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net ff gepoogd met de casema helpdesk te bellen, wat een ratten zijn het ook daar :@

Heb ik 1000 menu opties getoetst op mijn telefoon, krijg ik niet eens een optie "overige vrage" om een jodokus aan de lijn te krijgen.
Het enige wat ik heb kunnen vinden is een bandje met daarop de melding: "In een deel van castricum, rijswijk en nog een plaats kan tijdelijk geen mail verstuurd worden en kunnen websites niet worden bezocht."

Nou ik woon ik Castricum, kan niet mailen maar wel internetten.

Dus ik weer naar de casema site gebrowsed ( eService Center en daar gezocht en gezocht naar een e-mail adres.

Ik heb kreten gevonden:
dan kunt u een e-mailformulier invullen, zodat wij uw vragen snel en accuraat kunnen behandelen.

Onze online klantenservice is vernieuwd!
Op onze nieuwe klantenservice website vindt u antwoord op al uw vragen. Mocht uw vraag er toch niet beantwoord worden, dan heeft u natuurlijk altijd nog de mogelijkheid deze daar online aan onze klantenservice medewerkers te versturen

Ondanks al onze zorgen kan het voorkomen dat uw vraag niet beantwoord wordt via dit systeem. U kunt ons ten alle tijden bereiken via ons telefoonnummer 0900-8896 (0,10 euro pm) of via ons correspondentie-adres: NV Casema, Klantenservice, Postbus 16192, 2500 BD, Den Haag.
Maar NERGENS op de gare )#*@#)$(* site is een e-mail adres of formulier te vinden! :'(

Wie o Wie weet een e-mail adres van de casema helpdesk of heeft het formulier op de site gevonden??!!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:49

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd

Topicstarter
mutsje, zie mijn vorige posts, ik heb al sp2 geinstalleerd voor office en wanadoo geeft zelf op tape aan dat er een storing is...

Ik wil ze alleen graag mailen om te horen hoe of wat.
Pagina: 1